Kai bendrovėms suteikiate galimybę prieiti prie jūsų „Facebook“ paskyros, ar pagalvojate apie tai, kaip ir kokiais tikslais jos ją panaudos? Daugelis ne. Kai žmonės pasirenka prie kokios nors programos prisiregistruoti naudodami mygtuką „Prisijungti su „Facebook“, daugelis galvoja: „Puiku, užsiregistruoti bus žymiai paprasčiau“, tačiau iš tiesų reikėtų galvoti visiškai kitaip – „Nuo šiol ši bendrovė stebės kiekvieną mano veiksmą tam, kad sugalvotų man parduoti vis ką nors naujo“, rašo Forbes.
Viena Japonijos bendrovė tiksliai nurodė, kaip iš „Facebook“ paskyros surinkta informacija padeda padidinti pardavimus. Tai japonų katalogų bendrovė „Nissen“, kuri per metus savo klientams išsiunčia per 200 mln. maisto, drabužių ir kitų prekių katalogų.
„Mes katalogus pritaikome pagal kiekvieno kliento poreikius“, – sako Shigeru Kakimaru, „Nissen“ rinkodaros skyriaus darbuotojas. Dėl to dabar visi „Facebook“ naudojantys jų klientai į pašto dėžutę gauna katalogus, pritaikytus pagal jų „Facebook“ profilį.
Dėka jų klientų duomenų analizės, bendrovė į rinkodarą gali įtraukti „psichografiką“. Ji žino kokiame gyvenimo tarpsnyje yra klientas (vedęs, nėščia, laikosi dietos ir t. t.), namų ūkio padėtį (ar turi vaikų, gyvūnų) ir jų asmenybės tipą (ar jie mėgsta keliauti, sportuoti, dalyvauti vakarėliuose, savanoriauti, girtis savo pasiekimais). Beje, girtis pasiekimais labai populiaru Japonijoje.
„Žmonės savo profiliuose skelbia gausybę informacijos apie savo pomėgius, norus, veiklą. Mes galime surinkti informaciją apie jų pomėgius ir norus ir pritaikyti katalogus pagal kiekvienam. Remdamiesi socialiniuose tinkluose skelbiama informacija mes galime nuspėti, kada žmonėms reikės vieno ar kito produktu“, – pasakojo S. Kakimaru.
Daugeliui gali būti kiek netikėta išgirsti taip atvirai apie savo strategiją kalbantį darbuotoją. Tačiau derėtų atkreipti dėmesį, kad „Nissen“ šį pranešimą skaitė viename iš JAV universitetų, o didžioji dalis jos klientų yra Japonijoje.
„Nėra nieko lengviau kaip parduoti tiems žmonėms, kurie skelbia duomenis iš socialinių tinklų apie savo gyvūnus“, – sakė S. Kakimaru. Jis paminėjo bendrovės tyrimą su keliomis moterų grupėmis – vienoms buvo išsiųsti paprasti katalogai su įvairiais parfumerijos pasiūlymais, o kitoms – pasiūlymai su asmenine informacija iš jų „Facebook“ profilio. Antroje grupėje pardavimų rezultatai buvo gerokai sėkmingesni.
„Nissen“ taip pat renka informaciją apie „Facebook“ vartotojo draugus ir šią informaciją taip pat sugeba panaudoti reklaminiais tikslais.
„Mes matome, kas yra žmonių draugai ir kada jų gimtadieniai, taigi galime žmonėms parduoti dovanas jų draugams ir parduodami daiktus žmonėms sukelti tam tikras emocijas“, – sakė S. Kakimaru.
Visą šią informaciją įmonė gauna tuomet, kai žmogus nusprendžia prie jos tinklalapio prisijungti per „Facebook“ ar „Twitter“ paskyrą. Paspausdami „Prisijungti su „Facebook“ mygtuką žmonės iškart suteikia bendrovei priėjimą prie profilio informacijos, atnaujinimų, įrašų, statuso pakeitimų ir kitų svarbių dalykų.
Gautus duomenis bendrovė panaudoja pasitelkus „True Teller“ programėlę. „Nissen“ technologijų vadovas Shinichi Yokote sako, kad ši programa leidžia siūlą paversti auksu. „Šios programos suteikiamos galimybės filtruoti informaciją yra neįkainojamos ir leidžia paprastą informaciją padaryti vertinga. Ji neturi jokios vertės tol, kol tinkamai nepanaudoji. Mums kartais reikia išnagrinėti dešimtis tūkstančių informacijos vienetų tol, kol galiausiai randame ką nors vertingo“, – aiškino S. Yokote.