Rugsėjis, sugrąžinęs žmones iš pramogų lauke, neatnešė laukto internautų derliaus. TOP25 reitinguose tiek pagal realių vartotojų, tiek pagal puslapių peržiūrų skaičių, matome neigiamus posūkius. Šioje apžvalgoje taip pat pateikiama informacija, kuri parodo kaip skiriasi vieno Lietuvos interneto vartotojo svetainėse praleidžiamas laikas pagal kategorijas bei koks yra šių rodiklių pokytis lyginant su rugpjūčio mėnesiu.
Rudenėjant – į socialinius tinklus ir tinklaraščius
Žiūrint į TOP25 svetaines pagal realių vartotojų skaičių, matome, kad rugsėjis buvo ne itin sėkmingas – tik 6 svetainės gali pasigirti teigiamu procentiniu pokyčiu. Iš naujienų portalų augo delfi.lt (1 %) ir diena.lt (2,05 %). Likusių naujienų portalų realių vartotojų skaičius nesmarkiai sumažėjo. Ryškiausias neigiamas pokytis užfiksuotas gismeteo.lt svetainėje, kurios lankomumas tendencingai krenta atvėsus orams. Daugiau nei -10 % nukrito perlas.lt ir mama.lt svetainės.
1 pav. Daugiausiai realių vartotojų rugsėjo mėnesį sulaukusių svetainių TOP25.
Šaltinis: „Gemius“, „gemiusAudience“ 2012 rugpjūtis–rugsėjis.
Rudenėjant daugiau realių vartotojų apsilankė dviejuose socialiniuose tinkluose – one.lt ir draugas.lt. Be to, 6,57 % daugiau vartotojų skaitė tinklaraščius blogas.lt svetainėje. Tam įtakos galėjo turėti mokslo metų pradžia ir artėjantys Seimo rinkimai – tinklaraščių rašytojai dažnai būna socialiai ir politiškai aktyvūs. Dar vienas ryškesnis kilimas – rekvizitai.lt.
Žiūrint į svetainių pozicijas reitinge, matome, kad dauguma jų išsilaikė stabiliai, o su neigiamais pokyčiais susidūrė mama.lt svetainė, kuri nukrito net 5 pozicijomis, taip pat perlas.lt – 4 pozicijos, bei jau minėtas gismeteo.lt, kuris pasislinko 3 vietomis žemiau. Rugsėjo mėnesį turime dvi svetaines, kurios pakilo 3 pozicijomis į viršų, tai – demotyvacijos.lt ir rekvizitai.lt.
Didžiausios pergalės ir kritimai
Išrikiavus svetaines pagal realių vartotojų procentinį pokytį per mėnesį, matome, kad labiausiai realių vartotojų skaičius išaugo (net 132,36 %) mokslai.lt svetainėje, kas dar kartą patvirtina mokslo metų pradžią. Taip pat nemažas kilimas užfiksuotas kitose su mokslu susijusiose svetainėse – studijos.lt (45,16 %) ir kurstoti.lt (35,77 %). Šąlant orams labai stipriai suaktyvėjo ir bilietų prekybos sistemų bilietai.lt ir tiketa.lt lankomumas (atitinkamai 60,79 % ir 43,29 %). Tokios tendencijos ir buvo galima tikėtis, kadangi bilietų paieška ir pirkimas vasarą gerokai smukteli.
2 pav. Bilietų prekybos sistemų realių vartotojų skaičiaus pokyčiai mėnesiais.
Šaltinis: „Gemius“, „gemiusAudience“ 2011 rugpjūtis–2012 rugsėjis.
Matome, kad po reikšmingo kilimo rugpjūčio mėnesį po truputį stabilizuojasi receptų svetainių lankomumas (dauguma krito po 7–17 %). Savo mėgstamas svetaines apleido ir krepšinio mėgėjai (dauguma krito 24–41 %), tačiau spalį, prasidėjus naujam Eurolygos sezonui, vėl tikimės augimo.
Praeitą mėnesį sensacingą augimą patyrusi svetainė cosmopolitan.lt neteko vos 11,82 % lankytojų, tad palyginus su buvusiu 2000 % pakilimu, nuostolis atrodo tikrai nedidelis.
Įdomią tendenciją matome analizuodami TV svetainių lankomumą: stebime, kokią įtaką šioms svetainėms turėjo prasidedantys TV kanalų sezonai. LNK televizija savo naująjį sezoną pradėjo pirmomis rugsėjo dienomis, tačiau po didžiulio kilimo rugpjūtį, jos lankomumas tiesiog stabilizavosi, vietoj to, kad dar labiau augtų. O štai tv3.lt ir tv3play.lt svetainės, būtent dėl TV3 televizijos naujo sezono pradžios iš karto džiaugiasi išaugusiu realių vartotojų skaičiumi ( tv3.lt + 38,27 %, tv3play.lt + 47,53 %).
