Perėjimas nuo lokalaus informacijos laikymo ir apdorojimo į debesiją taupo ne tik jūsų laiką, bet ir žymiai apkarpo išlaidas. O kur dar lengvesnė administravimo našta? Būtent, lengvesnė. Klaidinga manyti, kad perkėlus įmonės resursus į debesų serverius, atsikratysite administravimo ir priežiūros rūpesčių. Deja, vis tiek turėsite tikrai daug atsakomybės ir tik tinkama priežiūros strategija bei planavimas į priekį padės pasiekti norimų rezultatų bei pasinaudoti debesijos privalumais.
Kompiuterinių technologijų valdymo pareigos debesyje labai priklauso nuo to, kokia paslauga naudojatės. Pavyzdžiui, infrastruktūros kaip paslaugos vartotojai (IaaS) neturi rūpintis „geležies“, serverių, interneto reguliavimo įrangos priežiūra, bet daugmaž lieka atsakingi už visos kitos programinės įrangos veiksmingumą ir funkcionalumą. O tai apsunkins dar labiau, ypač jei jūsų IaaS teikėjas neaprūpina jūsų įrankiais, padėsiančiais pačiam valdyti biure esančias sistemas.
Administravimo problemų gali iškilti ir įsigijus platformos kaip paslaugos (PaaS) sprendimą. Taip, jums nebereikės sukti galvos dėl operacinės sistemos valdymo ir administravimo, bet vis tiek liksite atsakingas už aplikacijų, reikalingų testuoti programinę įrangą, aprūpinimą ir valdymą. Ir nors ši paslauga dar nėra ypatingai populiari, ji jau randa vis daugiau savo gerbėjų. Suprasti už ką esate atsakingas reikia būtent tiems, kas vysto tarptautinį verslą, nes antraip nėra jokių šansų, kad operatyviai sužiūrėsite savo vartotojus, dirbančius skirtinguose regionuose.
Programa kaip paslauga (SaaS) taip pat turi savo niuansų, į kuriuos reikia atsižvelgti. Nors ši paslauga išvaduoja administratorius nuo tokių rūpesčių kaip operacinės sistemos ir programinės įrangos administravimas, tačiau pakiša išbandymus siekiant apsaugoti įmonės programinę įrangą. Trumpai tariant, bet kam palikus organizaciją, jie išsineša ir prisijungimo duomenis, o surasti ir deaktyvuoti kiekvieną vartotoją gali būti tikrai stiprus galvos skausmas.
Ką ir kaip daryti, norint palengvinti debesijos valdymą
Kiekvienas verslas gali labai lengvai sumažinti savo vaidmenį debesų serverių administravime, o tam tereikia laikytis kelių paprastų ir aiškių taisyklių:
Rinkitės tokias debesų paslaugas, kurios suderinamos su esamais valdymo ir palaikymo įrankiais
Jei tik įmanoma, rinkitės tokias debesijos paslaugas, kurias galėsite valdyti tais pačiais įrankiais ir aplikacijomis, su kuriomis valdote likusią savo įmonės infrastruktūrą. Kitu atveju ne tik pralošite, išleisdami didžiules pinigų sumas naujiems įrankiams ir programinei įrangai, bet dar ir sugaišite daug brangaus laiko mokydamiesi dirbti su nauju pirkiniu. Jei įmonėje viskas pastatyta ant „Microsoft System Center“ kortos – pasinaudokite tuo ir šiuo produktu valdykite tiek „namines“ sistemas, tiek pasistenkite vartoti su „Microsoft“ suderinamus debesijos sprendimus.
Nepagailėkite pinigų darbuotojų mokymams
Administruoti debesyse patalpintas technologijas nėra kažkuo sunkiau nei kad valdyti tas, kurios įdiegtos jūsų įmonės biure. Tiesiog yra tam tikri skirtumai. Ir darbuotojai privalo išmanyti tuos skirtumus. Kaip pradėti? Debesų paslaugos teikėjo jau pačioje derybų pradžioje paprašykite bent pagrindinės informacijos apie paslaugą ir jos niuansus. Ypač atkreipkite dėmesį į tai, su kokiomis problemomis susidūrė ankstesni paslaugos teikėjo klientai. Išmokite jų problemų sprendimus ir, planuodami į priekį, užbėkite nemalonumams už akių.
