Anksčiau tarp paauglių dominavusio socialinio tinklo „Facebook“ populiarumas krenta. Dabar šis socialinis tinklas tapo vieta, kur politines pažiūras ir vaikų nuotraukas skelbia mamos ir dėdės. Tai, kad „Facebook“ prarado populiarumą, žino ir JAV prezidentas Barackas Obama, rašo techcrunch.com.
„The Atlantic“ technologijų skilties redaktorius Robinsonas Meyeris šalia JAV prezidento sėdėjo kavinėje, kai šis dalyvavo susitikime su 18–34 metų amžiaus žmonėmis, norėdamas paskatinti šią amžiaus grupę prisidėti prie Įperkamosios priežiūros įstatymo.
R. Meyerio tikslas buvo išgirsti ką nors savo technologijų skilčiai, ir jis išgirdo. „Panašu, kad jie daugiau nebesinaudoja „Facebook“, – kalbėjo JAV prezidentas. Kas tie „jie“ B.Obama neįvardino, tačiau greičiausiai jis kalbėjo apie minią paauglių ir jaunimo, kuri daugiausia naudojasi socialiniais tinklais.
Prarado pagreitį
Aišku, kad „Facebook“ prarado savo pagreitį. Tačiau kiek, tiksliai pasakyti sunku: nuo tada, kai „Facebook“ įsigijo „Onavo“, vieną iš kelių įmonių, galinčių parodyti vartotojų skaičių socialiniuose tinkluose ir jį palyginti, teliko tik vienintelė bendrovė, galinti pateikti šią statistiką.
Kaip rodo JAV atliktas tyrimas, kuriame lyginamas „Facebook“ vartotojų skaičius 2011 m. ir 2014 m. sausio mėnesiais, per trejus metus 13–17 m. amžiaus vartotojų skaičius sumažėjo 3 milijonais.
„Facebook“ nebėra ta vieta, kur žmonės praleidžia valandų valandas ir skelbia nuotraukas. Kai prie šio tinklo prisijungė jaunesnės tetos ir jaunesni tėvai, socialinis tinklas tapo tarsi šeimos susitikimo vieta, o ne „karštas“ socialinis tinklas.
O tuomet nekantraujantis „Facebook“ turėti jaunimas suprato, kad lygiai taip pat prie „Facebook“ nori prisijungti jų tėvai. Vietoje 12–22 m. amžiaus lankytojų jame atsirado 12–50 m. amžiaus vartotojai.
Vaikams „Facebook“ yra adresų knyga su el. pašto funkcija ir galimybė pasižiūrėti, ar jų susidomėjimo objektas turi „Instagram“. Tai tarsi griaučiai kitiems socialiniams tinklams, kad užsiregistravus naujame socialiniame tinkle galima būtų rasti draugų per „Facebook“.
Šis socialinis tinklas gali būti vieta arba visiems, arba populiariems vaikams. „Facebook“ pasirinko visus, nes tai leidžia gauti daugiau pajamų iš reklamos.
Grėsmę panaikino už milijardą
Kai 30 mln. aktyvių vartotojų turintis „Instagram“ ėmė kelti grėsmę „Facebook“, šis ją neutralizavo už „Instagram“ paklodamas milijardą dolerių. Atsikratyti „Snapchat“ grėsmės nepavyko net ir pasiūlius 3 mlrd. JAV dolerių.
O „Instagram“ vartotojai kasdien susiduria su gausybe reklamų. Dabar kadaise populiarus nuotraukų dalinimosi tinklalapis „Instagram“ tapo sraigteliu korporacinėje „Facebook“ mašinoje.
Palyginimui, „Facebook“ kasdien tampa vis mažiau panašus į „Apple“ ir vis panašesnis į „Dell“. Ir kol kas „Facebook“ gali džiaugtis, kad naujojo „Apple“ horizonte nėra. Visi nauji socialiniai tinklai nuo pat įsikūrimo sprendžia savo problemas ir kol kas tik vienintelis „Google“ metė tiesioginį iššūkį „Facebook“. Ir nesėkmingai.
„Facebook“ kurį laiką dar turės naujų vartotojų ir mobiliųjų programėlių atsisiuntimų, bent jau dėl to, kad jis reikalingas norint naudotis kitais socialiniais tinklais. Tačiau populiarūs vaikai jau renkasi kitus tinklus ir tik laiko klausimas, kada atsiras dar vienas „Facebook“ pasiūlymą pirkti bendrovę atmesiantis socialinis tinklas, kuris taps tiesioginiu konkurentu.