„Facebook“ dabar turi jau daugiau nei vieną milijardą žmonių, kurie naudojasi tinklu kiekvieną mėnesį, šią savaitę paskelbė įmonė.
Šis milijardas vartotojų, anot „Facebook“ yra atsakingas už 1,13 trln. „patinka“ paspaudimų, 219 mlrd. nuotraukų ir 17 mlrd. vietų pažymėjimų.
Tinklalapis, kuris įkurtas 2004 m., dabar žvelgia į naujas rinkas, kurios galėtų papildyti vartotojų gretas, rašo BBC.
Taip pat atskleista, kad dabar 600 mln. vartotojų naudoja mobiliuosius įrenginius tam, kad pasiektų „Facebook“ – tai 48 mln. daugiau nei šių metų birželio mėnesį.
Nuo įkūrimo pradžios „Facebook“ vartotojai tapo draugais vienas su kitu 140,3 mlrd. kartų.
Tolygus augimas yra būtinas „Facebook“, jei jis nori išlaikyti savo vertę. Įmonės akcijos nuo prekybos jomis pradžios krito nuo 38 JAV dolerių iki 22 JAV dolerių už akciją.
Rusija ir Kinija
Investuotojai tikisi, kad įmonė ras būdų, kaip geriau išnaudoti jau turimus vartotojus bei pritraukti naujų vartotojų tose vietose, kuriose „Facebook“ dar nedominuoja.
Nors „Facebook“ yra didžiausias pasaulio socialinis tinklas yra kelios vietos, kaip Kinija ir Rusija, kur vietiniai konkurentai vis dar pirmauja.
Praeitą mėnesį „Facebook“ įkūrėjas ir vadovas Markas Zuckerbergas aplankė Maskvą, kur jis pirmą kartą sudalyvavo TV pokalbių laidoje bei gausiai išpublikuotame susitikime su šalies premjeru Dmitrijumi Medvedevu.
Ši viešųjų ryšių akcija buvo skirta išmušti iš vėžių „VKontake“ – tinklą, kuris Rusijoje turi per 100 mln. vartotojų. „Facebook“ – tik 7 milijonus.
Kita kelionė – į Kiniją, kur įmonė teigia, kad ji „stebi ir mokosi“ iš kitų interneto įmonių.
„Google“, kuri pradėjo veiklą Kinijoje 2005 m., susidūrė su aršia kritika, kai sutiko leisti cenzūruoti paieškos rezultatus. Vėliau ji pakeitė poziciją ir dabar visą savo srautą nukreipia per Honkonge esantį tinklalapį.
Norėdamas pasiekti sėkmę Kinijoje „Facebook“ turės nuversti iš sosto „RenRen“ (turintį daugiau nei 30 mln. vartotojų ir tikriausiai „Twitter“ analogą „Sina Weibo“ (daugiau nei 300 mln.) vartotojų.
„Kiekvienas telefonas“
Afrikoje „Facebook“ nusitaikė į paprastus telefonus, vadinamus neišmaniasiais telefonais, kurie negali rodyti viso tinklalapio, tačiau gali naudoti specialiai sukurtas tinklo versijas.
„Facebook“ projektas, pavadintas „Every Phone“ (liet. Kiekvienas telefonas), kuris buvo pradėtas, kai įmonė įsigijo neišmaniųjų telefonų specialistus „Snaptu“, yra būtina augimo Afrikoje dalis.
„Facebook“ labai gerai sekasi Afrikoje“, – sako Erikas Hersmanas, Kenijos tinklaraštininkas.
„Galima išvysti žmones juo naudojantis net kaimo vietovėse, dažnai žmonės prašo telefono su „Facebook“, net nesirūpindami/nežinodami apie internetą.“
Yra ir pasipelnimo galimybių. Afrika žymiai labiau nei Vakarai įsisavino mobilias mokėjimo sistemas.
Išsivysčiusiose rinkose vienas iš būdų labiau įtraukti vartotojus gali būti naujos techninės galimybės, kurios išnaudotų „Facebook“ sukauptą milžinišką kiekį asmeninės informacijos apie kiekvieną iš narių.
Pastarosiomis savaitėmis, „Facebook“ stebėjo, kaip reklama tinkle veikia realų pasaulį. Šios pastangos skirtos įtikinti verslą, kad investavimas į platformą nėra pinigų švaistymas.
Tinklas kreipėsi pagalbos į JAV rinkos tyrimų firmą „Datalogix“, kuri pateiktų įrodymų, kad reklamos „Facebook“ pamatymas – nebūtinai jos paspaudimas – yra pakankamas veiksnys, didinantis produktų pardavimus.
Duomenų kasykla
„Facebook“ didelį duomenų banką nėra lengva išnaudoti.
„Nėra abejonės, kad „Facebook“ sėdi ant potencialios vartotojų duomenų aukso kasyklos, – sako Eden Zoller iš „Ovum“. – Tačiau ši kasykla gali tapti minų lauku. Mes visi žinome, kad „Facebook“, nepaisant jo priešingų teiginių, nuolat plečia to, kas laikoma duomenų privatumu, ribas.“
Ši kasykla gali dar praplatėti. Jungtinėje Karalystėje, ministrai teigė ketinantys naudoti „Facebook“, be kitų platformų, kaip oficialią identifikavimo prieigą prie viešųjų elektroninių paslaugų.
Tokie veiksmai patraukė duomenų reguliuotojų dėmesį. Ypač Europoje „Facebook“ sulaukė prašymų griežtinti duomenų kontrolę.