Elektronika.lt
 2024 m. spalio 14 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Spalio 13 d. 18:29
Į ateitį su dirbtiniu intelektu: nauja programa Lietuvos moksleiviams leis paragauti inovacijų kūrėjų duonos
Spalio 13 d. 14:34
Nuo oro taršos stebėjimo iki išmaniojo transporto: „Vilnius Tech“ siekia tapti autonominių sistemų kompetencijų lyderiu
Spalio 13 d. 10:12
„Volkswagen“ pristato naująjį „Tayron“: įspūdinga erdvė ir aukščiausios klasės technologijos
Spalio 12 d. 18:19
Absorbcinis šilumos siurblys: nauda vilniečiams, išskirtinė patirtis – generaliniam rangovui
Spalio 12 d. 14:27
Išmaniųjų telefonų kameros ir belaidžiai dulkių siurbliai: kokios dar technologijos į mūsų kasdienybę „nusileido“ iš kosmoso?
Spalio 12 d. 10:44
„Dacia“ plečia modelių gamą – pristato naujovių kupiną „Bigster“
Spalio 11 d. 20:35
Kištukiniai lizdai su USB jungtimi: ekspertas pataria, ką reikia žinoti prieš perkant
Spalio 11 d. 18:16
IRT sektorius 2030 m. gali sudaryti 20 proc. Lietuvos BVP
Spalio 11 d. 16:45
„Philips“ pristato du išskirtinius „Evnia“ serijos žaidimų monitorius
Spalio 11 d. 14:26
Verslo gynybai nuo kibernetinių atakų šiandien prireikia viso saugumo centro: jį galima tiesiog išsinuomoti
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods
Reklama
 Straipsniai » Kompiuteriai, IT Dalintis | Spausdinti

Kam Lietuvoje reikalingos „disaster recovery“ paslaugos?

Publikuota: 2015-05-26 08:07
Tematika: Kompiuteriai, IT
Skirta: Mėgėjams
Autorius: Marius Kuitniauskas
Aut. teisės: ©Tinklaraštis „įDebesis“
Inf. šaltinis: Tinklaraštis „įDebesis“

Besidomintys „debesies“ paslaugomis, tikriausiai žino terminą „disaster recovery“. Kita vertus, net ir žinantys šį terminą, ne visuomet gali tiksliai paaiškinti jo reikšmę ar atsakyti į klausimus: ar tokia paslauga reikalinga Lietuvoje bei kas galėtų ja naudotis?

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Kam Lietuvoje reikalingos „disaster recovery“ paslaugos? Besidomintys „debesies“ paslaugomis, tikriausiai žino terminą „disaster recovery“. Kita vertus, net ir žinantys šį terminą, ne visuomet gali tiksliai paaiškinti jo reikšmę ar atsakyti į klausimus: ar tokia paslauga reikalinga Lietuvoje bei kas galėtų ja naudotis?

„Disaster“ reikšmė

Tiesioginė anglų kalbos žodžio „disaster“ reikšmė – katastrofa arba didelė nelaimė. Šio žodžio sinonimai „trouble“, „mess“ bei „problem“ nėra tokie stiprūs ir reiškia kur kas mažesnes bėdas, dėl ko „disaster“ dažnai yra vartojamas tada, kai kalbame apie gamtos reiškinius, nors tam yra ir kitas žodis – „cataclysm“. Tokia situacija klaidina, tačiau tuo pat metu rinkodaros specialistų yra išnaudojama ir pardavimų proceso metu.

Kai kalbame apie IT paslaugas, bet koks šių paslaugų sutrikimas gali atnešti tikrą katastrofą. Todėl žodis „disaster“ čia labiausiai ir tinkamas. Bet ar jį tikrai reikėtų vartoti? Ar nepakaktų visko vadinti kur kas paprasčiau ir lietuviškiau – rezervinių duomenų atkūrimas?

Ar „disaster recovery“ tinka Lietuvai?

Užsienio patirtis rodo, kad nė vienas privataus „debesies“ administratorius nėra saugus nuo kelių dalykų:

  • Elektros energijos tiekimo sutrikimų;
  • Duomenų perdavimo kabelių pažeidimų;
  • Patalpų užliejimo;
  • Fizinio serverio sunaikinimo arba pažeidimo;
  • Gaisro, sprogimo, cheminių medžiagų nutekėjimo;
  • Terorizmo grėsmės, kai pastatą tenka evakuoti saugumo sumetimais;
  • Kibernetinių atakų.

Tai reiškia, kad nedidelė įmonė, savo pastato rūsyje įsirengusi nedidelę serverinę, jau yra potenciali „disaster recovery“ paslaugos naudotoja.

Tuo metu kaip su duomenų centrais? Ar jie pakankamai saugūs? Kilus įvairioms gamtos nelaimėms, jie taip pat gali netekti elektros tiekimo, būti atkirsti nuo ryšio mazgų, užtvindyti, sugriauti ir, žinoma, būti atakuojami programišių. Būtent tam ir reikalinga „disaster recovery“ paslauga – kad atkurtų prarastus duomenis iš trečiųjų šalių serverių.

