Paviešinusi savo pirmojo ketvirčio finansinius duomenis, „Amazon“ išlieka vienvalde debesijos technologijų rinkos lydere, su 1.57 mlrd. dolerių uždarbiu vien iš „Amazon Web Services“. Būdama viena pirmųjų kompiuterijos kompanijų bei užčiuopusi debesų technologines galimybes ir potencialą, „Amazon“ išsiveržė į priekį, už savęs palikdama „Microsoft“ bei „Google“. Ir nors didieji mūšiai dėl klientų, kurie prasnaudė galimybę įšokti į pirmuosius debesijos traukinius, bet turi milžiniškus šios technologijos poreikius, dar ateityje, „Amazon“ konkurentai taip pat gali pasigirti stabiliu augimu. Todėl toliau bus tik įdomiau stebėti, kur nuves konkurencinė kova tarp rinkos milžinų.
Sveikata per „debesis“
Vokietijoje veikiantys „Rosche Diagnostics“, kartu su „SAP Technologies“ pristatė technologinį šedevrą, atveriantį vartus į medicinos ir debesijos dueto galimybių erdvę. Diabetas kasmet pasaulyje atima 4,9 mln. gyvybių, o vien Europoje sergančiųjų viena iš diabeto formų yra virš 52 mln. Skaičiai mažų mažiausiai šokiruojantys, todėl dvi Vokietijos technologijų kompanijos susivienijo tam, kad pristatytų sprendimą – „Accu-Check View“, išmanųjį ir mobilų prietaisą, fiksuojantį paciento gliukozės kiekį, ir perduodantį šiuos duomenis per tam skirtą programėlę tiesiai šeimos daktarui. Tuo metu daktaras, priklausomai nuo paciento fizinės veiklos, gali stebėti medicininius duomenis gyvai, o visa informacija skirstoma ir saugoma per „SAP HANA Cloud“ platformą. Šio įrenginio dėka, gydytojas gali imtis prevencinių priemonių ir padėti kontroliuoti 2 tipo diabetą.
Edukacinė „debesų“ programa mokiniams
„Amazon Web Services“, suprasdama, kad moksleiviai – tai ateities technologijų darbo jėga, o debesijos kompiuterijos išmanymas bus labiausiai vertinamas IT specialistų gebėjimas, suskubo pasiūlyti „AWS Educate“ – programą, padedančią tiek pedagogams, tiek studentams ir moksleiviams naudotis „šiuolaikinio pasaulio debesijos technologijomis” tiesiog klasėse. Visos mokymo įstaigos, pasirašiusios bendradarbiavimo sutartį su AWS, bus aprūpintos sistemingu „Educate“ informacijos tiekimu, bei multi-paketu, praturtintu gausybe resursų, tokių kaip virtualūs seminarai apie pažangiausias debesijos praktikas, instrukciniai vaizdo klipai bei praktinės vartotojų studijos. Alternatyvias edukacines programas, kuomet apie debesiją mokoma per „debesis“ ir kuriančias nestandartinę mokymosi aplinką, siūlo ir kiti technologijų gigantai – IBM turi savo „Cloud Academy“, o „Microsoft” siūlo plačiaformatę „Azure“ programą.
„Google“ pastangos vytis „debesies“ rinkos lyderius
„Google“ birželio mėnesį didžiuosiuose pasaulio miestuose surengs penkis vienos dienos renginius, siekdama pritraukti daugiau įmonių dėmesio savo debesų technologijų platformoms. Kol kas sąraše Niujorkas, Tokijas, San Fransiskas, Londonas ir Amsterdamas, tačiau „Google“ atstovė pripažino, kad planuose yra ir daugiau lankytinų miestų. Gyvų renginių metu „Google Cloud“ atstovai bendraus su klientais ir diskutuos apie kompanijos debesų kompiuterijos patirtį ir galimybes bei pademonstruos, kaip „Google“ klientai, tarp kurių „Avaya“, „Snapchat“ ar „DeNa“, naudojasi mobiliosiomis „Google Cloud“ technologijomis, didelių duomenų ir tinklo paslaugomis. „Googleę pakvietė dalyvauti ir savo partnerius, pvz.: PwC, „Fastly“, „Tableau“ ir „Equinix“, kurie dalinsis informacija apie savo paslaugas bei produktus. Tokių renginių dėka „Google“ siekia sudominti daugiau verslo atstovų ir potencialių klientų. Ir ne be reikalo, nes „Google“ dar turi kur pasitempti – nors per pastaruosius metus kompanijos debesijos infrastruktūros verslas augo stabiliai ir padidėjo 80 proc., pagal rinkos dalį „Google“ žengia tik po „Amazon“ ir „Microsoft“, kurios atitinkamai dalinasi 30 ir 10 procentų rinkos augimo dalies.