Po įspūdingos praėjusių metų reklamos internete sėkmės, pramonė su viltimi žiūri į ateitį. Kas nulems šio verslo plėtrą ateinančiais metais? Kokia kryptimi keliaus rinka?
Viena pažangiausių reklamos internete agentūrų „24/7 Real Media“ paskelbė savo prognozę 2006 metams. Tai dešimt labiausiai tikėtinų tendencijų, kurios mūsų laukia artimiausioje ateityje.
- Naudotojų kuriamos reklamos priemonės taps patrauklesnės reklamos davėjams. Kalbame apie „PodCasting“ (skaitmeninio turinio rodymas pagal naudotojo pageidavimą), internetinius žurnalus (Blog) ir „Wiki“. Tokie projektai taps dar populiaresni, o reklamuotojai rimtai susimąstys apie reklaminių kampanijų siauros specializacijos mikrobendruomenėms pravedimo galimybes. Naujos technologijos palengvina reklamos pateikimą, įskaitant turinio filtravimą siekiant apsaugoti nuo reklamos rodymo nepageidaujamuose puslapiuose.
- Reklamuotojai skirs vis daugiau lėšų interneto reklamai, vietoje tradicinių reklamos kanalų atsižvelgiant į tai, kad „Tinklas“ tampa vis įprastesniu naudotojams bei tobulinami reklamos kampanijų valdymo įrankiai. Jau dabar „Google“ parduoda reklamos daugiau negu bet kuris televizijos ar spaudos tinklas pasaulyje. 2006 metais tęsis internetinės reklamos puolimas visais frontais.
- Reklamuotojais, kabelinių paslaugų teikėjai bei rinkodaros ekspertai bendradarbiaus kovojant su vadinamuoju „TiVo efektu“. Kaip žinoma, skaitmeniniai vaizdo grotuvai („TiVo“ – populiariausias skaitmeninis vaizdo grotuvas Amerikoje) leidžia laikinai sustabdyti bet kurią laidą, ir po to „persukti“ reklamą. Natūralu, kad esant galimybei, visi žiūrovai taip ir daro. Todėl reklamos per televiziją efektas nenumaldomai mažėja. Priešnuodis galėtų būti interaktyvios reklamos, įtrauktos į televizijos laidas, sukūrimas ir „on-line“ įrankių naudojimas atgaliniam ryšiui su žiūrovais.
- Įvaizdžio reklama (branding) sukels kitą paieškos reklamos bangą. Net ši specifinė reklamos kategorija pereis į internetą. Paieškos tinklapiai gaus įvaizdžio reklamos užsakymus iš internetinių ir neinternetinių agentūrų.
- 2006 metais atsiras priimtinesni vietinio mobilios rinkodaros modeliai, tarp jų šalyse už JAV ribų, pavyzdžiui, Indijoje ir Kinijoje.
- Naujos pažangaus tikslinės reklamos technologijos leis padidinti internetinės reklamos efektyvumą. Reklamuotojai vis aktyviau naudosis elgesio, geografiniu, demografiniu ir kitais tikslinės reklamos metodais.
- Reklamos technologijos geriau „įsipaišys“ į matematines formules. Nauji duomenų apdorojimo ir analizės įrankiai padarys reklamos kampanijų valdymą tikslesniu ir labiau nusakomu. Matematikos įrankiai taip pat padės sukurti naujus reklamos modelius.
- Japonija taps sekančiu paieškos reklamos bei interaktyvios rinkodaros lyderiu pasaulyje. Šiais metais internetinės reklamos rinka Japonijoje išaugo 20 procentų iki 1,7 milijardo dolerių (antra pagal apimtį rinka pasaulyje po JAV), tačiau paieškos technologijų klestėjimas čia įvyks per ateinančių 12 mėnesių laikotarpį.
- Mobiliojo ryšio operatoriai pradės eksperimentuoti su naujais reklamos modeliais, siekiant padidinti savo pelną ir nebebūti priklausomais tik nuo balso ryšio paslaugų. Pavyzdžiui, prasidės eksperimentai su reklaminiais vaizdo klipais mobiliojo ryšio telefonuose. Trumpųjų žinučių paslauga bus naudojama rinkodaros tikslais siekiant palaikyti kontaktą su klientais taip pat, kaip dabar šiuo tikslu naudojamas elektroninis paštas.
- Kainų modeliai mokant už kokybę (pavyzdžiui, įvykdytas pirkimas) pademonstruos tikrąją paieškos rinkodaros, kaip pagrindinio pardavimų kanalo, vertę.
Kritinis balsas
Specialistai yra įsitikinę, kad ateinančiais 2006 metais internetinės reklamos augimas tęsis dar stipriau, tačiau kaip rodo praktika, šios tendencijos Lietuvą pasieks tik po metų, o gal ir visai aplenks.
Straipsnį paruošė „Kriause.com – internetinė komunikacija“.