Specializuotas IT žurnalas „Iks“ neseniai publikavo pokalbį su BDC generaliniu direktoriumi Aleksandru Samuchovu apie IT paslaugų teikimo ypatumus Rusijoje. Pokalbio tema – „Debesų kompiuterijos paslaugos: valstybei, verslui, žmogui“.
Kaip pasikeitė debesų kompiuterijos rinkos tendencijos ir klientų santykis su „debesimis“ pastaraisiais metais?
Galima pažymėti bendrą tendenciją – vis didėjantį klientų susidomėjimą „debesimis“. Jei prieš kelerius metus reikėjo įtikinėti ir aiškinti „debesų“ sprendimų naudą verslui, dabar įmonių vadovai jau patys žino debesų kompiuterijos privalumus ir yra pasirengę konstruktyviam dialogui.
Kokie „debesys" šiuo metu paklausiausi – viešieji, privatūs, hibridiniai, „IaaS“, „SaaS“? Kaip įmonių dydis ir veiklos specializacija lemia debesų tipo pasirinkimą?
BDC teikia debesų kompiuterijos paslaugas jau daugiau nei 4 metus. Paprastai privačių debesų, „IaaS“ ir „DraaS“ paslaugos labiau domina mažas ir vidutinio dydžio įmones, kurios dar tik kuria savo IT infrastruktūrą, tačiau privačios debesų kompiuterijos paslaugas teikiame ir stambioms korporacijoms. Tiek viešojo sektoriaus klientai, tiek didelės verslo įmonės labiausiai domisi debesijos galimybepridėti papildomų infrastruktūros pajėgumų, esant poreikiui.
Kaip vertinate savo patirtį dirbant su „debesimis" pastaraisiais metais? Kurios paslaugos davė didžiausią grąžą?
Tarp projektų, kurie buvo pradėti 2013 metais, išskirčiau www.IaaS.lt ir paslaugą „BDC Enterprise Cloud“. Ši paslauga sukurta įmonėms, kurios vis dar nėra įsitikinusios, ar joms reikalingos debesų kompiuterijos paslaugos. Svetainėje galima pasirinkti norimą serverio konfigūraciją, įvertinti preliminarius kaštus ir užsisakyti paslaugą bandomajam laikotarpiui.
Kita sritis, kuria domisi klientai – avarinio duomenų atstatymo paslauga (angl. Disaster Recovery), rezervinės sistemų kopijos sukūrimas ir saugojimas viename iš BDC duomenų centrų Lietuvoje.
Ar per pastaruosius metus pasikeitė „debesų“ saugumo vertinimas?
Įmonėms, ketinančioms įgyvendinti „debesų“ sprendimus, duomenų saugumas vis dar kelia didelį susirūpinimą. Dažniausiai pasitikėjimas paslaugų teikėjo kompetencija ir lemia vartotojo pasirinkimą tarp vieno ar kito paslaugų teikėjo.
BDC – didelė įmonė, turinti nusistovėjusias IT infrastruktūros valdymo ir saugumo technologijas, nuolat investuojanti į darbuotojų mokymą ir grėsmių monitoringo sistemas, reguliariai atliekanti nepriklausomą auditą, įsilaužimų testus ir pan. Mūsų klientai ne visada turi galimybę samdytis tokio lygio specialistus, kokie dirba BDC, todėl palankiai vertina mūsų saugumo nuostatas ir noriai su mumis bendradarbiauja.
Reikia pažymėti, kad pastaraisiais metais klientai vis labiau supranta, kad debesų kompiuterijos paslaugų saugumas, už kurį atsako paslaugų teikėjas, nereiškia duomenų saugumo pačiame „debesyje“. Įmonės, pradėdamos naudotis debesijos paslaugomis, tuo pat metu patvirtina ir vidines taisykles, numatančias, kurie darbuotojai turi prieigą prie duomenų, kokio slaptumo lygio informacija gali būti saugoma „debesyse“, kurios paslaugos bus tiekiamos „iš debesies“, o kurios – iš lokalių išteklių.