Šie patarimai, pasinaudojus „Google“, jums padės per metus sukurti sėkmingą svetainę. Jei esate pakankamai verslus ir iniciatyvus, galbūt pasiseks ir anksčiau.
1. Paruošiamieji darbai
Pradėkite ruošti turinį. Taip, dar ilgai iki domeno registracijos reikia jau turėti medžiagą bent šimtui jūsų svetainės puslapių. Ir tai tik pradžia. Informacija turi būti tikrai naudinga – ne nuorodos, ne informacija apie autorines teises ar panašiai.
2. Domeno vardas
Turi skambėti kaip „brandas“. Mums reikia „google.com“, o ne „manoraktiniszodis.com“. Adresų su raktiniais žodžiais laikas praėjo, atėjo domenų „brandų“ laikas. Turėti raktinį žodį pavadinime dar niekados nebuvo taip nenaudinga. Atkreipkite dėmesį „goto.com“ dabar tapo „Overture.com“ – pagalvokite apie tai. Tai vienas iš stipriausių žingsnių padarytų šiame versle – kompanija nepabijojo nubraukti metus reklamuoto pavadinimo, ir ko gero ne šiaip sau.
3. Svetainės dizainas
Kuo paprasčiau, tuo geriau. Naudinga taisyklė: tekstinė informacija turi užimti daugiau vietos nei HTML. Svetainė turi būti standartinė, ir būti taip pat gerai skaitoma visomis naršyklėmis, nuo „Linux“ sistemoje naudojamų iki pačių populiariausių. Pavyzdžiui, vertėtų svetainę daryti kuo artimesnę Html 3.2 formatui, kiek tai įmanoma.
Paieškos sistemų programos ne itin mėgsta HTML 4.0 formatą, dėl jo painumo. Stenkitės išvengti sunkiasvorių: „flash“, DOM, „java“, „java script“. Naudokite skriptus tik ten, kur jie neišvengiami. Tačiau kur jie gali būti neišvengiami? Dažnai iš jų didelės naudos nėra, o kenkia dėl įvairių priežasčių kur kas daugiau (pvz., blogai suprantami paieškos sistemų).
Svetainę apipavidalinkite racionaliai. Svetainės dalių pavadinimai turi įtraukti raktinius žodžius.
Neužkimškite svetainės nereikalingu „spamu“, tokiu kaip „geriausia viską žiūrėti... pagalba“, ar įvairiais skaitikliais. Stenkitės, kad ji atrodytų švari ir profesionali. Remkitės paties „Google“ pavyzdžiu – paprasta yra gerai – tai ko reikia vartotojui.
Greitis – tai ne viena iš reikalingų dalių. Tai PATI pagrindinė savybė. Jūsų svetainė į vartotojo komandas turi sureaguoti akimirksniu. Jei reikia laukti 3–4 sekundes, kad kas nors pradėtų vykti, tai jūs turite problemų. Tai gali būti leista tik svetainėms orientuotoms į užsienio šalis. Jei paspaudęs nuorodą, vartotojas laukia 3–4 sekundes, tai kas sekundę jūs prarandate po 10 % auditorijos.
4. Svetainės dydis
Kuo mažesnė, tuo geriau. Jei sugebėsite ją padaryti 15 KB – gerai, bet kuo mažesnė tuo geriau... Jei sugebėsite –12 KB – dar geriau... O jei sugebėsite ją padaryti 10 KB, reiškia idėją supratote. Daugiau 5 ir mažiau 10 KB. Taip, tai sudėtinga padaryti, bet tai veikia. Tai suveikia ir su paieškiukais (paieškos sistemomis) ir su vartotojais. Tikslios statistikos nėra, bet dar žymi dalis vartotojų turi negreitą internetą (tai gali būti ir modernus GPRS internetas).
