Debesų kompiuterija vis sparčiau tampa svarbia korporacijų vadovų darbo priemone. Nors technologinius sprendimus tradiciškai vis dar priima technologijų ar IT direktorius, kiti aukščiausiojo lygio vadovai taip pat ima naudoti debesų kompiuteriją savo srityse – rinkodaros, tiekimo, žmogiškųjų išteklių valdymo.
Pasaulyje žinomi gamintojai, tokie kaip IBM, nuolat „suka galvą“, kaip išplėsti debesų kompiuterijos funkcijas ir kaip padaryti, kad jomis lengvai galėtų naudotis ne tik IT, bet ir kiti aukščiausiojo lygio vadovai. Vienas naujausių sprendimų – specialios debesų kompiuterijos technologijomis pagrįstos IT priemonės, kurios leidžia įmonių vadovams betarpiškai ir norima apimtimi atlikti užduotis pagal savo veiklos sritis. Iki šiol tam kaskart reikėjo ir IT vadovo įsikišimo – nurodymo personalui paruošti informacines sistemas papildomiems darbams. Dabar kitų padalinių vadovai galės atlikti visus reikiamus veiksmus automatiškai.
Vienas tokių sprendimų – didelės apimties nestruktūruotų duomenų (angl. Big Data) ir socialinių tinklų analizės priemonė, kuria naudodamiesi korporacijų rinkodaros vadovai gali sužinoti, kaip jų prekių ženklus vertina vartotojai. Į debesų kompiuterijos platformą įkomponuotas verslo analizės modulis, gavęs rinkodaros vadovo komandą, infrastruktūroje automatiškai susiranda laisvų išteklių, juos rezervuoja, įkelia ir išskleidžia archyvinius duomenis, atlieka skaičiavimus ir pateikia rezultatą. Jei tolimesni skaičiavimai nevykdomi, sistemos automatiškai išjungiamos ir IT ištekliai atlaisvinami.
Atsiradus naujiems debesų kompiuterijos sprendimams, IT vadovai ir IT personalas jau gali pamiršti laikus, kai mėnesio pabaigoje ar prieš vadovybės susirinkimą tekdavo atlikti gausybę rutininio darbo rankomis.
Naujos paslaugos padeda aukščiausiojo lygio profesionalams priimti geriau pamatuotus sprendimus, klasifikuoti klientų patyrimo elementus, leistis į naujas rinkas ir auginti verslą:
Rinkodaros vadovams – analizuoti, suprasti ir pasiekti vartotojus tikslingai interaktyviai diskutuojant skaitmeniniuose, socialiniuose ir tradiciniuose rinkodaros kanaluose, turinčiuose skaitmeninės analizės ir rinkodaros automatizavimo galimybių.
Pardavimo ir elektroninės komercijos vadovams – skatinti pardavimą vartotojams skirtingais (judriojo ryšio, socialinės žiniasklaidos, elektroniniais ir tradiciniais) kanalais. Pardavimo verslui vadovai gali naudoti „debesis“ valdydami išteklius, per derybas dėl sutarčių ir didindami pardavimo analizės efektyvumą.
Klientų aptarnavimo vadovams – plėtoti išskirtines klientų aptarnavimo ir išlaikymo priemones, naudojantis greitesne ir labiau asmeninio ryšio su klientais priemone. Tiekimo ir logistikos vadovams – strategiškai valdyti išlaidas, sutartis bei visą tiekimo ekosistemą, didinti visos tiekimo grandinės skaidrumą ir efektyvumą. Teisės departamento vadovams – reguliuoti sutarčių valdymo procesus, labiau apsaugoti intelektinę nuosavybę bei gerinti rizikų valdymą.
Finansų valdymo vadovams – suteikti priemonę, kuri padėtų atlikti išsamesnę analizę ir priimti geriausius sprendimus, susijusius su įplaukų ir išlaidų ir kompensavimo procesais.
Technologijų vadovams – kurti kompleksinę IT strategiją, kuri leistų diegti saugias ir nesunkiai adaptuojamas IT priemones.
Debesų kompiuterija vis sparčiau tampa svarbia korporacijų vadovų priemone, tad tikėtina, kad vos po kelerių metų rinkodaros direktorius IT priemonėms išleis daugiau pinigų, nei technologijų vadovas.