Prieš kelias savaites, kartu su kolegomis besiruošiant pristatymams debesų kompiuterijos paslaugų tema, keletas argumentų susidėliojo į tam tikrą seką, kurią net drįsčiau pavadinti algoritmu. Jei pritaikius šį algoritmą savo organizacijoje pasirodytų, kad debesų kompiuterijos paslaugos jums nereikalingos, tai tik parodytų, kad jos nereikalingos tik šiuo aspektu.
Tad nedaugžodžiaujant:
Žingsnis 1
Atsakykite sau į klausimą: Ar IT taikymas jūsų organizacijoje didina veiklos efektyvumą ir yra gyvybiškai reikalingas (kitaip sakant, be IT dabartinė veikla būtų sunkiai įmanoma)?
Taip. Puiku! Nenustebome, kad jūsų organizacija yra pažangi ir išnaudoja IT teikiamas galimybes, organizuojant bei vykdant veiklą. Pereikite prie Žingsnio 2.
Ne. Netikėta... Galbūt jūsų organizacija yra labiau meniška-kūrybiška, jos veikla – spontaniška ir unikali kiekvieną dieną. Priešingu atveju, sunku suprasti, kodėl IT panaudojimas negali padidinti jūsų veiklos efektyvumo? Juk tinkamas IT panaudojimas veikloje (versle ar viešajame sektoriuje) yra vienas iš pagrindinių veiksnių, nulemiančių produktyvumą, konkurencingumą ir, galų gale, organizacijos sėkmę. Be to, tai vienas universaliausių veiksnių visose industrijose ar veiklos srityse. Ką gi, eikite į Pabaigą.
Žingsnis 2
Jau pripažinome, kad informacinės technologijos yra labai svarbios organizacijos veikloje. Suformuluokime, kas yra svarbu valdant IT naudojimą organizacijoje.
Svarbu, kad būtų:
- Aktyviai ieškoma kaip IT įrankiai ir informacinės sistemos gali būti panaudotos veikloje.
- Organizacijos darbuotojai mokomi naudotis IT teikiamomis galimybėmis.
- Visas IT ūkis palaikomas taip, kad veiktų sklandžiai. Viskas daroma, kad su IT susijusios rizikos būtų suvaldytos ir IT pajėgumai atitiktų organizacijos poreikius.
Tiek sava patirtis, tiek ir matyta statistika sako, kad būtent paskutiniajai – palaikymo – veiklai yra skiriama apie 80 proc. IT specialistų laiko. Tad tik penktadalis laiko lieka toms veikloms, kurios ir yra esminės – naujų IT sprendimų paieškai ir jų naudotojų mokymui. Ar jūsų organizacijoje yra taip pat – didžioji IT specialistų laiko dalis skiriama IT ūkio palaikymui?
Taip. Nenustebinote. Pereikite prie Žingsnio 3.
Ne. Sveikinimai! Jums pavyko tinkamai susitvarkyti IT valdymui skiriamą laiką. Kviestume papasakoti visiems, kaip jums tai pavyko pasiekti (parašykite mums). Keliaukite į Pabaigą.
Žingsnis 3
Norėdami padidinti IT specialistų laiko dalį, skiriamą IT plėtrai ir naudotojų kompetencijos didinimui turime tik du kelius:
- A. Priimti naujų IT darbuotojų, kurie tuo ir užsiimtų. Tiesa, yra kelios „smulkmenos“: reikės surasti tinkamus specialistus, juos supažindinti su jūsų naudojamomis technologijomis, veiklos procesais ir jų naudojama informacija, informacinėmis sistemomis ir kita organizacijos specifika (visa tai, jūsų IT specialistai jau žino). Be to, šiuos naujus IT specialistus reikės dar ir išlaikyti...
- B. Sumažinti IT priežiūrai skiriamą laiką, o „sutaupytas“ valandas skirti IT sprendimų plėtrai ir naudotojų ugdymui.
Leisiu sau prabangą nagrinėti tik kelią B (nes A labai jau banalus). Pasirinkus kelią B, turime kitą „smulkmeną“, kurią suformuluokime kaip klausimą: Ar esami organizacijos IT darbuotojai turi pakankamai noro ir gebėjimų gerinti bei didinti IT sprendimų pritaikymą organizacijoje ir ugdyti naudotojus?
Taip. Jau! Jūsų organizacijai verta labai rimtai svarstyti debesų kompiuterijos panaudojimą, nes IT paslaugos iš „debesies“ sumažins IT ūkio priežiūrai skiriamą laiką. Tą laiką jūsų IT specialistai galės panaudoti IT veiksmingumo didinimui. Pereikite prie Žingsnio 4.
Ne. Tai, tikėtina situacija. Debesų kompiuterija esamoje situacijoje gali duoti naudos mažinant esamų IT specialistų skaičių, tačiau tai nesustiprins IT panaudojimo veikloje veiksmingumo. Eikite į Pabaigą.
Žingsnis 4
Atlikite jums reikalingų IT paslaugų inventorizaciją, išsiaiškinkite jų pasiūlą ir t. t. Jei nežinote, ką tai reiškia – pasiklauskite.
Pabaiga
Tikiuosi, kad dabar šiek tiek geriau suprantate, kaip debesų kompiuterija gali padėti jūsų veiklai. Tad domėkitės tuo be pabaigos!