Gyvenimas kupinas iššūkių ir pokyčių. Jie – didesni ar mažesni – lydi mus kiekvieną minutę. Visgi turbūt nesuklysiu teigdamas, kad informacinių technologijų (IT) specialistas yra žmogus, kurio profesinę veiklą spartus technologijų vystymasis ir vis platesnės jų panaudojimo versle galimybės verčia aukštyn kojomis.
Anuomet
Ar pamenate, ką IT specialistai ir ištisi įmonių ar kitokių organizacijų IT departamentai veikė prieš dešimtmetį? O gal net septynis ar penkis metus?
Anuomet didžiausias mūsų galvos sopulys buvo sužiūrėti, kad įrenginys A tinkamai susikalbėtų su technologija B. Kad mūsų kolegos spausdinti pasiųstas dokumentas nukeliautų būtent į tą spausdintuvą. Kad du viename kabinete sėdintys darbuotojai galėtų lengvai rasti reikiamus dokumentus vienas kito kompiuteryje.
Žodžiu, mes buvome žmonės, be kurių įsikišimo sklandi technologijų ir programinės įrangos simbiozė buvo neįmanoma. Todėl mes buvome gerbiami ir mylimi savo bendradarbių, aiškiai suvokiančių kokios pagalbos galima tikėtis iš mūsų.
Dabar
Laikai keičiasi:
- Technologinė įranga tobulėja ir darosi vis patikimesnė.
- Programinė įranga, atverianti vartotojui naujas pačias fantastiškiausias galimybes, tampa vis lengviau diegiama ir naudojama.
- Galiausiai, dabartinis vidutinis technologijų naudotojas yra gerokai labiau įgudęs nei buvo prieš kelerius metus.
- Įmonių vadovai suvokia vis didesnę IT reikšmę verslo procesuose ir galutinio produkto ar paslaugos kūrime (tačiau ne visuomet yra nusiteikę didinti investicijas į IT).
Ką gi tai reiškia?
Ar ore sklandančios baimės, kad IT departamentai įmonėse niekingai trauksis ir vieną dieną mes tapsime nebereikalingi, yra pagrįstos?
TAIP, jei mes ir toliau norėsime būti tik technologijų priežiūros specialistais.
NE, jei praplėsime savo požiūrį ir suprasime, kad šiais laikais nuo mūsų priklauso ne tik geležinės technologijos, bet sprendimai, galintys mūsų bendrovei suteikti milžinišką konkurencinį pranašumą labai konkrečioje situacijoje. Žinoma, tai nereiškia, kad mūsų techninės ir technologinės žinios staiga taps niekam nereikalingos. Tiesiog mes privalėsime jas perkelti į kitą – verslo – lygį.
Požiūrio transformacija nėra lengvas ar trumpas procesas. IT atveju procesas apims šiuos aspektus:
- Požiūrį „Technologija yra viskas“ turi pakeisti ypatingas dėmesys IT paslaugoms bei procesams ir visiškas šių procesų išmanymas.
- Turime suvokti, kad neaiškių, miglotų ir dažnai besikeičiančių IT sistemų funkcionavimo kaštų era pasibaigė. Ją keičia finansinio skaidrumo ir planavimo laikotarpis.
- Nuolatinį gaisrų gesinimą keičia IT sistemos tobulinimas, kuris vykdomas tik atsiradus tokiam poreikiui.
- Neformalius procesus keičia aiškiai standartizuotos ir aprašytos taisyklės.
- Dėmesio IT sistemos projektavimui, administravimui ir diegimui tenka santykinai mažiau. Didžiausi resursai skiriami paslaugos kūrimui ir procesų priežiūrai.
- Operacines sistemos metrikas nurungia paslaugų parametrai.
Žodžiu, susidariusi situacija suteikia mums visas galimybes tapti patikimais ir vertinamais partneriais. Tokiais, kurie mūsų paslaugas gaunančiam žmogui ar įmonei kuria pridėtinę vertę ir leidžia pasiekti norimą rezultatą, kartu jam neprisiimant specifinių kaštų ir rizikos.
Ateičiai
Akivaizdu, kad laikmetis keičia ir toliau keis IT departamentų vaidmenį bet kokios įmonės viduje. Ir tik nuo mūsų priklausys ar ir toliau užsiimsime įrenginių priežiūra bei aptarnavimu, ar tapsime labiau matomi ir įtakingi, nes savo žinias ir įgūdžius panaudosime kuriant naujas paslaugas ir produktus, be kurių neišsivers šiuolaikinis verslas ir vartotojai.