Baltijos šalys yra vienas iš mažiausiai interneto vartotojų turinčių regionų Centrinėje ir Rytų Europoje, tačiau pagal interneto skvarbą Estija, Latvija ir Lietuva nusileidžia tik Čekijai. Faktas, kad bent trys iš keturių suaugusių Baltijos šalių gyventojų naudojasi internetu, lemia tai, jog regione sparčiai įsigali naujovės – internautai vis dažniau žiūri televiziją internete ir aktyviau naudojasi mobiliaisiais įrenginiais. Šias tendencijas naujausioje „gemiusKnowledge“ ataskaitoje aptaria rinkos ekspertai.
Lietuvos interneto vartotojai, „Gemius“ duomenimis, naršymui skiria vis daugiau laiko: palyginus 2012 m. ir 2013 m. gruodžio duomenis, matome, kad laikas, praleidžiamas internete, išaugo 21 minute. Taip pat didėjo ir įsitraukimas – atversta 27 puslapiais daugiau. Vis dėlto nuopelnai dėl augimo priklauso jauniausiems (7–24 m.) internautams, o vyresnio amžiaus lankytojų įsitraukimas mažėjo. Tokios tendencijos vyrauja ir kitose Baltijos šalyse: Estijoje ir Latvijoje, kuriose vyresni lankytojai sudaro didesnę auditorijos dalį, įsitraukimas ir internete praleidžiamas laikas mažėjo.
Interneto skvarba Centrinėje ir Rytų Europoje (tarp 18–69 m. Amžiaus gyventojų)
Pasak Maciej Milewski, „Gemius“ verslo konsultanto, įsitraukimo mažėjimas atspindi tai, kad vartotojai vis dažniau naršymui renkasi mobiliuosius įrenginius: „Internete praleidžiamo laiko kritimas atspindi perėjimą prie mobiliųjų programėlių, kurių matavimas nebuvo įtrauktas į šią studiją“.
Lietuvoje mobiliųjų įrenginių naudojimas, pagal generuojamą srautą, išaugo nuo 1 % 2012 m. iki 12 % 2013 m. pabaigoje. Estijoje išmaniesiems įrenginiams 2013 m. teko 10 % interneto srauto, o Latvijoje – 7 %.
Internautų dėmesio centre: vietinei auditorijai skirtas vaizdo turinys
Populiarėja ne tik mobilieji įrenginiai, bet ir video turinys. „Lietuvoje ir Latvijoje sparčiai daugėja žiūrovų, kurie lankosi video turinio svetainėse TV3play.lt ir Tvplay.lv.
Estijoje ir Latvijoje taip pat auga ukrainietiškos svetainės megogo.net lankomumas, taigi vaizdo turinys internete Baltijos šalių gyventojams asocijuojasi ne tik su „Youtube“, – teigia Gryta Balserytė, bendrovės „Gemius“ regiono vadovė Lietuvai ir Latvijai.
Tokio pobūdžio svetainių populiarumą liudija tai, kad į vaizdo turinį orientuotos svetainės tv3play.lt ir lrt.lt pateko į labiausiai lankytojų skaičių auginusių svetainių dešimtuką.
Baltijos šalių gyventojų požiūrį į internetą taikliai apibūdina vienos iš sparčiausiai augančių Estijos svetainių postimees.ee reklamos direktorė Liis Ristal: „Internetas tapo viena iš pagrindinių žmogaus teisių ir žmonės nori naudotis visomis šios teisės formomis“.
Kaip atrodo Lietuvos interneto vartotojo portretas?
Lietuvoje didesnę internautų dalį sudaro moterys (53 %). Aktyviausia ir gausiausia amžiaus grupė – 15–24 m. jaunimas (21 %). Vis dėlto interneto vartotojai pagal amžių yra pasiskirstę pakankamai tolygiai: 25–34 m., 35–44 m. ir 45–54 m. internautai sudaro po 18 % visų naršančiųjų. Didžiausią dalį pagal gyvenamąją vietą sudaro vilniečiai (27 %), šiek tiek mažiau yra rajonų centrų gyventojų (18 %) ir kauniečių (17 %).
Tai, kad Lietuvos gyventojai yra itin išsilavinę, atspindi faktas, jog daugiausiai – 25 % internautų – turi aukštąjį išsilavinimą.