Debesų kompiuterijos paslaugomis šiandien naudojasi nemaža dalis Lietuvos įmonių, tačiau vis dar atsiliekame nuo Europos Sąjungos vidurkio. Autorizuotų virtualaus biuro priemonių „Google Apps“ tiekėjo „Baltimax“ teigimu, kol vieni nesiryžta keltis į „debesį“, tie, kurie anksčiau pradėjo naudoti šias paslaugas, šiandien jau naudojasi jų teikiamais efektyvumo, išlaidų taupymo ir papildomų galimybių privalumais.
Net ir prieš metus debesijos paslaugas išbandę įmonės, jau dabar įvertina jų sukurtą papildomą vertę.
Išvaduoja nuo pašto serverių priežiūros ir didelių kaštų
Logistikos paslaugų kompanija „Abipa Logistics“ debesijos paslaugas naudoja jau ketverius metus. Sprendimas priimtas norint atsisakyti poreikio pirkti nuosavą pašto serverį ir taip sutaupyti įmonės kaštus.
„Esminis „Google Apps“ privalumas – nereikia prižiūrėti pašto serverio, užtikrinti jo veikimo 24 val. per parą, 7 dienas per savaitę. Be to, galime pasiekti reikiamą informaciją iš bet kur ir bet kokių įrenginių – tiek kompiuterių, tiek mobilių telefonų“, – sako Arūnas Juzelskis, „Abipa Logistics“ IT skyriaus vadovas.
Anot A. Juzelskio, kompanija „Google Apps“ paslaugomis pradėjo naudotis nuo el. pašto, vėliau perėjo prie „Google Disk“, kalendoriaus, kitų paslaugų. Atsirado galimybė naudoti papildomas trečiųjų šalių ir paties „Google“ siūlomus produktus, pvz. skaičiuoklę, dokumentus, formas, skaidres.
Šiuo metu „Google Apps“ el. paštu naudojasi visi 150 įmonės darbuotojų tiek Lietuvoje, tiek užsienio šalyse. „Google Apps“ programas darbuotojai naudoja atsižvelgiant į kompanijos skyrių poreikius ir veiklos pobūdį.
Debesijos nauda įvertinama jau po metų
Metus „Google Apps“ paslaugas naudojanti didmeninės prekybos, distribucijos bei logistikos kompanija „Sanitex“ debesijos paslaugas vertina dėl suteikiamos kontrolės stebėti ir naudotis duomenimis iš bet kurios vietos, bet kuriuo metu. Didžiausias „Google Apps“ privalumas įmonei – galimybė lengvai pateikti duomenis visiems darbuotojams visose Baltijos regiono šalyse.
„Turime darbuotojų tiek Lietuvoje, tiek Latvijoje ir Estijoje, todėl efektyvus darbų derinimas tarp šalių tiesiogiai didina veiklos efektyvumą. Debesijos paslaugas naudojame tik metus, tačiau tikrai naudosime dar vienus“, – sako „Sanitex“ inžinierius-programuotojas Rolandas Kajokas.
Anot R. Kajoko, pagrindinė jų darbe naudojama debesijos paslauga – nemokamas el. paštas. Juo naudojasi vadybininkai, taip pat už bendravimą su klientais, užduočių koordinavimą atsakingas skyrius.
Debesijos paslaugos įmonei padeda ne tik bendrauti, bet ir apsisaugoti nuo duomenų nutekėjimo – leidžia nuotoliniu būdu stebėti darbuotojų veiklą tinkle, esant reikalui blokuoti prieigą prie tam tikrų duomenų, o išėjus darbuotojui pakeisti slaptažodžius.
Svarbu – nebijoti bandyti
„Baltimax“ produktų vadovo Deivido Švėgdždos teigimu, patinka tai IT atstovams ar ne, debesijos paslaugos tapo kasdienio verslo dalimi. Jei anksčiau į „debesį“ persikėlę įmonės galėjo atrodyti pionierės, dabar sukurta tinkama ir saugi infrastruktūra. Taigi, nėra priežasčių bijoti išmėginti debesijos paslaugas.
„Įmonės vis dar vadovaujasi baimėmis dėl duomenų saugumo, prarastos kontrolės, kaštų. Tačiau saugus ir mažiausiai rizikingas būdas – migruoti į „debesį“ pamažu, kitaip sakant, tiesiog pabandyti“, – pataria D. Švėgžda.
Plati debesijos paslaugų infrastruktūra leidžia išmėginti skirtingus darbo įrankius, pasilyginti rezultatus, efektyvumą, išleistus kaštus. Debesijos paslaugos sukurtos veikti taip, jog duomenys būtų išsaugoti ilgai, prie jų būtų lengva ir patogu prieiti. Egzistuoja kontrolės priemonės, kurios užtikrina debesyje saugomų duomenų konfidencialumą, prieinamumą ir vientisumą.