Socialiniai tinklai tapo svarbia žmonių gyvenimo dalimi. Jei pasakai, kad tavęs nėra bent viename iš viešųjų socialinių tinklų – tiesiog lieki nesuprastas. Net mūsų tėvai (man 27 m.) jungiasi prie socialinių tinklų, todėl galime teigti, kad tai nebėra vien tik jaunosios kartos pramogoms skirtas kanalas.
Pagrindinė socialinių tinklų esmė yra bendradarbiavimas, buriantis į įvairias interesų grupes, pavyzdžiui, „Savaitgalio linksmybių“ ar „Derybų meno“, kuriose galime rasti tai, kas mums gali būti naudinga.
Dažniausiai į grupes žmonės jungiasi vedini kokio nors tikslo – siekia pripažinimo (įprastai vyksta tose grupėse, kurios yra uždaros ir tik išskirtiniams asmenims), siekia asmeninės naudos ar kreipiasi pagalbos (grupės, kuriose dalinamasi patirtimi ir gali greitai gauti atsakymą iš kitų grupės narių į tau svarbų klausimą).
Įmonės taip pat „kuriasi“ socialiniuose tinkluose, pristatydamos save ir teikiamas paslaugas. Kai kurios kompanijos, susikūrusios „Facebook“ puslapį, atsisako savo internetinio tinklalapio. Kodėl tai vyksta?
Viskas paprasta, socialiniuose tinkluose galima žymiai lengviau pasiekti savo klientą, gauti iš jo grįžtamąjį ryšį arba tiesiog interaktyviai bendrauti su savo prekės ar paslaugos gerbėjų bendruomene. Tai jau nebėra atskiri klientai, o bendruomenė, kuri domisi tos įmonės prekėmis ar paslaugomis!
Jeigu viešuosiuose socialiniuose tinkluose įmonė yra aktyvi, kodėl jai šių įgūdžių neišnaudojus ir kompanijos viduje? Kalbu apie kasdienių darbų atlikimą įmonės socialinėje erdvėje (kitaip dar vadinamoje – bendradarbiavimo erdve), o ne darbo laiko praleidimą „Facebook“.
Kodėl įmonei naudinga bendradarbiavimo erdvė? Tyrimai rodo, kad darbuotojas kasdien vidutiniškai iki 2 valandų užtrunka ieškodamas darbui reikalingos informacijos. Jeigu naudingą informaciją pradėtumėme saugoti ir sisteminti vienoje vietoje, tai kiti kolegos paieškai sugaištų mažiau laiko. Jeigu dar sudėtumėme į vieną erdvę pasiūlymus klientams, standartinės sutarties šablonus, tai leistų dirbti efektyviau. Nepamirškime dar, kad bendradarbiavimo erdvėje galime klausti kolegų patarimų, pasidalinti savo idėjomis ar planuoti veiklą. Čia mes visi esame turinio kūrėjai.
Ką kasdien mes veikiame socialiniuose tinkluose? Stebime naujienų srautą, kitaip tariant, „scroliname“, nes mums įdomu ką veikia mūsų draugai. Jei jų veikla mus sudomina, parašome komentarą ar pasidaliname naudinga informacija. Juk darbe taip pat įdomu, ką veikia kolegos, ir smagu jiems padėti. Taigi, ar nebūtų naudinga matyti naujienų srautą, kas vyksta aplink jus? Juk, jeigu padėsime kolegai atlikti vieną ar kitą užduotį, tai ateityje jis padės jums. Asmeninė patirtis rodo, kad dalinimasis informacija leidžia darbus atlikti greičiau ir lengviau. Jei patariate, kad ir jums bendradarbiavimas leidžia dirbti efektyviai, galite pasiskaityti įrašą apie tai, kaip išrinkti bendradarbiavimo įrankį. Artimiausiu metu planuoju parengti įrašą, kuriame pristatysiu įvairius bendradarbiavimo įrankius.
Reziumuojant galiu drąsiai teigti, kad bendradarbiavimas mums padeda džiaugtis ne tik laisvalaikiu, bet ir darbu!