„Google“, „Apple“ ir „Amazon“ kitąmet sulauks daugiausiai dėmesio dėl inovacijų. „Apple“ plėtos asmeninio virtualaus pagalbininko technologiją, „Google“ atnaujins paieškos algoritmą, o „Amazon“ turėtų pademonstruoti naujus produktų pristatymo būdus, apie kuriuos 2015-aisiais daug rašyta Vakarų žiniasklaidoje. Yra ir dar viena bendrovė, kurios produktu naudojasi daugelis ir kuri planuoja svarbių pokyčių – tai „Facebook“.
Prieš dešimtmetį niekas nesitikėjo, kad socialinis tinklas taps skaitmeninių inovacijų lyderiu, tačiau „Facebook“ vis dar išlieka viena dinamiškiausių pasaulio technologijų įmonių, kuri keičia verslą ir rinkodarą.
Forbes.com įvardina septynis pokyčius, kurių 2016-aisiais turėtume laukti socialiniame tinkle.
Virtuali realybė
„Facebook“ įsigytas „Oculus Rift“ 2016-aisiais išleis galutinę vartotojams skirtą virtualios realybės įrenginio versiją. Jau dabar tai yra viena laukiamiausių 2016 m. naujovių.
Kadangi „Oculus Rift“ priklauso socialiniam tinklui, galime būti tikri, kad „Facebook“ darys viską, jog vartotojus supažindintų su virtualia realybe.
Tai reiškia, kad „Facebook“ matysime daugiau virtualios realybės turinio ar naujų formatų, tokių, kaip vaizdo įrašų rodymas 360 laipsnių kampu.
Turinys iš žiniasklaidos kanalų
„Instant Articles“ – tai 2015-aisiais pristatyta platforma, kuri „Facebook“ leidžia publikuoti naujienas iš žiniasklaidos kanalų nespaudžiant išorinės nuorodos. Tačiau iki šiol naujove galėjo naudotis vos keli leidėjai, o 2016-aisiais jų bus daugiau.
„Instant Articles“ sukurta taip, kad vartotojus kuo ilgiau išlaikytų programoje, tačiau kartu suteiktų naudą ir naujienų kanalams, kurie praranda dalį lankytojų srauto. „Instant Articles“ – visapusiška nauda: vartotojai greičiau gauna turinį, naujienų kanalai pasiekia didesnę auditoriją, o „Facebook“ – dar daugiau ilgesnį laiką socialiniame tinkle išbūnančių vartotojų.
Vienintelė problema ta, kad „Instant Articles“ išbandę naujienų kanalai pajuto, jog platforma nebuvo tokia pažangi, kaip tikėtasi, o reklamos galimybės ne visuomet kompensavo prarasto srauto nuostolius.
Galime būti tikri, kad 2016-aisiais „Instant Articles“ bus patobulinta.
„Facebook M“
Skaitmeniniai asistentai kaip „Siri“ ar „Cortana“ tapo vyraujančiomis 2015 m. technologijų pasaulio tendencijomis. Virtualaus asistento versiją išleis ir „Facebook“.
Tačiau „Facebook M“ skirsis nuo kitų virtualių asistentų: dauguma jų yra visiškai skaitmeniniai ir naudoja mašinų mokymosi algoritmus, o „Facebook M“ bus tarsi skaitmeninių technologijų ir žmonių mišinys – jis naudos panašius algoritmus, tačiau fone veiks ir žmonių komanda, kuri padės įgyvendinti sudėtingesnes užduotis.
Reklamos pokyčiai
Prieš dešimtmetį pristatyta „Facebook“ reklamos platforma nenustojo keistis. Platformoje 2015-aisiais buvo daug naujovių, įskaitant karuselės stiliaus reklamas ir mobilų reklamų valdymą.
Vadovaudamasi „Pinterest“ sėkme, „Facebook“ greičiausiai įtrauks socialinės ir el.komercijos funkcijų mišinį verslui, taip pat pažangesnių reklamos valdymo platformų.
Dar daugiau reklamų
Tikrų vartotojų, naujienų kanalų ar įmonių skelbiamo turinio – už kurio rodymą nereikia mokėti socialiniam tinklui, – kasmet vis mažėjo. Mažesnis organiškas pasiekiamumas reiškia, kad bendrovės, norėdamos viešinti savo produktus, „Facebook“ turi mokėti daugiau, taip „Facebook“ gauna daugiau pajamų.
Galite neabejoti, kad kitąmet savo naujienų sraute matysite dar daugiau reklamų ir dar mažiau organiško turinio.
„Facebook Messenger“ verslui
„Facebook“ vartotojus skatina naudoti „Messenger“ programėlę, ypač verslininkus. Didelė dalis bendrovių jau dabar naudojasi „Messenger“ ir tokiu būdu bendrauja su klientais, tačiau iki šiol „Messenger“ funkcionalumas buvo ribotas.
2016-aisiais „Messenger“ atsiras daugiau funkcijų, kurios socialinį tinklą įtvirtins ir kaip aptarnavimo platformą.
Daugiau vaizdo įrašų naujienų sraute
Jau kuris laikas tyrimai rodo, kad vartotojai sraute nori matyti daugiau vaizdo turinio. „Facebook“ šįmet pristatė automatinio vaizdo įrašų rodymo funkciją naujienų sraute ir užsiminė apie planus rodyti gyvas vaizdo transliacijas.
Vaizdo įrašai yra tarp pagrindinių „Facebook“ prioritetų, todėl socialinis tinklas turėtų dar labiau supaprastinti vaizdo įrašų įkėlimo ir dalinimosi galimybes.