Nepagailėkite lėšų veiksmingai tapatybės ir prisijungimo (IAM) sistemai
Tokie šaunūs sprendimai kaip „Microsoft‘s Azure Active Directory“ leidžia jūsų įmonės technikams centralizuotai valdyti programos kaip paslaugos (SaaS) vartotojų prisijungimo duomenis, todėl turėsite privilegiją bet kada greitai ir lengvai užkirsti kelią buvusiems darbuotojams prisijungti prie sistemos.
Drąsiau pereikite nuo IaaS į PaaS
Jūsų biure įdiegtos aplikacijos dažniausiai infrastruktūros kaip paslaugos platformoje veikia puikiai ir be papildomų modifikacijų, bet norint jas naudoti platformos kaip paslaugos sistemoje gali prireikti šiokio tokio perkodavimo. Deja, dažniausiai vartotojai pasikliauna vien IaaS paslauga vengdami papildomų rūpesčių, bet šiuo atveju jie užšoka nuo vilko ant meškos, nes vartotojo kompetencijoje lieka operacinės sistemos administravimas, o su ja – ir kitų aplikacijų priežiūra. Nors infrastruktūra kaip paslauga atrodo lengvesnis tramplynas į debesiją, tačiau ilgojoje perspektyvoje susidursite su didesniu administravimo krūviu. Palaipsniui modifikuojant IaaS aplikacijas ir perkeliant jas į PaaS aplinką tikrai pasilengvinsite administravimo naštą. Į tai atsižvelkite rinkdamiesi ir paslaugos teikėją – siūlydami integruotą IaaS bei PaaS sprendimą, jie pavers integracijos procesą žymiai paprastesniu.
Tai – tik keli pavyzdžiai, kaip kruopštus planavimas padės sutaupyti ir išnaudoti visas debesų kompiuterijos galimybes. Kas be ko, geras pasiruošimas padės susitvarkyti su didžiuliu informacijos srautu, užplūsiančiu pradėjus naudotis šia technologija. Nereikia atleisti vadelių ir gana rimtai pažvelgti į naujus iššūkius. Tik tada debesija tarnaus jums, taupydama jūsų laiką, resursus ir, aišku, pinigus.
Įrašą komentuoja „Blue Bridge“ infrastruktūros valdymo sprendimų skyriaus vadovas Povilas Kaminskas:
Įmonėms, svarstančioms naudotis debesų kompiuterijos sprendimais, asmeniškai rekomenduočiau atkreipti dėmesį į du dalykus. Pirmasis – neišvengiamai turi kisti IT personalo profilis. Iš gilų techninį vienos srities išmanymą turinčių specialistų, jie turi virsti plačiai IT paslaugas valdančiais įmonės atstovais, padedančiais įmonei siekti savo tikslų. Svarbu išmanyti paslaugų specifiką, jų pritaikymą verslo poreikiams, gebėti vykdyti nuoseklų sutarčių administravimą. Ar persikvalifikuoti yra noras ar ne, priklauso nuo to, kaip kiekvienas žmogus jaučiasi. Faktas, kad šiuo metu Lietuvoje yra didžiulė IT specialistų paklausa bei jų trūkumas, tad labai įdomių pozicijų IT rinkoje yra visuomet ir daug. Organizacija, įsivardinusi, kad debesų kompiuterija gali būti naudinga ir patogi kryptis, atitinkamai tam turi paruošti savo IT skyrių.
Antrasis svarbus aspektas – jau paminėtas šiame straipsnyje, tačiau norėčiau jį dar kartą akcentuoti. Vienas svarbiausių debesų kompiuterijos kokybiško ir patogaus naudojimo reikalavimų – tapatybės valdymas. Debesų kompiuterijoje žmogaus tapatybė (dauguma atveju) yra vienintelis parametras, kuris leidžia „autentikuoti“ naudotoją ir suteikti debesų paslaugas. Todėl tapatybės valdymas debesyje turėtų būti atliekamas specialiai tam skirtais produktais, pasirenkant praplėstų galimybių (dažniausiai mokamas) versijas. Tapatybės valdymas debesyje, mano galva, yra kaip namo pamatas: gali taupyti langams, durims, apdailai, tačiau pamatas turi būti rimtas, tvirtas ir be kompromisų. Taip ir su tapatybės valdymu: jeigu sprendimas bus rimtas, tvirtas ir su plačiomis valdymo bei saugumo galimybėmis, naudojimasis debesų kompiuterijos paslaugomis taps gerokai lengvesnis ir malonesnis, o valdymas – patogus. Be to, suteiks įvairių papildomų tapatybės ir duomenų apsaugos funkcijų, kurios lengvai realizuojamos pasitelkus debesų kompiuteriją.