„Gartner“ ekspertai skaičiuoja, kad 2015 metais apie 20 proc. debesų kompiuterijos paslaugų bus perkama ne tiesiogiai, o per tarpininkus. Ši aplinkybė vers kiekvienos organizacijos IT vadovus iš naujo apgalvoti, kaip savo darbe pritaikyti debesiją, jei tai dar nepadaryta iki šiol.
Debesų kompiuterija suteikia daug pranašumų: ją naudojanti bendrovė tampa lankstesnė, gali greičiau prisitaikyti ir kurti inovacijas, rašoma „Gartner“ tyrime apie prognozuojamą artimiausią debesijos ateitį.
Ekspertai išskiria tris pagrindinius 2015 metų iššūkius, su kuriais susidurs bendrovė, norinti pereiti prie debesų kompiuterijos paslaugų.
Valdymas. Debesų kompiuterija gali suteikti įmonei greičio ir lankstumo. Tai reiškia mažiau planavimo ir daugiau veikimo. Ar organizacija tam pasiruošusi?
Aplinka. Reikia pasirinkti tokį sprendimą, kuris sukurtų tinkamiausią skaitmeninę aplinką jūsų organizacijai. Įvertinkite, ar įmonei reikėtų rinktis privačią (kai visos informacinės sistemos talpinamos vidiniuose serveriuose), ar viešąją (kai informacinės sistemos talpinamos išoriniame IT paslaugų teikėjo duomenų centre), ar hibridinę (derinami abu būdai) debesiją.
Saugumas. Jei jūsų kompiuteriai ir programos veikia debesijoje, reikia atitinkamos saugumo strategijos. Kuo mažiau kintamųjų priklauso nuo jūsų, tuo patikimesnę apsaugą reikia įdiegti.
Kiekvienas iš šių iššūkių „Gartner“ tyrime aptariamas plačiau. Į ką derėtų atkreipti dėmesį?
Įmonės valdymas
Tam, kad pereitumėte prie debesų kompiuterijos, jūsų bendrovei reikia aiškios vizijos, įgūdžių ir organizacinės struktūros. Kokias debesijos diegimo strategijas verta pasirinkti? Kokie bus pirmieji darbai?
Geroji praktika. Galvokite, kaip suderinti verslo ir IT strategiją. Planuokite, kaip išmatuosite gautą vertę. Įvertinkite, ar turite reikiamą darbų viziją.
Verslo modelis. Apskaičiuokite, kokią naudą verslui suteiks debesų kompiuterija. Išsirinkite, kurias funkcijas perkelsite į debesiją. Suplanuokite, iš kur gausite išteklių debesų kompiuterijos kaštams apmokėti.
Kultūrinis barjeras. Apgalvokite, kokius organizacinius pokyčius reikia įdiegti bendrovėje. Pasitarkite su visomis suinteresuotomis šalimis – ar debesų kompiuterija tikrai yra geriausias sprendimas visiems? Numatykite ir pasiruoškite galimam kolegų, vadovybės, investuotojų pasipriešinimui.
Debesų kompiuterijos aplinka
Renkantis debesų kompiuterijos paslaugas, reikia apsispręsti, ar bus naudojama privati, ar viešoji, ar hibridinė debesija. Kas geriausiai tinka jūsų įmonei? Kuris pasirinkimas bus efektyviausias?
Privati debesija. Apsvarstykite, kaip privačios debesijos kūrimas ir priežiūra pakeis jūsų duomenų centro veiklą. Atrinkite paslaugas, kurios reikalauja daugiausiai lankstumo ir greito reagavimo. Apskaičiuokite, kokios paslaugos verslui suteiks daugiausiai papildomos vertės.
Viešoji debesija. Aptarkite, kurias funkcijas galima perkelti į viešąją debesiją. Taip pat reikės nutarti, ar dažnesnis naudojimasis nuomojamomis debesų kompiuterijos paslaugomis lems veiklos pokyčius įmonės IT padalinyje.
Hibridinė debesija. Renkantis šį būdą reikia apskaičiuoti, kurioms paslaugoms reikia didelio lankstumo, o kurioms – mažesnio, ir atitinkamai paskirstyti resursus tarp privačios ir viešosios debesijos.
Saugumas ir privatumas
IT vadovo šioje srityje laukia bene didžiausi iššūkiai. Reikia ne tik užtikrinti duomenų saugumą debesijoje, bet ir įtikinti kitus, kad naudojantis šia technologija bendrovės duomenims niekas negresia.
Virtualizacija. Daugiau kaip 50 proc. debesijoje vykstančių procesų yra virtualizuoti. Turite atsakyti į klausimą, ar įmonė yra pasirengusi virtualizuoti savo fizinę infrastruktūrą.
Duomenų apsauga. Su saugos specialistais aptarkite, kaip apsaugosite debesijoje patalpintus duomenis, kokie bus duomenų valdymo ir atkūrimo standartai. Greičiausiai bendrovėje reikės įdiegti papildomų apsaugos priemonių – nutarkite, kokios jos bus.
Paslaugų teikėjo įvertinimas. Renkantis partnerį reikia įvertinti visus galimus debesų kompiuterijos paslaugų teikėjus ir išsirinkti patikimiausią. Kriterijai būna įvairūs, tačiau bene svarbiausia – laiku ir kokybiškai atliekamos užduotys, nustatyti standartai ir jų laikymasis.