3D spausdinimas, išmanūs prietaisai, vis dažniau asmenų ir bendrovių naudojami „debesys“ – anot rinkos tyrimų bendrovės „Gartner“, tai bus bene svarbiausios IT rinkos tendencijos 2014-aisiais. Kaip besikeičiančioje rinkoje reikės elgtis su technologijomis susijusių įmonių ir IT padalinių vadovams? Pateikiame kasmet „Gartner“ viešinamas IT rinkos tendencijas ir rekomendacijas šios srities vadovams:
1. Laimės dideli ir lankstūs. Vertindami šių metų tendencijas „Gartner“ specialistai pavartojo naują terminą „Web-Scale IT“ (IT sistemos, palaikančios itin greitą linijinę plėtrą). Anot „Gartner“, šis terminas nusako viską, kas pastaruoju metu vyksta su tokiomis bendrovėmis kaip „Google“, „Amazon“, „Netflix“, „Facebook“. Šios bendrovės eksperimentavo su savo teikiamomis paslaugomis tol, kol sujungė priešingybes: vienu metu tapo itin didelės ir itin sparčiai prisitaikančios prie klientų poreikių. Rinkos lyderiai, kurie nepajėgs atkartoti šiose organizacijose įvykusių procesų, ateityje gali susidurti su rimtomis problemomis.
Pagrindinės „Web-Scale IT“ įmonių savybės: jos itin lanksčios, su vyraujančia mokymosi kultūra, bendradarbiavimu tarp skirtingų padalinių, valdo didelius duomenų centrus, turi į internetą orientuotą serverių architektūrą ir lengvai programuojamas verslo valdymo sistemas.
2. Išmaniųjų mašinų klestėjimas. Anot „Gartner“ pranešimo, IT sektoriaus lyderiams reikia intensyviai tirti, kaip išmaniosios mašinos (angl. smart machines) paveiks darbo planavimą ir kokias atvers verslo galimybes. Prognozuojama, kad žmonių ir išmaniųjų mašinų bendradarbiavimas dalį specialistų pavers nepamainomais, o daliai jų su darbais teks atsisveikinti. Padidėjęs tokių mašinų skaičius taip pat leis sutaupyti kaštų ir žmogiškojo darbo valandų.
3. 3D spausdinimas. Jau dabar ši industrija keičia ir performuoja IT rinką, o ateityje tai vyks dar sparčiau. IT padalinių vadovai ir specialistai jau dabar privalo pradėti mokytis 3D spausdinimo technologijų ir ruoštis jas pritaikyti savo darbe. „Gartner“ analitikai siūlo neapsigauti dėl to, kad šiuo metu daugiausiai žiniasklaidos dėmesio susilaukia privatiems asmenims skirti 3D spausdintuvai. Šie įrenginiai bus vis plačiau naudojami ir įmonėse, taip iš pagrindų pakeičiant egzistuojančias tiekimo grandines.
4. Kaupiasi „debesys“. Įvertinusios tobulėjančius išmaniuosius prietaisus, lankstesnį paslaugų teikimą ir didesnes prisitaikymo prie kliento poreikių galimybes, įmonės vis dažniau pereina prie duomenų ir paslaugų laikymo „debesyse“. Dėl vis didėjančios „debesų“ ir mobiliųjų prietaisų sinergijos keisis dalies programų vystymas ir naudojimas, kurį turės numatyti bendrovių IT specialistai. Taip pat vis svarbesniu įgūdžiu taps hibridinių „debesų“ valdymas, kai dalis informacijos saugoma vidiniuose bendrovės serveriuose, o dalis – išsinuomotose saugyklose.
5. Anksčiau nematyti išmanieji prietaisai. Vartotojiškos visuomenės spaudimas ir BYOD (angl. bring your own device) kultūra verčia IT padalinių vadovus leisti darbuotojams darbe naudoti savus išmaniuosius prietaisus. Kadangi jie naudojami ir asmeniniams „debesims“ pasiekti, IT padaliniams teks toliau ieškoti būdų, kaip užtikrinti bendrovės duomenų saugumą nepažeidžiant darbuotojų privatumo. Papildomą iššūkį sukurs vis įvairesni išmanieji prietaisai. Be įprastų naudojamų telefonų ir kompiuterių darbuotojai pradės naudoti ir išmaniuosius laikrodžius. Prognozuojama, kad dėvimųjų išmaniųjų prietaisų rinka 2016 m. sieks 10 mlrd. JAV dolerių, pirmuosius žingsnius šioje rinkoje jau žengė „Google“ ir „Samsung“.
6. Mobiliųjų programėlių turinys. Anot „Gartner“ specialistų, tie verslai, kurie užsiima elektronine prekyba, turės skirti didesnį dėmesį savo siūlomų mobiliųjų programėlių turiniui. Jei jis bus įdomus, žmonės ne tik dažniau domėsis įmonės informacija, bet ir bus lojalesni įdomų turinį teikiančiam prekės ženklui. Turinio svarba pakeis ir tai, kaip bus vystomos ir naudojamos tokios programėlės.
7. Internetas visur. Prognozuojama, kad interneto ryšį 2020 m. turės apie 26 mlrd. prietaisų. Su jais susijusių paslaugų vertė bus iki 300 mlrd. JAV dolerių, o bendra rinkos vertė sieks apie 1,9 trln. JAV dolerių. Šios rinkos dydis ir įvairovė gali neleisti pastebėti atsiveriančių galimybių, tad rinkos dalyviams rekomenduojama jau dabar pradėti domėtis, kaip visur esantis internetas galėtų padėti ilgalaikiams kompanijos tikslams.