IT specialistų poreikis nuolat auga, įmonės vis dažniau susiduria su profesionalų trūkumu. Šią problemą padeda spręsti IT paslaugų nuoma.
Pastebima, kad IT paslaugų nuomą teikiančios įmonės sugeba surinkti, apmokyti ir išlaikyti geriausius specialistus. Kokios yra geriausių „profų“ savybės?
1. Specializacija
IT nuomos įmonės gali pasiūlyti labai specifinių įgūdžių turinčių ekspertų paslaugas. Dažniausiai savo specializaciją jie vertina ne tik dėl konkurencingo atlyginimo, bet ir dėl to, kad ji jiems nuoširdžiai patinka.
2. Savo vertės žinojimas
Kiekviena paslauga kainuoja, tačiau laiku ir kokybiškai suteiktos specifinės eksperto paslaugos paprastai būna brangesnės. Nereikia to baimintis – tikrai geras specialistas darbus gali ir atlikti greičiau nei rinkos vidurkis (todėl projektas greičiau pradės teikti naudą), ir suteikti darbų kokybės garantiją bei konsultacinį palaikymą. Eksperto vardas įpareigoja.
3. Kompetencijų ugdymas
Vienas iš būdų įsitikinti specialistų ekspertiškumu – žvilgtelėti į jų kompetencijos ugdymo sertifikatus. Pavyzdžiui, projektų vadovai dažnai turi projektų valdymo (angl. Project Management Professional, PMP), technologinės pagalbos ir konsultacijų specialistai – A+, o programuotojai – atvirojo kodo programų sertifikatus.
4. Ne viską matuoja pinigais
Nors darbo rezultatai dažniausiai turi savo finansinę išraišką, ekspertai neretai mieliau imasi ne pelningų, o įdomių, reikalaujančių specifinių įgūdžių projektų, kitaip tariant, ieško iššūkių. Juk kiekvienas naujas projektas tai nauja galimybė tobulėti.
5. Nuolat dirba, nuolat mokosi
Technologijos bei galimi sprendimai keičiasi itin sparčiai, todėl IT srities specialistai privalo nuolat tobulėti ir mokytis . Pavyzdžiui, jie dažnai dalyvauja gamintojų ar paslaugų teikėjų rengiamuose kvalifikacijos ugdymo kursuose. Tuo tarpu darbdaviai stengiasi kuo geriau išnaudoti turimus intelektinius išteklius, todėl ekspertai nuolat dirba su naujais projektais, mokosi įveikti iššūkius ir įvaldyti naujas technologijas.
6. Dalijasi patirtimi
IT „profai“ neretai skaito pranešimus konferencijose ar publikuoja straipsnius, o savo veiklos viešinimui vis dažniau renkasi socialinės žiniasklaidos įrankius (pavyzdžiui, rašo blogus, kuriuose aptaria naujausias tendencijas ir dalijasi įžvalgomis). Tokiu būdu specialistai „auginasi" klientų pasitikėjimą, o įmonės, kurioms jų paslaugų reikia, iš anksto žino, su kokios srities ir kompetencijos ekspertais ketina dirbti.
7. Vykdo įsipareigojimus
Geriausi IT specialistai visada išlaiko itin aukštus darbų kokybės standartus. Jei laiku ir kokybiškai neatliktų užduoties, rizikuotų ne tik dabartiniu užsakymu, bet ir ateities kontraktais.
8. Palaiko gerus santykius
Lietuvos IT rinka nedidelė. Klientai gana dažnai tarpusavyje dalijasi darbo su ekspertais įspūdžiais ir rekomenduoja geriausius profesionalus. Beje, IT specialistai taip pat gerai pažįsta vieni kitus ir neretai tarpusavyje dalijasi profesine patirtimi bei specifiniais problemų sprendimais. Samdydami savo srities ekspertą, galite tikėtis, kad gausite net ne vieno profesionalo konsultacijas ir paslaugas.
9. Garantuoja diskretiškumą ir profesionalumą
Išorės specialistai dažnai dalyvauja savo klientų strateginio planavimo posėdžiuose tam, kad labiau įsitrauktų į projektus ir geriau pažintų kolegas. Vis dėlto jie negali sau leisti ilgų penktadienio pietų ar neprofesionalaus požiūrio į kliento įmonės duomenis ir darbuotojus.