Tikriausiai visiems teko girdėti apie fiktyvių „Facebook“ fanų pirkimą. Ne kartą spaudoje buvo rašyta apie nepilnamečius, kurie įvairiuose lietuviškuose forumuose skelbiasi teikiantys „Facebook“ marketingo paslaugas“ ir už centus pardavinėja netikrus „Like“ (prisijungusius fanų puslapio gerbėjus). Taip pat ne kartą internete jau mirgėjo įvairios antraštės apie projektus, kurie pasinaudojo šių nepilnamečių paslaugomis ir buvo viešai pasmerkti lyg būtų padarę itin sunkų nusikaltimą.
„Facebook“ jau ganėtinai seniai sukūrė legalią alternatyvą „Get More Likes“ ir siūlo tiesiogiai iš šio socialinio tinklo legaliai pirkti (beveik) tikslinės auditorijos „Like“ paspaudimus.
Kai kuriuose fanų puslapiuose demonstratyviai administratoriams pateikiama galimybė už maždaug 50 JAV dolerių padidinti esamų fanų kiekį papildomais 500–1500 lietuvių. Atrodo ganėtinai patrauklus ir, svarbiausia, legalus „Facebook“ siūlomas būdas išplėsti ne visiškai tikslinę fanų puslapio auditoriją.
Tuo labiau, visa Lietuvos žiniasklaidos sukurta informacijos banga netiesiogiai skatina pirkti reklamą tik tiesiogiai iš „Facebook“. Visuomenėje formuojama nuomonė, kad pirkti „Like“ iš nepilnamečių yra nusikaltimas, o tiesioginis „Like“ pirkimas iš „Facebook“ yra kelis šimtus kartų naudingiau.
Tam tikrais atvejais, kai nelegaliais būdais įsigyti fanai iš tikro yra fiktyvūs (pačių paslaugų teikėjų sukurtos netikros „Facebook“ anketos), „Like“ pirkimas iš „Facebook“ yra vertingesnis. Tačiau visai nesenai „Youtube“ kanale „Veritasium“ pasirodė realiais faktais paremtas vaizdo įrašas, kuriame atskleidžiama informacija, kaip iš tikro veikia „Facebook“ siūloma „Get More Likes“ paslauga.
„Facebook“ legaliai pardavinėja fiktyvius fanus, kurių didžioji dalis iš Egipto, Indonezijos ir kitų trečiųjų pasaulio šalių. Net pasirinkus tikslinę auditoriją iš savo šalies, reikėtų įdėmiau peržiūrėti prisijungusius fanus. Daugelis iš jų mėgsta po kelis tūkstančius visiškai skirtingų puslapių.
Kai kurie iš „mėgstamų“ fanų puslapių visiškai prieštarauja vienas kitam savo skleidžiamomis idėjomis: priešininkų krepšinio komandos, skirtingi automobilių gamintojai ir pan. Juk natūraliai tas pats žmogus negali būti ir „Lietuvos ryto“, ir „Žalgirio“ gerbėjas?
Taip pat minėtame vaizdo įraše pateikiami faktai ir diagramos, kaip pasikeitė „Engaged“ rodiklis nusipirkus „Facebook“ siūlomų „Like“. Didžioji dalis legaliai nupirktų fanų visiškai neaktyvūs ir jų „Engaged“ rodiklis siekia apie 2 proc., kuomet organiškai suburtos auditorijos „Engaged“ rodiklis siekė iki 60 proc.
Todėl minėto vaizdo įrašo autorius kelia viešą klausimą – kokia prasmė pirkti brangiau tuos pačius fiktyvius fanus tiesiogiai iš „Facebook“?