Savaitgalį „Google“ pradėjo vieną iš didžiausių šiais metais algoritmų atnaujinimų. Šį kartą paleistas trečiasis rimtas algoritmo atnaujinimas pavadinimu „Pingvinas“, kurio tikslas – kovoti su nekokybiškomis nuorodomis ir interneto šiukšlėmis.
Jei iki tol paleistos algoritmo versijos Lietuvos rinkos labai nepalietė, tai pirmadienį daugelis SEO specialistų su nerimu stebėjo besikeičiančias raktažodžių pozicijas ir pradėjo sukti galvas, kurios nuorodos kenkia jų klientams, o kurios ne.
„Pingvinas 3.0“ įvyko beveik lygiai po metų po paskutinio atnaujinimo – „Pingvino 2.1“. Galutinis poveikis dar nežinomas, nes rezultatai šokinėja dar keletą dienų po algoritmo atnaujinimo.
... o dabar apie viską žmonių kalba.
Kas per „Pingvinas“?..
„Google“ paieškos algoritmas turi savo vardą. Tai – „Kolibris“. Pats algoritmas nustato, kaip vertinami puslapiai, kokias pozicijas jiems paskirti paieškoje pagal tam tikrus raktinius žodžius. Algoritmo atnaujinimai taip pat turi savo pavadinimus. Paskutinis stambus atnaujinimas buvo orientuotas į lokaliąsias paieškas ir pavadintas „Balandžiu“. „Google“ algoritmo šeimoje gyvena dar du „gyvūnėliai“ – „Panda“ ir „Pingvinas“. „Panda“ yra algoritmo atnaujinimas, kuris rūpinasi interneto tinklalapių turinio įvertinimu. Jei turinys prastas, jis nerodomas aukštai rezultatuose, jei geras – atitinkamai įvertinamas. „Pingvinas“ yra dar vienas atnaujinimas, kurio tikslas – įvertinti į tinklalapį vedančias nuorodas ir nuspręsti, ar jos yra pakankamai kokybiškos, ar nelabai. O gal jos priskiriamos interneto brukalų (webspam) kategorijai.
„Pingvinas“ buvo pirmą kartą paleistas 2012 metų balandžio pabaigoje. Nuo to laiko įvyko dar 5 šio algoritmo atnaujinimai – paskutinysis spalio 19 dieną.
Ko tikėtis iš „Pingvino“?
SEO specialistai suvokia, kad šis atnaujinimas turės vienokios ar kitokios įtakos jų klientų puslapiams, nes po algoritmo atnaujinimo keičiasi jų pozicijos paieškose. Kartais tas poveikis būna teigiamas, kartais – neigiamas, tačiau rimtiems specialistams tai dar vienas iššūkis ir puiki proga įvertinti iš naujo atgalinių nuorodų rinkimo strategijas ir pačias nuorodas.
„Pingvino“ atnaujinimas sumažina tam tikrų atgalinių nuorodų vertę arba ją padidina, todėl puslapis ir keičia savo pozicijas. Problema yra pats nuorodų devalvavimas, bet kartu ir pasitaisymo galimybė. Dabar įvykusio atnaujinimo pasekmes likviduoti bus galima tik įvykus dar vėlesniam atnaujinimui. Pastarojo „Pingvino 3.0“ atnaujinimo SEO specialistai laukė metus.
„Pingvinas“ gali jūsų puslapiui turėti įtakos ir netiesiogiai. Nebūtinai jis yra nukreiptas prieš jūsų tinklalapį. Gali būti, kad jis paveikė tinklalapius, kurie turi nuorodas į jūsų puslapį. Dėl to gali keistis pozicijos. Specialistų nuomone, toks pozicijų „šokinėjimas“ gali tęstis dar visą savaitę, todėl panikuoti ir imtis skubotų veiksmų kol kas nerekomenduojama. Lapkričio pradžioje viskas turėtų aprimti, tada bus galima tiksliai įvertinti, kokia žala arba nauda padaryta jūsų puslapiui.
Ar šį kartą SEO mirė?
Kaip ir kiekvienais metais po panašių atnaujinimų, taip ir dabar pasirodys daugybė gandų, kad SEO mirė. Tai masinė psichozė ir „Delfi“ komentuotojų lygio kalbos apie tai, ką sunkiai sekasi suvokti. SEO optimizacija daroma nuolatos, ji bus daroma ir ateityje, visada prisitaikant prie „Google“ paieškos algoritmų atnaujinimų ir „Google“ rekomendacijų. „SEO“ negali išnykti tol, kol gyvuoja „Google“ paieška. Dėl to bet kokios kalbos apie SEO „mirtį“ turėtų būti laikomos daugiau anekdotu, o ne priimamos „už gryną pinigą“.
Kaip išvengti streso, kurį sukelia „Pingvinas“, „Panda“ ar kuris kitas „Google“ „gyvūnėlis“? Lietuvos rinka yra gana maža, todėl lietuviški puslapiai yra daugiau susiję vieni su kitais, nei kitose šalyse (kitomis kalbomis). Visada pasitaikys atvejų, kai bus nubausti ir geri puslapiai, kurie turi nuorodas į jūsų interneto svetainę, todėl svarbiausia yra nepamesti galvos, pasikonsultuoti su SEO specialistais ir priimti gerai apgalvotą sprendimą dėl tolimesnių veiksmų.