5. Turinio pildymas
Kiekvieną dieną sukurkite kokybiško turinio puslapį, kuriame būtų nuo 200 iki 500 žodžių. Jei jūs nežinote koks tiksliai turinis jums reikalingas, pamėginkite padirbėti su raktinių žodžių parinkimo sistemomis. Panaudokite, kad ir „Overture“ ir nustatykite savo turiniui tinkančius raktinius žodžius. Tai bus jūsų kūrybos pradžia. Tačiau pagrindinė priežastis, kodėl kas dieną turėtumėte įdėti ką nors nauja – nuolat grįžtantys lankytojai, kurie žinos, kad ras naujos informacijos.
6. Išdėstymas, „tagai“ ir...
Paprasti, senamadiški paieškos optimizacijos metodai..
Raktinius žodžius naudokite: vieną kartą pavadinime, vieną kartą aprašymo „tage“, vieną kartą antraštėje, vieną kartą nuorodoje, vieną kartą paryškintą (Bold), vieną kartą neparyškintą, vieną kartą puslapio viršuje. Rašykite gražius sakinius ir taisyklingai, nes per paieškos sistemas žmonės ieško teisingai parašytų žodžių.
7. Išeinančios nuorodos
Kiekviename puslapyje įterpkite bent kelias nuorodas į svetaines, kurios pagal jūsų raktinius žodžius yra gerai reitinguojamos paieškos sistemų. Nuorodos tekstuose naudokite tuos žodžius (ateityje tai bus labai svarbu).
8. Vidinės nuorodos
Tai nuorodos tarp tos pačios svetainės puslapių. Darykite nuorodas į kokybišką jūsų svetainės turinio dalį. Jei svetainė apie maistą, tai ten turėtų būti nuorodos apie kriaušes ir vegetarišką maistą. Ypač „Google“ svarbios vidinės nuorodos, reitingai išsilygina tarp atskirų svetainės puslapių. Jums nereikia vieno populiaraus puslapio, kuris „užtemdys“ visus kitus. Jums reikia 50 puslapių, kurie duoda po 1 lankytoją per dieną, o ne 1 puslapio, kuris sulaukia 50 lankytojų kiekvieną dieną. Jei pas jus yra puslapis, kuris pagal populiarumą gerokai lenkia kitus, naudokite jame vidines nuorodas. Senas geras metodas „Dievas liepė dalintis“.
9. Talpinimas tinkle
Nenaudokite virtualaus hostingo – turėkite savo IP. Įsitikinkite, kad svetainę galima indeksuoti. Kiekvienam puslapyje turi būti nuorodos ne mažiau kaip į du jūsų svetainės puslapius. Nuorodos turi vesti ne giliau kaip į du lygius nuo pagrindinio puslapio. Kiek galite, stenkitės dėti vertikalias nuorodas su galimybe jas atsekti iki pradžios. Kiekviename puslapyje reikia meniu nuorodų su pagrindinėmis svetainės dalimis ir pagrindinėmis temomis (logiška struktūra ir kelias į būtiną turinį). Nepublikuokite svetainės internete, kai ji dar nebaigta. Kur kas blogiau nebaigta svetainė, nei visai nieko. Svetainė turi dirbti efektyviai nuo pat pradžios.
10. Registracija
Užregistruokite pagrindinę svetainę šiose sistemose: „Google“ (registracija), „Fast“, „Altavista“, „WiseNut“, „DirectHit“ ir „Hotbot“, bei kitose - vietinėse. Dabar svarbiausia – pamirškite tai šešiems mėnesiams. Taip, taip – užsiregistruokite ir pamirškite.
11. Vartotojų tyrimas
Susiraskite kokybišką statistikos analizavimo variklį, kuris gali gerai fiksuoti iš kokių nuorodų pas jus ateina vartotojai. Nereikia naudotis grafiniais skaitliukais, kurių reklamos prikišti visi puslapiai. Jei jūsų hostingo operatorius tokio nesuteikia (kas būtų keista), tai kuo greičiau jį meskite ir eikite pas kitą. Negalima dirbti su šiuolaikiniu puslapiu be pilnų, realiu laiku pateikiamų statistinių duomenų.