Lietuva – ideali vieta duomenų centrams. Šioje šalyje yra pakankamai gamtinių resursų, kuriais galima užtikrinti tinkamą serverių aušinimą. O jeigu logistika susiduria su rimtomis problemomis, vėjo ir saulės energetika leidžia duomenų centrams veikti net ir sugedus atsarginiams generatoriams. Lietuvos nesemia upės ir jūros, čia nedažni miškų ar krūmynų, o geografinė šalies padėtis apsaugo ją nuo taifūnų, tornadų bei cunamių.

Kita vertus, nepaisant palankios geografinės padėties, Lietuva, kaip ir bet kuri kita šalis yra pažeidžiama programišių atakoms. Tokie išpuoliai yra dar sunkiau nuspėjami už gamtos keliamus pavojus.

Kaip veikia „disaster recovery“?

„Disaster recovery“ veikimas nėra labai sudėtingas procesas. Dažniausiai jis – automatinis. Tam tikru paros metu kuriamos visų duomenų atsarginės kopijos ir eksportuojamos į trečių šalių serverius. Tai reiškia, kad duomenų atsarginės kopijos laikomos ne jūsų serverinėje, o nepriklausomame duomenų centre, kuris ir pats naudojasi analogiška paslauga ir visų savo klientų duomenis saugo, greičiausiai, užsienio duomenų centruose. Tokiu būdu garantuojama, kad rezervinių duomenų kopijų nepalies jokie elektros energijos sutrikimai ar nelaimės. Net jei duomenys bus sunaikinti arba sugadinti kibernetinės atakos metu, juos operatyviai galima atstatyti iš rezervinių kopijų, laikomų trečiųjų šalių laikmenose.

Ar tikrai viską reiktų patikėti tvarkyti įmonei? Deja, šioje vietoje „debesies“ paslaugų teikėjas nėra paslaugos teikėjas „nuo-iki“. Nelaimės atveju, kai prarandami svarbūs duomenys, reikia, kad atitinkamai sureaguotų tam tikri darbuotojai ir profesionalai.

Tam surašomas specialus „Disaster recovery“ planas, savotiška strategija. Jame numatomi galimi scenarijai – kas pirmas turi sureaguoti į nutikusią nelaimę, su kuo susisiekti, kokiais kontaktais, kur nuvykti. Jei gelbstimas įmonės turtas („geležis“), kur jis turi būti vežamas ir kaip pajungiamas, kad viskas vėl funkcionuotų bent jau minimaliu režimu. Jei turtas prarandamas visiškai, kaip greitai įsigyjamas naujas ir kokių specifikacijų reikia tam, kad viskas funkcionuotų. Šis planas vykdomas atsakingų įmonės darbuotojų ir IT skyriaus jėgomis, viską derinant su vadovybe. Kai planas sukuriamas, darbuotojai turi būti supažindinami su juo, vedamas instruktažas. Viso to „debesies“ paslaugų teikėjas tikrai neužtikrina, tačiau teikėjas rūpinasi bene svarbiausiu šios gelbėjimo operacijos momentu – prarastų duomenų atstatymu. Taip pat teikėjai gali pateikti ir papildomų sprendimų, pavyzdžiui, kaip efektyviai valdyti įmonės el. pašto komunikaciją, kol duomenys atstatomi.

Kam tai reikalinga?

Ši paslauga pravarti vidutiniam ir stambiam verslui, dirbančiam su privačiu „debesiu“ – investuojančiu į savo „debesies“ sprendimus bei serverius. Tokių įmonių Lietuvoje – gausu, nes vis dar gajus įsitikinimas, kad savas serveris – saugesnis. Kai kurios smulkios įmonės taip pat įsigudrina teikti paslaugas klientams iš vėdintuvais apstatyto serverio. Būtent tokiais atvejais gresia daugiausiai nelaimių. Pagrindinė jų – serverio perkaitimas bei gedimas, vagystė, elektros energijos netekimas, ryšio perdavimo priemonių gedimas. Galbūt pasauliniu mastu tai ir ne pačios didžiausios „katastrofos“, tačiau taip tikrai neatrodys tokios įmonės klientams, kai staiga dings visi duomenys, kontaktai, el. laiškai. Didžiuliai ieškiniai kompanijai gali būti pagrindinė žlugimo priežastis, tad „disaster recovery“ visuomet turėtų būti tarp organizacijos svarstymo opcijų.

