„Debesų kompiuterijos“ sąvoka yra girdima jau kuris laikas, tačiau vos 13 proc. Lietuvos įmonių naudojasi šiomis paslaugomis. Visgi šiais metais į debesis kelsis vis daugiau verslo įmonių, nes ALSO Lietuva pristato debesijos paslaugų pardavimo platformą, kuri, prognozuojama, ženkliai padidins debesų kompiuterijos prieinamumą Lietuvoje bei skatins inovacijas.
Lietuviai neišnaudoja esamo debesijos paslaugų potencialo
Nors Lietuva gali pasigirti antru greičiausiu internetu Europos Sąjungoje (po Portugalijos), kol kas debesijos paslaugų srityje esame vidutiniokai. Turėdami akivaizdų interneto spartos pranašumą, kompiuterijos srityje lietuviai vis dar skurdžiai išnaudoja esamas galimybes ir potencialą. Viena iš problemų, kuri neleidžia išpopuliarėti šioms paslaugoms yra ta, jog tik nedidelė dalis vartotojų suvokia debesų kompiuterijos ekonominę naudą organizacijai: IT yra perkamos kaip paslaugos ir mokama yra tik už tiek, kiek yra jomis naudojamasi.
„Debesijos paslaugos dažniausiai yra pigesnės nei nuosavos infrastruktūros turėjimas, tad, kuo įmonė mažesnė – tuo mažiau prasmės turėti nuosavą IT specialistą, procedūras, įrangą, licencijas. Įrangos pirkimui nereikia „įšaldyti“ apyvartinių lėšų. Pinigus galima nukreipti investicijoms kitose srityse“, – debesijos paslaugų privalumus įvardijo ALSO Lietuva vadovas Evaldas Rėkus.
Visgi didžiausia nauda, kurią patiria debesų kompiuterijos paslaugų vartotojas – tai paslaugų kompleksiškumas bei patogumas. Greitai įprantama, jog informacija pasiekiama bet kuriuo metu ir iš bet kurios vietos, ką jau kalbėti apie paslaugų įdiegimo operatyvumą. Tai keičia ne tik darbo greitį, bet ir leidžia koncentruotis į kitus įmonei svarbius tikslus.
Judėjimui į priekį reikalinga konkurencija
Tai, kad lietuviai yra viena iš pirmaujančių šalių pasaulyje pagal interneto greitį, lėmė konkurencija tarp pagrindinių šalies tiekėjų. Tuo tarpu debesų kompiuterijos paslauga dar netapo kasdiene priemone darbe, nes dalis vartotojų turi sukūrę tvirtus ryšius su savo tiekėjais, kurie ir toliau teikia tradicinius nuosavos IT infrastruktūros sprendimus.
Skaičiuojama, jog kasmet debesų kompiuterijos rinka auga apie 50 %, tačiau 2015 metais situacija šalyje turėtų keistis iš esmės. Lietuvos rinkoje pasirodys stambaus masto debesijos paslaugų parduotuvės, siūlysiančios vartotojams pirkti jiems tinkamiausias paslaugas už prieinamiausią kainą, renkantis iš daugybės lietuviškų ir užsienio gamintojų paslaugų. Vienu iš tokių virtualių debesijos „supermarketų“ turėtų tapti išsyk dvylikoje šalių startuojančios ALSO CHOICE naujos kartos debesų kompiuterijos paslaugų pardavimo platforma, skirta daugiau kaip tūkstančiui IT sprendimų kompanijų Lietuvoje. Neabejojama, jog dėl šių inovacijų pirmiausia laimės potencialūs šalies vartotojai. „Paslaugų, kurios šiandien gali būti nupirktos rinkoje, ženkliai padaugės, nes savo krepšelyje partneriams pristatysime labai konkurencingų Lietuvoje dar aktyviai ir plačiai nesiūlomų paslaugų, – atskleidžia E. Rėkus. – Taip pat konkurencija rinkoje toliau skatins inovacijas.“ E. Rėkaus nuomone, kompanijų, kurios šiandien siūlo debesijos paslaugas, skaičius padidės nuo dešimčių iki šimtų.
IT administratoriai taps verslo konsultantais
Naujos kartos paslaugų platforma iš esmės pakeis debesų kompiuterijos prieinamumą ir įsigijimo paprastumą plačiam įmonių ratui, nekeičiant nusistovėjusių pirkimo įpročių ir tiekėjų. Įmonė galės pirkti debesų kompiuterijos paslaugas iš to paties gerai žinomo IT paslaugų tiekėjo, iš kurio galbūt jau daugelį metų įsigyja, pavyzdžiui, kompiuterius ar kitą kompiuterinę, programinę įrangą.
Automatizuota debesų kompiuterijos parduotuvė leis partneriams – IT specialistams patogiai ir lengvai užsakyti ir valdyti debesijos paslaugas. Anot ALSO Grupės viceprezidento skaitmeninėms paslaugoms Mirko Minnich, įmonių IT administratoriai taps IT verslo konsultantais. Parduotuvės sistemoje jie vos per kelias minutes galės sukurti pasiūlymą klientui ir jį aktyvuoti šiam sutikus. „Patogus įrankių rinkinys leidžia kanalo partneriui valdyti visą debesijos gyvavimo ciklą: nuo pardavimų, automatinio paslaugų aktyvavimo iki sąskaitų ir ataskaitų“, – sako M. Minnich.
Vykdydami operacijas, IT administratoriai be vargo įdiegs „Microsoft Exchange“, „Lync“, „Sharepoint“ ar virtualius serverius, kurie padės organizuoti įmonės darbą ir tvarkyti dokumentus.
Žurnalo „Forbes“ duomenimis, prognozuojama, jog 2015 metais JAV kompanijos vidutiniškai skirs net 42 proc. savo IT biudžeto debesų kompiuterijos tobulinimui. Panašu, jog kitais metais technologijos vystymasis turėtų lygiagrečiai spartėti ir Lietuvoje.