12. Paieškos darbai
Atsekite indeksuojančias paieškos sistemų programas. Įsitikinkite, kad jie indeksuoja visą svetainę, ir jiems tai nesudėtinga. Jei ne, tai patikrinkite jūsų nuorodų sistemą (naudokite juose standartinius tagus „href“), kad įsitikintumėte, jog sistema gerai orientuojasi svetainėse. Nenustebkite jei pas jus užsuks tik du paieškos „voriukai“ – „Google“ ir „Yahoo“. Kitos paieškos sistemos vargu ar apskritai jus suras, arba suindeksuos tik po gero pusmečio.
13. Tematiniai katalogai
Praktiškai kiekvienam populiariam raktiniam žodžiui yra atskiri katalogai. Suraskite juos ir užsiregistruokite.
14. Nuorodos
Patikrinkite savo raktinius žodžius „Google“ sistemos katalogų srityje (tai geriausiai daryti po mėnesio kai užsiregistravote). Suraskite svetainės, kurie turi nuorodas į kitas svetaines arba tuos kurie siūlo laisvus nuorodų mainus. Tiesiog paprašykite apsikeisti. Padarykite puslapį su teminėmis nuorodomis ir visas jas ten laikykite.
Nenustebkite jei niekas nenorės keistis nuorodomis – tiesiog tęskite. Pasistenkite keistis nuorodomis su nauju puslapiu kasdien. Pakanka paprasto asmeninio laiško. Nesijaudinkite, kad svetainė „X“ nenorės įdėti nuorodos į jūsų svetainę – jie dar persigalvos. Ankščiau ar vėliau.
15. Turinys
Dar kartą: kokybiško turinio puslapį kas dieną. Laiku pateikti straipsniai su reikiama tema – tai visų geriausia. Geriau susilaikyti nuo pernelyg artimo „priėjimo“. Jūsų svetainės turinys turi atrodyti ne kaip asmeniniai pamastymai, o rimti straipsniai, kurie patiks auditorijai.
Daug paryškinimų – trumpi sakiniai – daug brūkšnelių – tekstas turi skaitytis greitai. Dauguma svetainės lankytojų neskaito, o peržiūri puslapius. Todėl labai svarbu neperkrautas puslapis. Neprikiškite puslapio tekstų, nes lankytojas skaitys tik kas penktą ar dešimtą eilutę, o dažnas tiesiog paspaus „atgal“, net neįsigilinęs į turinį.
Jiems taip pat yra kuo užsiimti, o ne 15 sekundžių (apytiksliai) gaišti jūsų meniu sistemos pažinimui. Ir „flash“ jums čia nereikalingas... Jei ir yra stambūs puslapiai, kurie sau gali leisti šią prabangą, tai jūs tikrai ne. Pas jus nėra tokios traukos, kurią turi jie.
Antraštes rašykite stambiu šriftu ir naudokite kaip loginį atskyrimą. Jos dar kitaip vadinamos „stotelėmis“, nes akys tikrai čia sustos pažiūrėti.
16. Triukai
Nereikia jų naudoti. Laikykitės kuo toliau nuo visko, kas asocijuojasi su „spam“, nuo visko neetiško ir apgaulingo.
17. Nuorodos į jūsų svetainę
Jei jums pasiūlys apsikeisti nuorodomis, visų pirma pažiūrėkite, kas tai per svetainė. Nueikite į ją, paieškokite „Google“ sistemoje, sužinokite koks jos reitingas. Patikrinkite kataloguose. Nesimainykite su „šiukšlių“ svetainėmis vien dėl to, kad jos pasiūlė. Įsitikinkite, kad ši svetainė nagrinėja panašią tematiką.
18. Papildykite svetainę
Naudokite tokias funkcijas, kaip „nusiųsti nuorodą draugui“, forumus ir laiško siuntimas tam, kad papildyti jūsų svetainės turinį. Suraskite geriausius jūsų temos forumus ir skaitykite, skaitykite, skaitykite...