Įrašą komentuoja „Blue Bridge Bond“ IT paslaugų pardavimo skyriaus vadovas Julius Gregorauskas:

„Į klausimą, ar tokios paslaugos kažkam reikalingos Lietuvoje, galiu atsakyti iškart – taip, reikalingos. Tačiau iškart reikėtų pridurti, kad tai nereiškia, jog Lietuvoje yra daug tokiomis paslaugomis besinaudojančių įmonių. Iš asmeninės patirties spėčiau, kad rimtesnį „disaster recovery“ planą turinčias lietuviškas įmones galėtume suskaičiuoti ant abiejų rankų pirštų. Žinoma, pridėjus tarptautinių įmonių filialus, turėtume gražesnius skaičius, bet ten tokio plano būtinybė yra „nuleidžiama iš viršaus“. O lietuviško kapitalo įmonėse tokius planus dažniausiai turi tik gana didelės ir technologiškai pažengusios įmonės (o tokių pas mus dar nėra daug).

Pasaulyje šios paslaugos yra visiškai įprastas dalykas, panašiai kaip įmonės veiklos arba socialinės atsakomybės draudimas. Tačiau reikėtų turėti omenyje, kad „disaster recovery“ yra viena paskutinių ir rimčiausių priemonių, galinčių užtikrinti įmonės IT sistemų patikimumą. Iki tol reikia realizuoti daugybę technologinių sprendimų, kurie didina IT infrastruktūros patikimumą. Absoliuti dauguma lietuviškų IT infrastruktūrų dar nėra peržengę tos simbolinės 90 proc. teorinio patikimumo ribos, tad apie „disaster recovery“ joms galvoti dar anksti. Pirmiausia reikia pasirūpinti tuo, kad svarbiausių sistemų veikimo nenutrauktų paprasčiausias serverio gedimas (kas yra labai reali grėsmė), o tik po to mąstyti, kur tos sistemos galėtų veikti gaisro (mažesnės tikimybės grėsmė) atveju.

Iš praktinės tokių paslaugų įsigijimo bei naudojimo pusės patarčiau du dalykus. Visų pirma, renkantis paslaugą, didžiausią dėmesį kreipkite ne į technologijas (kokiame duomenų centre gulės jūsų kopijos, kiek ten ryšio linijų ir pan.), o į žmogiškąjį faktorių. Straipsnio autorius labai tiksliai paminėjo, kad „disaster“ atveju būtinas fizinis inžinierių įsikišimas ir tai dažniausiai būna esminis faktorius, lemiantis tai, kaip greitai vėl galės pilnai veikti jūsų sistemos. Antras svarbus aspektas yra reguliarūs ir realistiški testai. Nusimatykite, kad kas ketvirtį arba pusmetį bus daromas „disaster recovery“ testas, kai tiesiog paskambinsite šios paslaugos tiekėjui ir pranešite apie fiktyvią nelaimę. Tai puiki proga pamatyti ar tai, kas surašyta plane, išties vyksta realybėje bei pastebėti silpnąsias plano vietas (pvz., kad keleto terabaitų dydžio failų serverio rezervinės kopijos atstatymas keletui valandų pristabdė gerokai svarbesnės sistemos atstatymą).

Rekomendacijos didelėms, vidutinėms ir mažesnėms įmonėms

Bendrąja prasme apie šias paslaugas rekomenduočiau rimtai pasvarstyti įmonėms, turinčioms nemažą nuosavą IT infrastruktūrą, pasiekusioms gana aukštą jų patikimumo lygį (dubliuojant bei virtualizuojant įrangą ir pan.), tačiau norinčioms dar didesnio patikimumo lygio. Optimalus pirmas žingsnis galėtų būti rezervinių kopijų saugojimas paslaugos tiekėjo duomenų centre. Jeigu viskas veikia sklandžiai, tada galima pradėti kalbėtis apie tų kopijų „pakėlimą“ nelaimės atveju bei visų reikalingų veiksmų (pvz., tinklo perkonfigūravimo) atlikimą paslaugos tiekėjo specialistų (turinčių reikiamą kvalifikaciją ir budinčių 24x7) rankomis.

Mažesnėms įmonėms patarčiau paprasčiausiai iškelti savo sistemas „į debesį“. Nedidelės IT infrastruktūros patikimumo pakėlimas iki padoraus lygio kainuos tikrai nemažai, o įsigydami virtualių serverių paslaugas gautumėte gerokai aukštesnį patikimumą už panašius pinigus, kuriuos išleidžiate dabartinei serverių infrastruktūrai. Paniškai bijantiems perkelti savo duomenis kitur, galėčiau rekomenduoti specializuoto draudimo paslaugas – mano žiniomis, viena iš draudimo įmonių Lietuvoje jau planuoja pasiūlyti tokią kibernetinių rizikų draudimo paslaugą.

Na, o likusiems linkiu, kad niekada netektų pasigailėti dėl to, kad kažkada pagailėjote investicijų į IT patikimumą. Ir kad niekada nenutiktų taip, kaip vienai žinomai Lietuvos reklamos agentūrai: trūkus kanalizacijos vamzdžiui ir užpilus jų taip vadinamą serverinę, jiems galop teko pasirūpinti dalies populiaraus serialo serijų perfilmavimu, kas turbūt kainavo ne tik nemažai pinigų, bet ir laiko bei nervų.“


įDebesis



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama