„Google“, „Facebook“ ir „YouTube“ yra svetainės, kurios lankomiausiųjų sąrašus pradeda dažniausiai. Ar šie tarptautiniai projektai labiausiai patinka ir Rusijos internautams?
Rusijoje taip pat pirmauja paieškos sistema, tačiau tai nėra „Google“, rodo „Gemius“ duomenys. Pirmoji vieta tenka „Yandex“, kuri rugsėjį atšventė 17-tąjį savo gimtadienį. Ja naudojasi aštuoni iš dešimties Rusijos interneto vartotojų (57 milijonai). Nuo jos šiek tiek atilieka kita paieškos sistema – mail.ru, turinti 56 milijonus naudotojų. Per metus abiejose svetainėse lankytojų skaičius didėjo – 2013-aisiais yandex.ru apsilankė 52 milijonai, o mail.ru naršė 50 milijonų internautų.
Žymioji „Google“ kol kas lieka ketvirta. Vis dėlto ji sparčiai populiarėja – per metus šios paieškos sistemos naudotojų skaičius išaugo nuo 34 milijonų iki 46 milijonų. Tai reiškia, kad naudodamiesi „Google“ informacijos ieško septyni iš dešimties Rusijos internautų.
Rusijos politikoje besispecializuojanti Rytų studijų centro analitikė Jadvyga Rogoža teigia, kad „Rusijos interneto vartotojai pasirinko vietos portalus ir interneto paslaugas, nes vertina aukštą jų technologinį lygį ir puikiai šalies internautų interesus ir poreikius atitinkantį turinį“.
Vis dėlto analitikė pastebi, kad rusiški interneto projektai susiduria su sunkumais. „Spaudimas, kurį iš valdžios jaučia Rusijos internetas, yra daromas ir populiariausiems portalams. Neutralusis „Vkontakte“ buvo perimtas vyriausybei pavaldžių asmenų, o jo įkūrėjas Pavelas Durovas buvo atleistas iš generalinio direktoriaus pareigų. Be to, priverstinai įvykdžius „Yandex“ paieškos sistemos algoritmų modifikacijas, atsistatydino jos kūrėjas ir vadovas Arkadijus Voložas. Vis labiau politizuojamas tinklas kai kuriuos interneto vartotojus gali paskatinti rinktis svetaines, kuriose nėra cenzūros“,– situaciją Rusijos interneto rinkoje apibūdina J. Rogoža.
Rusai pirmenybę teikia vietiniams socialiniams tinklams
„Vkontakte“ yra trečia svetainė pagal populiarumą ir pirmaujantis socialinis tinklas Rusijoje (50 milijonų naudotojų). Savo kategorijoje šis portalas per metus išaugo labiausiai – jo lankytojų gretas papildė 9 milijonai šalies gyventojų. Pasak J. Rogožos, susidomėjimo „Vkontakte“ augimą lėmė faktas, jog „portalas nepaiso intelektinės nuosavybės įstatymų ir leidžia praktiškai neribojamus muzikos ir vaizdo failų mainus“.
Kita svetainė, kurią bendravimui dažniausiai renkasi rusai, yra Odnoklassniki.ru (38 milijonai lankytojų), tačiau jos auditorija 2014-aisiais sumažėjo 2 milijonais. Socialinis tinklas „Facebook“ užbaigia populiariausių Rusijos svetainių dešimtuką. Juo naudojasi 20 milijonų šalies gyventojų, o prieš metus jame lankėsi 18 milijonų rusų.
Tarp populiariausiųjų taip pat patenka vaizdo turinio portalas „Youtube“ (38 milijonai lankytojų), enciklopedija internete „Wikipedia“ (25 milijonai lankytojų), aukcionas „Avito“ (23 milijonai lankytojų) bei svetainių kūrimo ir prieglobos portalas „Ucoz” (20 milijonų lankytojų).
Pranešimas remiasi „Gemius” interneto auditorijos tyrimo „gemiusAudience” duomenimis. Daugiau nei 35 šalyse atliekamas tyrimas yra skirtas nustatyti lankytojų demografinį profilį ir interneto svetainių turinio, įskaitant vaizdo ir garso medžiagą, vartojimo įpročius.