Nesinaudokite tarpinėmis svetainėmis, kurios į jūsų svetainę tiekia papildomą medžiagą.
19. Venkite bukleto ar skrajutės sindromo
Jei jūs turite elektroninę parduotuvę, ar jūs turite paprastą parduotuvę, stenkitės savo svetainės nepaversti reklamine brošiūra. Tai neveikia! Pagalvokite apie tai, ko reikia žmonėms. Jie ateina į svetainę ieškoti jūsų turinio, o ne informacijos aktualios tik savininkui: apie savo prekes ir save, diskusijas su savimi ir pan.
20. Kasdien sukurkite bent po vieną puslapį
Naujoms idėjoms vėl pasinaudokite „Overture“ įrankiu.
21. Nagrinėkite užklausas
Po 30–60 dienų jūs pradėsite matyti užėjimus iš tų svetainių, kur registravotės. Pažiūrėkite, kokius raktinius žodžius naudojo tie žmonės. Pagalvokite, kodėl naudojami tokie raktiniai žodžiai, kad svetainę būtų surasta? Jei jūs ką nors praleidote, skirkite tam papildomą svetainės puslapį. Atnaujinkite svetainę, kad paieškos sistemos gautų tai, ko nori. Jei jūsų svetainė apie apelsinus, o užklausos žodžiai „apelsinai citrusiniai vaisiai“, tai stenkitės daugiau rašyti apie citrusinius vaisius bei tiesiog vaisius, o ne tik apie apelsinus.
Paieškos sistemos aiškiai jums pasakys, ko joms reikia. Klausykite jų. Užklausose yra aukso gysla, svarbu iki jos prisikasti.
22. Savalaikės temos
Niekas taip nepritraukia sėkmės, kaip sėkmė. Žinokite viską apie jūsų temos paskutinius pasiekimus. Jei didelė svetainė „X“ metų pabaigoje išleidžia produktą „A“, paruoškite medžiaga apie tai lapkritį, kad paieškos sistemos gruodį jau surastų jūsų medžiagą. Pavyzdžiui, pažiūrėkite kiek „Google“ suranda svetainių apie „Xbox“ ir XP. Ir dauguma tų svetainių, kurių naujienos surandamos tik praeitos vasaros.
23. Draugai ir šeima
Bendruomenės kūrimas – gyvybiškai svarbus jūsų svetainei. Atkreipkite, kad vien forumo skaitymas jums nepadės! Forumo vertė – bendravimas su kolegomis ir suinteresuotais asmenimis. Bus kur kas daugiau naudos iš bendravimo, nei vien tik iš nuomonių skaitymo.
Bendruomenės kūrimas reiškia – naudingos nuorodos, patarimai, pašto mainai.
24. Pastabos, pastabos, pastabos
Jei jūs kasdien parašysite po vieną svetainės puslapį, ankščiau ar vėliau jus pradės aplankyti įkvėpimas. Kur jūs bebūtumėte – duše (pirma apdžiūkite), mašinoje (tik ne vairuojant) ar prie stalo – būtinai viską užsirašykite. Po dešimties minučių jūs pamirsite genialią idėją, kuri jus aplankė. Užsirašykite viską ir nuosekliai. Kai įkvėpimas dings, jūs surasite savo pastabas. Skamba paprastai, bei tai bus neįkainojamas resursas, kai pritrūksite idėjų.
25. Registracijos patikrinimas po pusės metų
Ir štai, grįžkime prie jūsų paieškos sistemų ir pažiūrėsime, ar atsiradote jūs paieškos rezultatuose. Jei ne, dar kartą užsiregistruokite, dar kartą pamirškite. Ir dar kartą pabandykite laimę nemokamose duomenų bazėse.
26. Sukurkite vieną svetainės puslapį per dieną
Pradedate suprasti kur link aš lenkiu? „Google“ myli turinį, kalnus kokybiško turinio. Kurio pagrindas didelis raktinių žodžių diapazonas. Gale metų jūs turėtumėte turėti apie 400 puslapių. Ir tai jums duos gerus reitingus su įvairiais raktiniais žodžiais, užtikrins nuolatines nuorodas, ir jūsų svetainė „atsistos ant kojų“.
