Internetinės svetainės turi daugybę įvairių rodiklių, kuriais galima matuoti svetainės efektyvumą ir naudingumą. Būtų galima pradėti nuo tradicinių, antai unikalių lankytojų skaičius, paspaudimų skaičius, vidutinė apsilankymo trukmė, baigti sudėtingesniais, tarkim, atmetimo rodikliu (angl. bounce rate).
Tačiau patys vertingiausi rodikliai yra daugybės rodiklių kombinacijos, paaiškinančios vartotojų elgseną ar tam tikrą interesą. Remiantis patikimais užsienio šaltiniais, vertingiausiais rodikliais laikomi trokštamo veiksmo procentas (TVP) bei lankytojo įsitraukimo laipsnis (LĮL).
Trokštamo veiksmo procentas (angl. Desired action percentage)
Trokštamo veiksmo procentas (TVP) yra santykinis rodiklis, išreiškiamas padalinus lankytojų, atlikusių trokštamą veiksmą svetainėje ir bendrąjį lankytojų skaičių. Štai kaip atrodo TVP formulė:
Tarkim, jog tam tikro atskiro svetainės puslapio tikslas yra paskatinti vartotojus užsisakyti nemokamą naujienlaiškį. Svetainę aplankė 20 tūkst. vartotojų, o naujienlaiškį užsiprenumeravo 500 žmonių:
Pateikto pavyzdžio TVP yra 2,5 proc. Ar tai geras rodiklis? Tai priklauso nuo kelių aplinkybių. Viena jų yra tai, kaip tiksliai segmentuota rinkodaros kampanija. Jei didžioji dalis lankytojų dar prieš ateidami į svetainę yra susidomėję produktu ar paslauga, TVP lygus 2,5 proc. yra mažas.
Galbūt žmonės nesuprato naujienlaiškio privalumų (patobulinkite reklaminį tekstą). Galbūt prieš įrašant savo el. paštą jie nori pamatyti, ar naujienlaiškis vertas dėmesio (pateikti pavyzdinį naujienlaiškį). Galbūt naujienlaiškis prastai matomoje vietoje (pagerinkite matomumą).
Kita vertus, jei rinkodaros kampanija nebuvo labai segmentuota ir į ją ateina visokios „liaudies“, tuomet TVP lygus 2,5 proc. gali būti labai aukštas. Beje, jei svetainėje galimi keli trokštami veiksmai, tuomet sunku identifikuoti kuris vartotojas atėjo dėl konkretaus trokštamo veiksmo. Jeigu siūlote nemokamą elektroninę knygą, naujienlaiškį bei mokamą prenumeratą toje pačioje svetainėje, rodiklis nebus toks informatyvus.
Svarbiausia, kad TVP būtų analizuojamas reguliariai, pakoregavus tam tikrą svetainės elementą. Tarkim, norite žinoti naujienlaiškio prenumeratos efektyvumą. Matuokite TVP prenumeratai esant vienoje vietoje, vėliau – kitoje, naudojantis vienais reklamos raktažodžiais, vėliau – bandant kitus raktažodžius.
Lankytojo įsitraukimo laipsnis (angl. visitor engagement degree)
Lankytojo įsitraukimo laipsnis (LĮL) yra santykinis rodiklis, parodantis kiek stipriai vartotojas yra „įsitraukęs“ į svetainės turinį. Jis išreiškiamas padalinus unikalių vartotojų skaičių iš paspaudimų skaičiaus:
Tarkim, jog per praeitą mėnesį jūsų svetainėje apsilankė 5 tūkst. unikalių lankytojų ir buvo sugeneruota 30 tūkst. paspaudimų. Taigi, koks bus svetainės LĮL? Apskaičiuojame ką tik pateikta formule:
LĮL tolygus 16 proc. Šis rodiklis gali būti matuojamas daugeliu būdu. Kai kurios sintaksės apima nuo aštuonių iki dešimties kintamųjų. Sudėtingesni skaičiavimai apima tokius kintamuosius, kaip paspaudimo „gylis“ (angl. click depth), trukmės rodikliai (angl. duration indices), lojalumo rodikliai (angl. loyalty indices), įsitraukimo rodikliai (angl. interaction indices) ir… na gerai, užteks. Trumpai tariant, galimi įvairūs sudėtingi algoritmai.
Lankytojo įsitraukimo rodiklis yra vienas būdas matuoti lankytojo įsitraukimą. Teoriškai, įsitraukęs vartotojas linkęs peržiūrėti daugybę svetainės puslapių. Tuo tarpu lankytojas, kuris užsuko, peržiūrėjo vieną ar kelis puslapius ir išėjo, atrodo, nesusidomėjęs. Kita vertus, vartotojas į svetainę galėjo ateiti pasižiūrėti jūsų kontaktų ir išeiti.
Jei jūsų svetainė atlieka tam tikrą funkciją, tuomet TVP yra svarbesnis rodiklis. Jei jūsų svetainė tiekia įvairų turinį (tarkim, naujienų ar informacinis portalas), tuomet LĮL yra svarbesnis rodiklis. Svarbiausia yra eksperimentuoti, išbandyti naujus turinio pateikimo būdus ir matuoti jų efektyvumą šiais dviem rodikliais.