Per pastaruosius kelerius metus „Facebook“ tapo vienvaldžiu didžiausiu pasaulyje socialiniu tinklu, kuriam rimtų konkurentų bent jau kol kas nematyti. Dauguma technologijų žinovų žiūri į „Facebook“ ir klausia: o kas bus toliau?
Kad atsakytų į šį klausimą, tinklalapis „Mashable“ nutarė pasižiūrėti į neseną bendrovės praeitį ir, remdamasis ja, paprognozuoti, ko iš didžiausio socialinio tinklo galime laukti 2015 metais.
Žinutės
Po praėjusių metų pabaigoje žlugusių planų už tris mlrd. dolerių įsigyti „Snapchat“, „Facebook“ vasarį už 16 mlrd. dolerių įsigijo „WhatsApp“. 600 mln. aktyvių vartotojų kas mėnesį turinti programėlė „WhatsApp“ svariai prisidėjo prie didesnės nei milijardas „Facebook“ vartotojų bazės. Tiesa, šis žingsnis „Snapchat“ populiarumo nesumažino.
Kitas strateginis „Facebook“ atkirtis „Snapchat“ buvo pačios „Facebook“ sukurta pranešimų programėlė „Slingshot“. Neilgai trukus po jos pristatymo „Facebook“ jam priklausančiame „Instagram“ sukūrė naują trumpo susirašinėjimo funkciją „Bolt“. Ji laikinai veikė tik tam tikrose šalyse ir taip pat priminė „Snapchat“.
Kol kas sunku pasakyti, ar „Facebook“ pastangos duos vaisių ateityje, tačiau pastarosios alternatyvos bent jau kol kas neveikia „Snapchat“ – šios programėlės vartotojų skaičius ir toliau auga. Dabar „Snapchat“ verta daugiau nei 10 mlrd. dolerių.
Žiūrint į pastaruosius „Facebook“ žingsnius, akivaizdu viena – socialinis tinklas neketina pasiduoti ir trumpalaikių žinučių palikti „Snapchat“, tad greičiausiai šioje srityje eksperimentuos ir kitąmet, kol ras tai, kas patiks žmonėms.
Virtuali realybė
Kai „Facebook“ už du milijardus dolerių įsigijo virtualios realybės akinių gamintoją „Oculus Rift“, visi buvo nustebę – iš pradžių ir daugelis investavusių į virtualios realybės akinius „Kickstarter“ platformoje šio futuristinio projekto labai rimtai nevertino. Tačiau „Facebook“ pakeitė žaidimo taisykles.
„Su „Oculus“ mes darome ilgalaikę investiciją į kompiuterijos ateitį, – apie pirkinį sakė „Facebook“ vadovas Markas Zuckerbergas. – Kas 10–15 m. atsiranda nauja didelė kompiuterijos platforma ir mes manome, kad virtuali realybė sudarys labai didelę dalį kitos ateities platformos.“
M. Zuckerbergas pridūrė, kad „Oculus“ strategija turi paskatinti virtualios realybės rinkos augimą, o ši rinka reikšminga taps tik po daugelio metų – kai turės 50 ar 100 mln. vartotojų.
Tačiau pažiūrėjus kiek įdėmiau, „Facebook“ jau jaučia „Oculus“ įsigijimo naudą tuo, kad kaip niekada sutvirtino ryšius su kūrėjų industrija. Tai buvo padaryta rugsėjį vykusioje „Oculus Connect“ vystytojų konferencijoje.
Geri ryšiai su kūrėjų bendruomene gal labai greitai naudos ir neduos, o pokalbių su savo „Facebook“ draugais virtualioje realybėje šįmet taip pat dar neturėsime, tačiau idėjos iš „Oculus“ konferencijos kitąmet gali tapti nauju „Facebook“ hitu.
Skraidantys interneto dronai
Jei „Facebook“ stebėtojai manė, kad „Oculus“ įsigijimas yra žingsnis į labai tolimą ateitį, jie turėjo dar labiau stebėtis, kai Markas Zuckerbergas nusipirko Saulės baterijomis veikiančių dronų įmonę „Ascenta“ iš Didžiosios Britanijos.
Tačiau pastaruoju atveju pirkinys yra labai konkretus, nors ir ambicingas. Pasak „Facebook“, „Ascenta“ dronai turi socialinį tinklą priartinti prie tikslo internetą padaryti prieinamą tolimiausiems pasaulio kampeliams, tokiems kaip Afrika.
Projekto „Connectivity Lab“ inžinierių komandos direktorius Yaelas Maguire'as sako, kad grupė planuoja dronus į orą pakelti jau kitąmet. Ar šis ambicingas projektas iš tiesų gali būti įgyvendintas, parodys laikas.
Žinoma, „Facebook“ tikrai pateiks ir kitų staigmenų – greičiausiai mobiliųjų aplikacijų sferoje, naujienų inovacijoje ar paieškos sistemos patobulinimuose, tačiau bent jau kol kas atrodo, kad kiti metai didžiausiam pasaulyje socialiniam tinklui bus ilgalaikių planų įgyvendinimo ir eksperimentavimo.