Padarykite šiuos 26 žingsnius ir garantuojame, kad po metų jūsų svetainė bus sėkminga. Vien iš paieškos sistemų pas jus ateis nuo 500 iki 2000 lankytojų. Jei jūs padarysite savo svetinę pakankamai įdomią, tai kiekvienas lankytojas vidutiniškai atvers 4–5 puslapius, o tai ir sudarys 10–15 tūkstančių peržiūrėtų puslapių per dieną po vienerių metų.
Ką daryti su visu šiuo srautu spręsti jums, na bet ką su juo daryti jūs tikrai žinosite.
Kritinis balsas
Straipsnio autorius yra amerikietis, todėl nevertėtų visko priimti itin rimtai. Tai ko gero žmogus užaugęs HTML pradžios ir vystymosi laikotarpiu, todėl paprasti dalykai internete jam kur kas priimtinesni, nei sudėtingesni – programiniai. Mes taip pat turim kelias pastabas šiam straipsniui.
Domeno vardas
Mūsų nuomone naudoti domeno pavadinimą su raktiniu žodžiu nėra jau taip blogai. Pavyzdžiui, jūs turite firmą, kuri konsultuoja svetainės populiarinimo paieškos sistemose srityje, ir jūsų svetainės pavadinimas „seo-consulting.com“ būtų visai logiškas. Tada straipsniuose, aprašymuose ir kituose pristatymuose bus dažnai minimas jūsų svetainės pavadinimas – jos adresas. Minint jūsų adresą kartojama jūsų paslauga. Tuo pačiu, tokį pavadinimą lengviau atsiminti nei pavyzdžiui „seo-consulting-for-you.com“. Tačiau iš kitos pusės, šiandien jau labai sunku surasti laisvus domeno adresus su gerais raktiniais žodžiais.
„Išeinančios nuorodos“
Kas liečia naudą paieškos sistemose dėl savo puslapyje pateiktų nuorodų į populiarias svetaines, galima tuo ir suabejoti. Ko gero, akivaizdesnis dalykas – nauda vartotojui. Nebijokite, kad jūsų lankytojai išeis į kitą svetainę. Jei jūs po kiekvieno straipsnio paliksite kelias naudingas nuorodas, jūsų lankytojas grįš pas jus, net jei jūsų nuorodos ir nebuvo jam labai naudingos.
Registracija
Nedidelis pastebėjimas: autorius užsiminė apie registraciją „Fast“, „Altavista“, „WiseNut“, „DirectHit“ ir „Hotbot“ – nesivarginkite. „Fast“ (tas pats kas „AllTheWeb“), „ALtaVista“ – naudoja „Yahoo“ duomenų bazę (registracija). „DirectHit“ – kaip atskiras paieškos serveris jau seniai nebeegzistuoja. Dabar šis adresas jus nukreipia į paieškos sistemą „Teoma“. Na o „HotBot“ – dabar jau paieškos sistema, leidžianti ieškoti „AskJeeves“ arba „Google“. „WiseNut“ nėra toks populiarus, kad iš jo gauti daug lankytojų, tačiau registruotis jame verta (registracija). Tiksliau net ne jame o „LookSmartе“ arba „Zealе“, nes paieška vykdoma šiose paieškos sistemose.
Ne visada reikia naudoti rankinę registraciją paieškos sistemose. Dažnai po jūsų nuorodos atsiradimo internete, arba nuorodos publikavimo kitoje svetainėje (tai gali būti pasirašymas po straipsniu arba nuorodų apsikeitimas), paieškos robotai patys suras jūsų svetainę ir suindeksuos.
Ir nepamirškite pagrindinio dalyko: jei jūsų svetainė lietuvių kalba, jums naudos iš šio straipsnio – vos 50 % :-)
Straipsnį paruošė „Kriause.com – internetinė komunikacija“.