3 pav. Televizijų svetainių realių vartotojų skaičiaus pokyčiai mėnesiais. Šaltinis: „Gemius“, „gemiusAudience“ 2012 balandis–rugsėjis.
TV6, Lietuvos rytas TV ir LRT televizijų sezonų startai svetainėms lrt.lt, 6tv.lt ir lrytas.lt video rubrikai nepadėjo, netgi priešingai – jos sulaukė mažiau realių vartotojų (lrt.lt – 62,68 %, 6tv.lt – 13,1 %, lrytas.lt-Video – 8,57 %). Žinoma, lrt.lt atveju, galima manyti, kad jos lankomumas ne kilo, o tiesiog grįžo į „priešolimpinį“ lygį.
Puslapių peržiūrų derlius
Puslapių peržiūrų tendencijos rugsėjo mėnesį yra šiek tiek linksmesnės negu realių vartotojų skaičiaus – 11 svetainių iš TOP25 džiaugėsi puslapių peržiūrų augimu, visgi didesnių kritimų nebuvo išvengta. 9,69 % daugiau puslapių peržiūrėjo diena.lt vartotojai, 8,50 % – inbox.lt, taip pat 5 % kilimo barjerą peržengė tarpmergaiciu.lt, cvbankas.lt ir supermama.lt. Naujienų portalų pokyčių tendencija yra tokia pati kaip ir realių vartotojų – kilo tik delfi.lt ir diena.lt. Į akis krenta beveik ketvirtadaliu smuktelėjęs 15min.lt puslapių peržiūrų skaičius – šios svetainės kritimo procentas yra vienas iš didžiausių šį mėnesį.
4 pav. Svetainių, turinčių daugiausiai puslapių peržiūrų rugsėjo mėnesį TOP25.
Šaltinis: „Gemius“, „gemiusAudience“ 2012 rugpjūtis–rugsėjis.
Didžiausias rugsėjo kritimas – gismeteo.lt (-32,71 %). Smuktelėjo ir TOP‘o socialinių tinklų puslapių peržiūrų skaičius – pazintys.lt (-19,76 %) ir hotnot.lt (-17,10 %). Dėl trumpam aprimusių pasaulio krepšinio įvykių sumažėjo ir krepšinis.lt svetainės (-19,99 %) puslapių peržiūros.
Svetainėse apsilanko, tačiau kiek laiko jose praleidžia?
Šį mėnesį pažiūrėsime, kokio turinio svetainėse internautai yra linkę praleisti daugiausiai laiko. Akivaizdu, kad tai lemia ir pačių svetainių specifika, tačiau įsigilinus, galima būtų spręsti, kiek tam tikrų svetainių turinys yra įdomus, kokybiškas ir įtraukiantis, kad išlaikytų vartotojo dėmesį ilgą laiką.
5 pav. Laikas [val:min:ss], kurį vienas vartotojas vidutiniškai praleidžia skirtingų kategorijų svetainėse.
Šaltinis: „Gemius“, „gemiusAudience“ 2012 rugpjūtis–rugsėjis.
Kaip matome grafike, ilgiausiu vieno vartotojo svetainėse praleidžiamu laiku išsiskiria naujienų portalai – juose per mėnesį vienas vartotojas praleidžia apie 6 valandas. Antroje vietoje randame socialinius tinklus ir pažinčių svetaines – juose vienas vartotojas naršo beveik 4 valandas per mėnesį. Prie svetainių, kuriose naršoma ilgiausiai, taip pat randame sportui bei automobiliams skirtas svetaines – jose užsibūnama panašiai – apie 1 h 45 min per mėnesį. Abi svetainių kategorijos yra skirtos daugiausiai vyriškai auditorijai, o vyrai visada yra linkę svetainėse užsibūti ilgiau nei moterys.
Beveik 2 valandas vienas vartotojas užtrunka skelbimų svetainėse, o kiek daugiau nei valanda vienam vartotojui tenka ir parduotuvėms internete bei svetainėms tėvams.
Mažiausiai laiko tenka vienam svetainių apie sveikatą ir dietas lankytojui – kiek daugiau nei 6 minutės. Nė dešimties minučių svetainėse neužsibūna ir įmonių katalogų svečiai. Tai atrodo gana natūralu, nes į katalogus žmonės dažniausiai užsuka su konkrečiu tikslu ir yra greitai nukreipiami į kitas svetaines, o štai sveikatos ir dietų svetainių rezultatams priežasčių reikėtų paieškoti kitur. Trumpiau nei pusvalandį vartotojai praleidžia receptų, verslo ir pramoginėse svetainėse. Kaip matome grafike, per rugsėjį labiausiai išaugo vieno vartotojo naujienų portaluose bei socialiniuose tinkluose praleidžiamas laikas, o sumažėjo sporto svetainėse. Pastarųjų rodiklių kritimo priežastys jau aptartos aukščiau, o štai naujienų portaluose ir socialiniuose tinkluose ilgiau užsibūti vartotojus gali paskatinti atėjęs rudens sezonas, kuomet žmonės daugiau laiko ima leisti namuose.