Jau ne vienerius metus BDC naudoja CMDB (angl. Configuration Management Database) programinę įrangą, kuri leidžia efektyviai apskaityti ir valdyti informacinių technologijų (IT) resursus vienoje sistemoje. Kompleksinių sprendimų priežiūros skyriaus vadovas Vakaris Stakauskas pasidalino informacija apie diegimo iššūkius, gaunamą naudą bei techninius niuansus.
Turint didelį IT ūkį ir siekiant teikti kokybiškas IT paslaugas tiek išoriniams, tiek vidiniams klientams, efektyvumas būtinas. Kiekvienais metais dauguma IT skyrių vadovų susiduria su reikalavimu padaryti daugiau ar bent tiek pat darbų, bet sutaupyti ne mažiau 10–15 % praėjusių metų biudžeto. Tai pasiekti galima tik naudojant efektyvius įrankius, kurie leidžia automatizuoti operacijas arba pagreitina standartinius darbus. CMDB leidžia efektyviau vykdyti veiklą, atlaisvinti specialistus nuo rutininių darbų ir sutelkti dėmesį į vertės verslui kūrimą.
„Iš pradžių, kaip ir daugelyje kompanijų, duomenys apie skirtingus IT resursus buvo kaupiami programoje „Microsoft Excel“ keliolikoje skirtingų dokumentų. Kol IT ūkis nebuvo labai didelis – iki 100 valdomų serverių – toks duomenų kaupimo būdas buvo ganėtinai efektyvus ir tinkamas. IT ūkiui augant iškilo būtinybė turėti lengvai valdomą, itin lankstų, integruotą su kitomis įmonės sistemomis įrankį. Turime daug klientų su labai skirtingais poreikiais, norėjome neapsiriboti šios dienos reikalavimais ir turėti galimybę lanksčiai reaguoti į kintančius poreikius“, – pasakoja V. Stakauskas.
Pašnekovas prisimena, kad BDC specialistai atliko tuo metu jau egzistuojančių CMDB analizę ir suprato, jog tokio įrankio, kurio reikia bendrovei, nėra. Tad buvo priimtas sprendimas kurti CMDB savo jėgomis.
Kuo pasižymi BDC sukurta CMDB:
- tai centrinė valdomų IT resursų duomenų bazė, apimanti pakeitimų, incidentų ir konfigūracijos valdymo bei pajėgumų planavimo procesus;
- ji suprogramuota taip, kad parodytų visus sąryšius tarp skirtingų sistemų (fizinį lygmenį – tikslią įrangos vietą duomenų centre, organizacinį lygmenį – koks skyrius ir konkretus darbuotojas yra atsakingas už konkrečią įrangą, kokio kliento paslaugoms teikti yra naudojama konkreti įranga, koks sutartas paslaugos lygis (angl. SLA), loginį lygmenį – įrangos tarpusavio sąryšiai);
- visa informacija rodoma realiu laiku;
- galimybė matyti ataskaitas įvairiais reikalingais pjūviais (pavyzdžiui, realų duomenų centro užpildymą);
- sistema nepaprastai lanksti, kadangi jos konfigūracija paremta šablonais (angl. templates);
- bet kokius reikalingus naujus šablonus, sąryšius gali sukurti konfigūracijos vadovas. Pakeitimams atlikti nereikalingi programuotojai;
- šiuo metu CMDB jau galima naudotis per interneto prieigą.
V. Stakauskas, dalindamasis gerąja praktika, apie CMDB įdiegimo procesą (perėjimą nuo „Microsoft Excel“ prie vieningos IT resursų valdymo sistemos) sako, kad svarbu užtikrinti kuo trumpesnį pereinamąjį laikotarpį, nes dirbti su keliomis duomenų bazėmis ne tik labai nepatogu, bet ir atsiranda didelė klaidų tikimybė. Perkeliant duomenis į naują sistemą turėtų būti nustatoma, kuri informacija svarbi ir vertinga, koks tos informacijos pirminis šaltinis, taip pat ir pirminė jos saugojimo vieta, sąsajos.
Jau dirbant su sistema itin didelį dėmesį reikėtų skirti duomenų aktualumui, o darbo patogumui užtikrinti integruoti šią sistemą su kitomis įmonės sistemomis.
„Savo kompanijoje nuolat matuojame duomenų neatitikimo procentą ir nusistatėme tikslą, kad kiekvienais metais jis turi mažėti“, – pasakoja V. Stakauskas
Kuo daugiau duomenų nuskaitoma automatiškai, tuo sistema efektyvesnė. Panaikinus rankinį darbą galima užtikrinti, kad ir su šia sistema dirbantys darbuotojai matys naudą, o ne dar vieną jų darbo laiko netausojantį ir tik vadovams patogų įrankį. Pradėjus naudoti naują sistemą taip pat neišvengiama naujų procesų, organizacijos darbo kultūros pokyčių.
Svarbu pažymėti, kad be CMDB ir tarpusavyje integruotų sistemų palaikančių ITIL procesus, BDC nebūtų galėjusi įgyti kokybės sertifikatą ISO 20000. ISO 20000 sertifikatas tai dar vienas įrodymas, kad BDC taiko geriausias ITIL praktikas.
Kas pasikeitė BDC įdiegus CMDB:
- sutrumpėjo incidentų sprendimo laikas, nes specialistai gali greičiau nustatyti problemos šaltinį;
- padidėjo darbuotojų pasitenkinimas, nes liko mažiau rutininių darbų, daugiau laiko galima skirti kūrybiniam darbui, vertės klientui kūrimui;
- klientai, kuriems teikiamos kompleksinės IT paslaugos, taip pat gali naudotis CMDB ir turėti tikslią informaciją apie BDC duomenų centruose laikomą jų įrangą. Taip galima pasiūlyti daugiau pridėtinės vertės, taupyti klientų resursus.