Dažnas pradedantis verslo savininkai itin daug investuoja į gražios ir stilingos bei dažnai brangios interneto svetainės dizaino kūrimą. Tačiau sėkmingiausiai interneto platybėse veikiantys verslininkai tvirtina, kad vartotojui svarbus ne tiek dizainas, kiek naudojimo patogumas. www.seoakademija.lt įkūrėja, jau 14 metų internetiniu marketingu užsiimanti Evelina Tamulaitienė sako, kad, jei verslininkai ir interneto svetainių savininkai prisimintų bent 3 pagrindines interneto rinkodaros taisykles, galėtų savo verslo efektyvumą padidinti kelis kartus.
Svarbi vartotojų psichologija, o ne dizainas
„Pastebėjau dažnai pasitaikančią klaidą įmonėse, kurios kuria naujas svetaines. Pagrindiniu akcentu dauguma interneto svetainių užsakovų vis dar laiko svetainės dizainą. Būna atvejų, kai dizaino klausimą, pavyzdžiui, kokios spalvos tinklapio dešinės pusės kamputyje esantį mygtuką rinktis – mėlynos ar oranžinės – žmonės renkasi mėnesį ar du, tam net sukviečiami specialūs įvairių įmonėje dirbančių web „žinovų“ susirinkimai. Tai yra baisi klaida ir tuščias laiko švaistymas. Tokiais atvejais pabusti iš tokios painiavos galima užsidavus sau klausimą: „O kas toliau? Na, pasidarėme po mėnesio debatų tą kamputį mėlyną ir, kas dabar? Vienas įmonės skyrius su kitu tos pačios įmonės skyrium žiūrės ir grožėsis?“ Taigi, grožis grožiui, plius – jis yra subtilus ir dažnai nuo skonio priklausantis dalykas. Internetinių svetainių dizaino tendencijos keičiasi žaibišku greičiu ir nereikia pamiršti, kad svetainę kuriame ne sau, o kaip įrankį vartotojams. Būtina gilintis ir analizuoti vartotojų psichologiją, ką ir kaip jie skaito, ko jie ieško internete, ko tikisi rasti. O svetainės savininko tikslas tokiu atveju turėtų būti – tapti kuo lengviau randamu vartotojui internete. Tam padeda SEO (paieškos sistemos optimizavimas), interneto rinkodaros ir netgi viešųjų ryšių žinios“, – dalinasi specializuotų SEO mokymų lektorė E. Tamulaitienė.
Pagrindinė paslaptis – turinio marketingas
Jei dar prieš penkmetį didelė dalis marketingo specialistų didelę dalį interneto reklamai skirtų lėšų nukreipdavo baneriams ar mokamai reklamai, tai šiuo metu jau renkasi efektyvesnius būdus. Gausėjant informacijos srautams, turinys tampa kone svarbiausiu faktoriumi, kuris nulemia, ar vartotojas patikės apie produktą pateikiama informacija, ar ne.
„Kokybiškas turinys, objektyviai ir vartotojų problemas išsprendžiantys straipsniai tampa tuo kokybės kriterijumi, kuris nulemia gana didelę įmonės rinkodaros sėkmės dalį“, – sako viešųjų ryšių ekspertė, www.seoakademija.lt lektorė Janina Sabaitė Melnikovienė.
Jeigu anksčiau verslininkai, susikūrę interneto svetainę ir bet kaip įkėlę į ją savo veiklos raktažodžių, sugebėdavo išlikti paieškos sistemų TOP‘uose, tai dabar jau kiti laikai.
„Tas trumpas chaoso laikmetis jau praėjo ir džiugu matyti pokyčius interneto svetainėse ir apskritai internete. Dabar interneto vartotojai ir paieškos sistemos reikalauja turinio. Švaraus, raiškaus, aiškaus, kokybiško. Todėl svarbu neperlenkti lazdos, žinoti tam tikras turinio internete kūrimo taisykles, aktyviai sekti informaciją, kaip ir kokiais raktiniais žodžiais jūsų verslo ieško
potencialūs klientai. Visa tai žinant galima sistemingai ir tikslingai susikurti turinio strategiją internete, kas atves lankytojus būtent į Jūsų svetainę“, – sako SEO, interneto rinkodaros specialistė E. Tamulaitienė.
Svarbi SEO ir viešųjų ryšių sinergija
Paskutiniuosius 3–4 metus naujausia tendencija, kuria remiasi Vakarų Europoje ir JAV veikiančios internetinio marketingo agentūros – SEO ir viešųjų ryšių kompetencijų sinergija. Lietuvoje SEO – interneto svetainių optimizavimu paieškos sistemoms užsiima vis gausesnis būrys IT specialistų. Tuo tarpu, viešųjų ryšių paslaugas Lietuvoje dažniausiai teikia tik specializuotos agentūros. Todėl verslo savininkai skundžiasi, kad SEO rašytojų kuriami tekstai yra visiškai neskaitomi, o viešųjų ryšių tekstai ne visada tarnauja interneto svetainių optimizacijai.
Kaip apjungti skirtingas kompetencijas ir jas apjungus tapti SEO praktiku, pirmą kartą Lietuvoje bus atskleista www.seoakademija.lt mokymuose.
„Siekiame sujungti 2 svarbiausias šiuolaikiniam internetiniam marketingui reikalingas kompetencijas bei pasidalinti šia patirtimi, praktiniais pavyzdžiais ir analizėmis SEO AKADEMIJA specialių kursų metu, kurie apjungia SEO, interneto rinkodaros, viešųjų ryšių žinias. Tokių mokymų ne visada galime rasti universitetuose“, – sako seoakademija.lt ikūrėja ir lektorė Evelina Tamulaitienė.
Prisiminus knygos „Pozicionavimas“ autorių Al Ries, ir Jack Trout žodžius, jog „šiandien jau pats bendravimas arba informacijos perdavimas yra problema. Mes tapome pirmąja pasaulyje informacija perkrauta [overcommunicated] visuomene. Kasmet jos siunčiame vis daugiau, o gauname vis mažiau“, kurdami kokybišką turinio strategiją internete, galime pasistengti išlošti tiek patys interneto svetainių savininkai dėl savęs, tiek dėl tų, kurie skaito informaciją ir jos ieško.