Rugsėjo pabaigoje „Google“ paskelbė atnaujinanti paieškos sistemą, kuri veiklą internete turėtų paversti natūralesne. Bet patogesnę paiešką siekia pasiūlyti ir konkurentai.
Populiariausios pasaulyje paieškos sistemos atnaujinimas, pavadintas „Kolibriu“ (hummingbird), sutapo su jos jubiliejumi – internete informacijos per „Google“ žmonės ieško jau 15 metų. Bet iki šiol veiksmingiausias būdas pasiekti tikslą buvo atskiri raktiniai žodžiai, o ne ištisi sakiniai. Pastarųjų prasmės „Google“ iki šiol iš viso nesuprasdavo, tad ir paieškos rezultatai nebuvo tikslūs.
Naujasis algoritmas skirtas būtent šiai problemai spręsti. Pavyzdžiui, ankščiau „Google“ uždavus klausimą „kur Niujorke nusipirkti kompiuterį su nuolaida?“ buvo pateikiami abstraktūs rezultatai pagal šią prasminę frazę. Lygiai tokius pačius rezultatus buvo galima gauti paieškos laukelyje įrašius gramatiškai nerišlią frazę „kompiuteris nuolaidos Niujorkas“.
Pasak „Google“ atstovų, rezultatas pirmuoju atveju bus ne prastesnis, o kartais net geresnis negu antruoju. Be to, teigiama, kad naujasis algoritmas ateityje sumažins paieškos optimizavimo metodų veiksmingumą, o, norint atsidurti pirmuosiuose paieškos rezultatų puslapiuose, reikės iš tiesų turėti aktualų turinį arba susimokėti „Google“.
Poreikį sistemą „išmokyti“ žmonių mąstysenos padiktavo besikeičiantys vartotojų paieškos įpročiai ir konkurentų veiksmai, nes jie šioje srityje gali pasigirti didesniais laimėjimais. Vis daugiau žmonių paieškos sistemomis naudojasi ne rašydami frazes kompiuteriu, bet tardami jas žodžiu į savo mobilųjį įrenginį. Balsu kur kas patogiau sakyti išbaigtas frazes, o ne atskirus raktažodžius.
Dar prieš kelerius metus elektronikos įrenginių gamintoja „Apple“ pristatė savo išmaniesiems telefonams skirtą skaitmeninį asistentą „Siri“. Ši programėlė geba perprasti įvairias balsu duodamas komandas ir pagal tai parinkti reikalingas telefono funkcijas. Naudojantis „Siri“ taip pat galima atlikti paiešką internete balsu suformulavus konkrečią užklausą.
Tiesa, „Apple“ nuosavos interneto paieškos sistemos neturi. Iš pradžių jos skaitmeninis asistentas „Siri“ naudojo „Google“ sistemą, bet vėliau pereita prie „Microsoft“ semantine paieška pagrįstos „Bing“. Ji „mąstyti“ pradėjo keleriais metais anksčiau negu „Google“, o jos galimybės prieinamos ne tik „Apple“, bet ir įrenginių su „Windows Phone“ naudotojams.
Dar vienas naujas dalyvis šioje rinkoje yra socialinis tinklas „Facebook“. Nors ši bendrovė taip pat bendradarbiauja su „Microsoft“ ir paieškai internete naudoja „Bing“, šią vasarą ji paleido nuosavą semantinės paieškos sistemą „Graph Search“. Kol kas tik JAV vartotojams prieinama bandomoji versija į užklausas siekia pateikti ne nuorodas į susijusį turinį, o konkrečius atsakymus. Tam paieškos sistema apdoroja daugybę „Facebooko“ vartotojų profiliuose sukauptos informacijos.
Tad dėl to, kas pasiūlys tiksliausią ir intuityviausią paiešką vartotojams, šiuo metu varžosi bent trys bendrovės – „Google“, „Microsoft“ ir „Facebook“. Pirmąsias dvi galima vadinti senomis konkurentėmis, bet „Facebook“ yra naujas ir nemažai potencialo turintis rinkos žaidėjas.
Įdomu tai, kad bent amerikiečiai pastaruoju metu kur kas daugiau laiko leidžia šiame socialiniame tinkle negu prie „Google“ paieškos laukelio, tačiau pagal pajamas iš reklamos „Facebook“ nuo „Google“ atsilieka daugiau kaip 10 kartų. Jeigu „Facebook“ pavyktų sukurti išmanią sistemą, kurios rezultatai ieškant gero filmo ar gero restorano būtų pagrįsti ne anoniminiais interneto šaltiniais, o pažįstamų žmonių pasirinkimais ar rekomendacijomis, ji galėtų pretenduoti į nemažą „Google“ rinkos dalį.