Kartais gali atrodyti, kad debesų kompiuterija mus persekioja kiekvienoje srityje, kuri bent iš dalies susijusi su IT rinka. Kadangi vieningo išsireiškimo, apibūdinančio „debesį“, nėra, galbūt parankiausia į tai žvelgti tiesiog kaip į paslaugą, kuri padeda verslui ir jo darbuotojams maksimaliai susitelkti į įmonės parduodamo produkto ar sprendimo vystymą ir jo pardavimus?
Taip, Lietuvoje kol kas tikrai populiariu tuo pat metu būti visų ir tuo pačiu nei vienos srities specialistu. Tačiau kas būtų, jeigu kiekvienas verslas iš tikrųjų koncentruotųsi tik savo veiklos srityje, o visų pagalbinių priemonių administravimą patikėtų tikriesiems tos srities specialistams?
Tai yra ypatingai aktualus klausimas jau minėjote IT srityje. Pavyzdžiui, kodėl elektros instaliacijos gedimo atveju yra kviečiamas elektrikas, tačiau įvykus bet kokiam sutrikimui įmonės kompiuteriniame tinkle visa kaltė iš karto suverčiama keletui kompanijoje dirbančių „vargšelių“ IT darbuotojų?
Būtent tokias problemas geriausiai padeda išspręsti ne kas kita, o debesų kompiuterijos specialistai. Kitaip sakant, jų atsakomybe tampa atitinkamos paslaugos tinkamas ir nenutrūkstamas teikimas, o paslaugas perkantis verslas tuo metu tiesiog vykdo savo pagrindines užduotis pasinaudodamas tais resursais.
Labai tinkamas to pavyzdys gali būti telefoninio ryšio, vaizdo pokalbių ar bet kokio kito tipo komunikacijų poreikis tiek įmonės viduje, tiek bendraujant su klientais. Dauguma net ir mažų įmonių visų šių funkcijų pasiekiamumą bando realizuoti individualiai naudojant įvairius kombinuotus sprendimus, tačiau retai susimąsto, kad „debesis“ visa tai sutalpina po vienu unifikuotų komunikacijų (angl. unified communications) terminu. Ir svarbiausia yra tai, kad naudą gauna ne tik verslas, bet ir jo darbuotojai.
Didesnis produktyvumas
Unifikuotų komunikacijų pagrindinis privalumas – visų komunikacijos tipų procesų (telefoniniai skambučiai, el. paštas, internetiniai pokalbiai ir kt.) valdymas ir kaupimas pasinaudojant vieninga sistema. Ši savybė leidžia garantuoti, kad visa darbuotojo informacija bus organizuota, pasiekiama ir panaudota ne tik lanksčiau, bet ir greitai. Taip sukuriamas organizuotas funkcijų pasiekiamumas, žinoma, veda link didesnio produktyvumo.
Nuotolinio darbo galimybės
Unifikuotų komunikacijų privalumai tampa dar aktualesni tada, kai vystomas verslas siekia darbuotojų mobilumo. Šis debesų kompiuterijos pagrindu paremtas techninis sprendimas leidžia sukurti tarsi virtualią darbuotojo komunikacijos ryšių erdvę, kuri internetu gali būti pasiekiama iš bet kur. Tokiu būdu darbuotojui net ir neturint fizinės prieigos prie biure esančios darbo vietos, gali būti garantuojamas tiek prieinamumas prie įmonės elektroninio pašto, tiek sukuriama galimybė naudotis telefoniniu ryšiu ar kitais būtinais komunikacijos resursais.
Vaizdo konferencijų organizavimas
Kadangi unifikuotos komunikacijos paslauga orientuota į efektyvų darbuotojų ir jų klientų bendravimą ir bendradarbiavimą, tokios sistemos taip pat turi vaizdo konferencijų organizavimo funkciją. Įvertinus tai, kad toje pačioje sistemoje gali būti saugoma ir kita aktuali su darbuotojo veikla įmonėje susijusi informacija, jos mainai, korekcijos ar aptarimas naudojant vieningą sistemą gali būti atliekami kur kas efektyviau ir greičiau, nei, pavyzdžiui, naudojant „Skype“.
Centralizuotas visų komunikacijų valdymas
Vienas iš didelių debesų kompiuterijos privalumų – galimybė eliminuoti platformos įtaką teikiant prieigą prie paslaugos ar sprendimo. Geras to pavyzdys gali būti interneto naršyklėje veikiantys tokie dokumentų redagavimo įrankiai, kaip „Office“ ar „Google Docs“. Tai tampa dar aktualiau dėl tos priežasties, nes poreikis turėti universalią prieigą jau reikalingas ne tik naudojantis įprastu kompiuteriu, bet ir išmaniuoju telefonu ar planšetiniu kompiuteriu. Būtent unifikuotų komunikacijų metu realizuojamas centralizuotas valdymo modelis taip pat numato tokio lygmens galimybes. Kitaip sakant daugiau jokių „Viber“ ar „Skype“ bei trečių šalių el. pašto klientų versle, kadangi viskas gali būti pasiekta centralizuotai naudojant unifikuotų komunikacijų sprendimo įrankius.
Lankstus darbuotojų komunikacijos valdymas
Jeigu CRM (angl. Customer Relationship Management) sistemos daugiau orientuotos į bendravimo su klientais užduotis, tai unifikuotos komunikacijos gali tapti naudingu įrankiu, leidžiančiu lanksčiai organizuoti komunikaciją tarp įmonės darbuotojų. Įmonės, pradėjusios naudoti CRM sistemas sutinka, kad tai dažniausiai tampa veiksmingu įrankiu padedančiu didinti pardavimus. Taigi, galbūt pasinaudojus unifikuotomis komunikacijos bei užtikrinus lankstų komunikacijos modelį tarp įmonės darbuotojų, pavyktų pasiekti dar geresnių rezultatų?