Naujųjų Metų šventimas baigėsi, tad norėtųsi grįžti į normalias vėžes, kaip įmanoma greičiau. Šiuos metus pradėkime džiugiomis naujienomis, nors, kaip visada, ne viskas taip jau ir gražu tame debesyje.
„Microsoft“ ir IDC tyrimas atskleidė, kad per artimiausius trejus metus pasaulyje turėtų būti sukurta daugiau nei 7 mln. naujų darbo vietų. Tad baigiamųjų kursų studentai jau dabar turėtų rimtai pasvarstyti ar nereikėtų savo ateities susieti su debesies kompiuterijos technologinėmis žiniomis, kad galėtų sėkmingiau įsilieti į pasaulinę darbo rinką. Beje, šiuo metu pasaulyje reikia 1,7 mln. darbuotojų, galinčių valdyti ir kurti debesies technologijas. Tai reiškia, kad darbo jau dabar galima pasiieškoti ir užsienyje, nes debesies verslo atstovai laukia jaunų ir energingų profesionalų.
Nuo šių metų kompiuteriai atrodys kitaip. Jie bus panašūs į USB interneto prievadus, kuriais paprastai prisijungiama prie bevielio ar mobiliojo ryšio. Taip nusprendė „Dell“, Las Vegase vykstančioje parodoje „CES 2013“ pristačiusi savo naują žaisliuką – projektą „Ophelia“. Jo esmė yra paprasta – iš USB atmintinės paleidžiama operacinė sistema „Android“ su visais reikalingiausiais dalykais – interneto ryšiu, operacine sistema, kurioje daugybė įvairių darbui paruoštų programėlių.
Turbūt jau klausiate, nuo kada tinklaraštis „įDebesis“ tapo įvairių „gykinių“ daikčiukų pristatymo vieta... Netapo. Su „Ophelia“ galimybėmis, bet kuris ekranas tampa mobilia darbo vieta. Tai prietaisas, leidžiantis „Desktop as a Service“ tapti realybe. Kam tas nešiojamasis kompiuteris, jei viską galima atlikti per didžiulį televizorių viešbučio kambaryje? Tai atrodo nerealu, bet žinant „Dell“ galimybes ir finansus, galima tikėtis, kad šis prietaisas bus tobulinamas ir pristatytas masinei rinkai.
Metų pabaiga nebuvo gera tik kompanijai „Netflix“. Pamenate, skelbėme, kad „Netflix“ yra didžiausia „Amazon“ klientė, kuri planuoja visu 100 proc. perkelti savo resursus į AWS?.. Per Kūčias „Netflix“ tarnyba „užsilenkė“ tuo papiktindama milijonus amerikiečių, kurie tuo metu žiūrėjo klasikinius kalėdinius filmus arba ketino juos žiūrėti. Nepraėjo nė savaitė, o sausio 31 dieną prieš naujuosius „Netflix“ „užsilenkė“ ir antrą kartą. Tiesa, gedimai buvo gana greitai pašalinti, o pasiaiškinta buvo, kad įvyko techniniai nesklandumai AWS, kuriuos sukėlė duomenų kiekių nesuvaldymas. Kaltos abi kompanijos, nes nepasiruošė tokiems duomenų srautams. Blogiausia tai, kad šie faktai pasklido po pasaulinę žiniasklaidą su mintimi – „žiūrėkit, koks tas debesis nesklandus ir blogas...“.
Nauji debesies produktai sunkiai skinasi kelią, tačiau jiems dar viskas prieš akis. Turbūt visi žinote tokius vardus kaip „Apple Siri“ ir „Google Now“? Tai dirbtinis intelektas, kuris paklaustas pateikia atsakymus. Jie turi mažą konkurentą – „Wintermute“, kuris priklauso kompanijai „Nuance“. Įdomu tai, kad šis virtualus asistentas gyvena debesyje ir naudojasi jo resursais. Prisiminkime fantastinius filmus 2000 metų Odisėją, Absoliutų Blogį ir Erelio akį apie tai, ko pridaro virtualieji asistentai, sėdintys debesyje. Tikėsimės, kad „Wintermute“ toks netaps ir tarnaus žmonėms, o ne atvirkščiai.
Įdomi nuomonė, kodėl debesis taip sunkiai skinasi kelią į verslą – prastas klientų aptarnavimas. Debesies paslaugų teikėjai tiesiog neturi žmonių ir reikiamų resursų aukštam klientų aptarnavimo lygiui palaikyti, dėl to debesies paslaugomis nusiviliama ir neigiama verslininkų nuomonė tvyro ore. Visi metai prieš akis, kad ši problema būtų išspręsta.
Žiūrėsim, kas dėsis toliau, nes debesies verslas juk per 3 metus sukurs net 7 mln. darbo vietų. Ne visi jie bus technikai ir inžinieriai, kažkam reikės dirbti ir su klientų aptarnavimu.