Internete veiklą vykdančios bendrovės vieningai tvirtina, jog mobilioji reklama – didžiulė ir neišnaudota rinka. Spalio 23 dieną, „Facebook“ akcijų vertė pašoko 10 procentų. To priežastis – 14 proc. visų trečiojo ketvirčio pajamų bendrovei sugeneravo mobilioji reklama, kai per pirmąjį ketvirtį bendrovė iš to neuždirbo nieko.
Mobilioji reklama turi didžiulį potencialą. Galiausiai, juk išmanieji telefonai visuomet su mumis, žino kur esame, žino ko norime. Išmanieji tyliai kolekcionuoja duomenis apie mus, mūsų pomėgius ir interesus. Taigi, kyla natūralus klausimas: jei ši rinka tokia patraukli, kodėl pačios reklamos tokios nepatrauklios?
Mobiliosios reklamos (ne)patrauklumas
Atrodo, atsakymas taip pat logiškas – tokiam mažam ekranėliui nesukursi įspūdingomis vizualizacijomis pasižyminčios reklamos. Rinkos ekspertai teigia, jog mobiliąją reklamą galima suskirstyti į dvi rūšis: mažytės reklamos, kurios tepasako „Spauskite čia ir…!“; bei iššokančią per visą ekraną reklamą, kuri atsiranda ką nors skaitant ar naršant.
Šios reklamos yra erzinančios, keliančios neigiamus jausmus. „Kai pamatau reklamą, iššokančią mano telefone, išsigąstu“, – teigia Alas Rotčas (Al Rotches), reklamos svetainėms kūrėjas iš Jungtinių Valstijų. „Kai naršau su telefonu, tai yra mano daiktas. Nenoriu būti persekiojamas, nenoriu būti sutrukdytas“, – savo nuomonę papildos jis.
Reklamai mobiliuose telefonuose pasauliniu mastu šiais metais jau išleista 6,4 mlrd. JAV dolerių ir manoma, jog 2016-iais metais ši rinka duos 23,6 mlrd. JAV dolerių pajamų. „Google“ yra daugiausiai naudos iš to gaunanti bendrovė, bet net ir ji supranta, kad dabartinis reklamos formatas turės būti pakeistas originalesniais sprendimais.
Bendrovė šiuo metu kuria išmanią reklamos paslaugą „paspausk ir paskambink“ (angl. click-to-call), kur paspaudus mygtuką vartotojui iš karto bus įjungiamas tiesioginis skambutis į reklamos užsakovą. Tikėtina, jog už kiekvieną mygtuką reklamos užsakovas sumokės didelius pinigus. Kita vertus, kiekvienas norėtų mokėti tik už rezultatą.
Mobilioji reklama „Facebook“ tinkle
Tokį staigų bendrovės „Facebook“ mobiliosios reklamos pajamų augimą galima paaiškinti tuo, jog daugiau nei 60 proc. socialinio tinklo vartotojų prie svetainės prisijungia naudodamiesi mobilųjį telefoną. Bendrovės atstovai tvirtina, jog prie to taip pat prisidėjo, taip vadinama, „vietinė reklama“, t. y. reklama, integruota į įprastą svetainės turinį. Šiuo atveju, reklama pasirodo ant „sienos“ ir yra pažymėta kaip „remiama naujiena“ (angl. sponsored story).
„Norime, jog reklama taptų „Facebook“ vartotojo patirties dalimi“, – teigia Gokulas Rajaramas (Gokul Rajaram), „Facebook“ produkto reklamai vadovas. Tai reiškia, jog reklama ne tik bus patogiai įterpiama į turinį, bet ir atsiras galimybė vartotojui įsigyti prekę ar paslaugą vienu paspaudimu.
Remiamos naujienos pirmiausia pateikiamos tiems vartotojams, kurie yra savanoriškai pasirinkę tapti reklamos užsakovo „Facebook“ puslapio fanais. Jeigu vartotojas mėgsta tam tikrą prekės ženklą, tikėtina, jog jį domins ir specialūs pasiūlymai bei nuolaidos, susijusios su užsakovu.
Taip pat, minėta reklama yra rodoma fanų draugų tinklui, nepriklausomai nuo to, jiems patinka konkretus prekės ženklas ar ne. „Išsiaiškinome, jog daugiau nei pusė visų reklamos paspaudimų gauname ne iš fanų, o iš fanų draugų“, – tikina „Facebook“ atstovas, Gokulas Rajaramas.
Magiškoji formulė dar neatrasta
„Twitter“ taip pat pasirinko „vietinės reklamos“ strategiją, tačiau toks reklamos formatas neveiks didesniąjai daliai internetinių tinklalapių, o tai reiškia, jog magiškoji mobiliosios reklamos formulė dar neatrasta. Vargu, ar mažesnį lankomumą turintys portalai greitu metu pasiūlys inovatyvių būdų mobiliąjai reklamai atvaizduoti.
„Gera skaitmeninė reklama yra kai žinutė atsiduria tinkamu laiku ir mažomis sąnaudomis“, – įsitikinęs reklamos kūrimo bendrovės „Rare Crowds“ vadovas, Erikas Pikardas (Eric Picard). Tokios bendrovės kaip „Facebook“ bei „Twitter“ gali sau tą leisti, tačiau tik ne kiti.