Interneto platybėse galima rasti daug informacijos apie tai, kaip tinkamai optimizuoti savo svetainės turinį paieškos sistemoms. Tačiau dauguma esamos informacijos yra netiksli, pasenusi, neduodanti efekto. Tai, ką žinojote apie SEO prieš kelerius metus, gali būti neaktuali medžiaga šiandien. Paieškos sistemos („Google“, „Bing“, „Yahoo“ ir kitos) keičia savo algoritmus bei svetainių palyginimo kriterijus, nes nori prisitaikyti prie socialesnio interneto.
Remiantis verslo edukacijos portalo „Inc.“ medžiaga šiame straipsnyje pateiksime šešis didžiausius mitus apie optimizavimą paieškos sistemoms.
Mitas nr. 1: metažymų aprašymai didina reitingą
Jau nebe. Iš tiesų, metažymos (angl. metatags) daugiau nebėra indeksuojamos „Google“ bei kitų paieškos sistemų. Tačiau visiškai ignoruoti metažymų neverta, kadangi jų aprašymas yra rodomas po svetainės nuoroda paieškos sistemų rezultatuose. Patrauklus aprašymas pritrauks daugiau vartotojų paspaudimų.
Mitas nr. 2: kuo daugiau įeinančių nuorodų, tuo geriau
Netiesa. Pagal naujausius „Google“ algoritmo atnaujinimus, paieškos gigantės prioritetas yra kokybė, ne kiekybė. Praėjo tos dienos, kuomet tūkstančiai nuorodų iš prastų svetainių didindavo tinklalapio reitingą. Susikoncentruokite ties įeinančiomis nuorodomis (angl. inbound links) iš svetainių, kurios susijusios su jūsų produktu, paslauga ar rinka.
Mitas nr. 3: kriterijus „PageRank“ yra vis dar svarbus
Anksčiau pagrindinis „Google“ reitingavimo įrankis buvo „PageRank“ kriterijus, įvertinantis kiekvieną svetainę dešimtbalėje sistemoje. Kuo didesnis skaičius, tuo aukščiau svetainė atsiduria. Tačiau dabar „Google“ algoritmas pranoksta bet kokį „vienetinį“ rodiklį. Prioritetai išdėlioti panašiai kaip įeinančių nuorodų: jeigu turite stomatologijos kabinetą Kaune, nuoroda iš „Kauno dienos“ („PageRank“ – 6) yra geriau nei nuoroda iš „Delfi.lt“ („PageRank“ – 7). Pagal naujausius „Google“ algoritmo atnaujinimus, paieškos gigantės prioritetas yra kokybė, ne kiekybė.
Praėjo tos dienos, kuomet tūkstančiai nuorodų iš prastų svetainių didindavo tinklalapio reitingą. Susikoncentruokite ties įeinančiomis nuorodomis (angl. inbound links) iš svetainių, kurios susijusios su jūsų produktu, paslauga ar rinka.
Mitas nr. 4: adresas su bendriniu žodžiu didina reitingą
Savo veiklos pradžioje „Google“ paieškos sistema didelį dėmesį skyrė toms svetainėms, kurių adrese yra bendrinių žodžių. Tarkim, svetainė projektavimodarbai.lt anksčiau neabejotinai būtų buvusi reitinguota pirma pagal raktažodį „projektavimo darbai“. Šiuo metu svetainė užima šeštą vietą ir atsilieka nuo įmonių katalogų bei kitų projektavimo įmonių.
Mitas nr. 5: būtina „publikuoti“ svetainę paieškos sistemoms
2001-iais metais gal ir reikėjo registruotis specialioje vietoje, kad tam tikra paieškos sistema įtrauktų jūsų svetainę į bendrą sąrašą. Tačiau tik ne 2012-iais metais. Šiais laikais, jei jūsų svetainė turi nors menkiausią ryšį su kokia nors kita svetaine, „Google“ tą pastebės. Tik atminkite, jog svetainės atsiradimas bendrame sąraše tėra darbų pradžia.
Mitas nr. 6: geras reitingas neatsiejamas nuo sukčiavimo
Vis dar galima sutikti SEO „ekspertų“ teigiančių, jog įmanoma „apgauti“ paieškos sistemas ir gauti didesnį reitingą iš karto. Žinokite, jog geras ir ilgalaikis optimizavimas reikalauja nuoseklaus darbo: kuriant unikalų turinį, rūpinantis patogiu vartotojų naršymu, skatinant informacijos dalijimąsį, keičiantis nuorodomis su kitomis svetainėmis. Galiausiai, dienos pabaigoje „Google“ paieškos sistema apdovanoja tuos, kurie nesistengia jos apgauti.