Interneto reklamos kampanijos dažniausiai paspaudimų sulaukia Bulgarijoje, Lenkijoje ir Slovakijoje. Lenkija pasižymi ir tuo, kad šalyje „rich media“ formato reklama yra paplitusi labiau, nei kitose valstybėse. „Gemius“ parengė „gemiusAdMonitor“ ataskaitą, kurioje apžvelgia populiariausius reklamos formatus Centrinėje ir Rytų Europoje.
„Gemius“ duomenimis, 2013 m. II ir III ketvirtį aukščiausias vidutinis CTR buvo Lenkijoje 0,46 %. Nuo jos šiek tiek atsiliko Slovakija (0,43 %) ir Bulgarija (0,42 %). Žemiausias vidutinis CTR buvo Serbijoje (0,18 %), o Lietuvoje siekė 0,32 % (CTR apskaičiuojamas reklamos paspaudimų skaičių padalinant iš parodymų skaičiaus, o vidutinis CTR rodo skirtingų reklamos skydelių CTR vidurkį. Pavyzdžiui: 1000 kartų parodytos ir 5 paspaudimų sulaukusios reklamos CTR yra 0,5 %; reklamos, kuri buvo parodyta 500 kartų ir sulaukė 20 paspaudimų CTR yra 4,0 %; šiuo atveju bendras CTR būtų 1,66 %, o vidutinis CTR 2,25 %).
Analizė atskleidžia, kad tradiciniai reklamos skydeliai neįtraukia interneto vartotojų taip, kaip alternatyvūs reklamos formatai. Aukščiausiu paspaudimų santykiu pasižymi Slovakijos tradiciniai reklamos skydeliai (0,29 %), už jos rikiuojasi Bulgarija ir Lenkija (po 0,25 %) bei Lietuva (0,23 %). Mažiausias vidutinis CTR fiksuojamas Slovėnijoje (0,13 %), tačiau tarp 0,13 % ir 0,16 % šis rodiklis svyruoja daugiau nei pusėje analizuojamų šalių. „Rich media“ formato reklamos pasižymi geresniais rodikliais – vidutinis CTR siekia nuo 0,32 % Serbijoje iki 2,18 % Slovakijoje.
„Lenkijoje „rich media“ formatus naudojančių kampanijų dalis, lyginant su kitomis rinkomis, yra išskirtinė. Šis reklamos tipas įprastai pasižymi aukštesniu vidutiniu CTR, todėl Lenkija lyderiauja, – komentuoja „Gemius“ interneto reklamos ekspertas Tamas Acs, – Slovakijos atveju, vidutinis CTR buvo didžiausias tiek kalbant apie tradicinius skydelius, tiek apie „rich media” reklamą, nepaisant mažos jos parodymų dalies“.
1 pav. Kampanijų dalis pagal šalį ir reklamos formatą (šaltinis: „gemiusAdMonitor“, 2013 II–III ketvirtis)
Tamas Acs teigimu, nors duomenys rodo, kad „rich media“ reklama vartotojus įtraukia labiau, regione vis dar dominuoja tradiciniai reklaminiai skydeliai – juos renkasi 84–97 % kampanijų. Iš konteksto išsiskiria tik Lenkija, kurioje skydeliai naudojami 66,3 %, o „rich media“ 45,6 % reklamos kampanijų.
Pranešime cituojami duomenys iš „gemiusAdMonitor“ – ataskaitos apie populiariausius reklamos formatus. Ataskaita grindžiama internetinių reklamos kampanijų analize („gemiusDirectEffect“) ir reklamos valdymo įrankio „AdOcean“ duomenimis. Analizė apima 11 šalių Centrinėje ir Rytų Europoje: Bulgariją, Čekiją, Kroatiją, Latviją, Lenkiją, Lietuvą, Rumuniją, Serbiją, Slovakiją, Slovėniją ir Vengriją.