Po smuktelėjusių daugumos Lietuvos svetainių rodiklių birželį, liepą situacija šiek tiek daugiau žadanti – daugiau svetainių gali pasidžiaugti per mėnesį padidėjusiu realių vartotojų bei puslapių peržiūrų skaičiumi. Mobilių svetainių reitinge taip pat permainos – m.autogidas.lt svetainė, dalyvajanti tyrime pirmą mėnesį, iš karto šoktelėjo į pirmąją vietą pagal puslapių peržiūrų skaičių.
Realūs vartotojai buvo aktyvesni
Didžiausias pakilimas tarp TOP 25 svetainių birželio – liepos mėnesiais užfiksuotas perlas.lt svetainėje, kurios lankomumas pastaruosius du mėnesius buvo nukritęs. Tęsiantis vasarai populiarumo nepraranda gismeteo.lt svetainė, kurios rodiklių pokytis teigiamas jau penktą mėnesį. Daugiau nei 5 % kilo ir 5 braskes.lt bei ve.lt.
1 pav. Daugiausiai realių vartotojų liepos mėnesį sulaukusių svetainių TOP25. Šaltinis: „Gemius“, „gemiusAudience“ 2012 birželis–liepa.
Dvi reitingo svetaines – blogas.lt (-13,47 %) ir demotyvacijos.lt (-10,59 %) – liepą aplankė kur kas mažiau realių vartotojų nei birželį. Galime numanyti, kad vasarą blogas.lt tinklaraštininkai ir jų skaitytojai ilsisi ir ieško įkvėpimo, nes kiekvienais metais šiltuoju metų laiku blogas.lt lankomumas pastebimai sumažėja.
3 iš 7 į TOP 25 reitingą patenkančių naujienų portalų per liepą neteko dalies realių vartotojų, tačiau kritimas lėtesnis nei birželį. Kalbant apie pozicijų pasiskirstymą, matome, kad pirmosios 13 svetainių išlaikė savo pozicijas, visgi reitingo apačioje matomos permainos – žemyn konkurentes stumtelėjo perlas.lt, pakilusi 5 pozicijomis ir ve.lt, pasistūmėjusi 4 pozicijomis į viršų.
Krepšinio fanai plūdo į internetą ir aktyvėjo domėjimasis naujienomis
Prasidėjus Lietuvos nacionalinės krepšinio rinktinės kovoms atrankinėse varžybose į Londono Olimpines žaidynes ėmė kilti ir basketnews.lt bei krepsinis.net lankomumas – abi šios svetainės gali pasigirti smarkiai išaugusiu puslapių peržiūrų skaičiumi (krepšinis.net – 39,19 %, basketnews.lt – 33,05 %).
Daugiau puslapių atvertė ir didžiausių Lietuvos naujienų portalų lankytojai – delfi.lt lankomumas kilo 17,06 % ir naujienų portalas aplenkė ilgą laiką pagal puslapių peržiūras pirmavusią svetainę draugas.lt. Aktyviau naršė ir lrytas.lt (13,91 %) bei 15min.lt (17,49 %) svetainių lankytojai.
2 pav.Svetainių, kuriose sugeneruota daugiausiai puslapių peržiūrų liepos mėnesį, TOP25. Šaltinis: „Gemius“, „gemiusAudience“ 2012 birželis–liepa.
Vangiau Lietuvos interneto vartotojai naršė svetainėje demotyvacijos.lt – jos puslapių peržiūros sumažėjo labiausiai – 30,64 % ir ji smuktelėjo 3 pozicijomis žemyn. Smarkiau sumažėjo ir one.lt, manodrabuziai.lt, cvbankas.lt, inbox.lt bei alfa.lt svetainių puslapių peržiūrų (daugiau nei 10 %).
Kiek laiko vienas vartotojas užtrunka populiariausiose svetainėse?
Puslapių peržiūrų skaičius yra vienas pagrindinių rodiklių vertinant interneto svetainės lankytojų aktyvumą ir susidomėjimą jos turiniu tačiau svetainių lankytojų įpročius padeda išsiaiškinti ir interpretuoti ir papildomi rodikliai, tokie kaip vidutinis vieno vartotojo svetainėje praleistas laikas ar vienam vartotojui tenkantis puslapių peržiūrų skaičius.
3 pav. TOP15 svetainių pagal puslapių peržiūrų skaičių liepos mėnesį puslapių peržiūrų skaičius ir vidutinis vieno vartotojo svetainėje praleidžiamas laikas. Šaltinis: „Gemius“, „gemiusAudience“ 2012 liepa.
Liepą didžiausias atotrūkis tarp puslapių peržiūrų ir vartotojų svetainėje praleidžiamo laiko matomas svetainėje ieskok.lt – ši svetainė yra 13 vietoje pagal puslapių peržiūras, tačiau pagal vidutinį vieno vartotojo praleistą laiką ji smarkiai lenkia net artimiausius konkurentus (daugiau nei 35 %). Kitų socialinių tinklų – one.lt ir draugas.lt lankytojai juose taip pat praleidžia daug laiko per mėnesį, tačiau jie ir pagal puslapių peržiūrų skaičių yra tarp lyderių (atitinkamai 5-oje ir 2-oje vietoje).
Tarp kitų aukščiausią puslapių peržiūrų rodiklį turinčių svetainių ilga vieno vartotojo praleidžiamo laiko trukme išsiskiria naujienų portalai (delfi.lt, lrytas.lt ir 15min.lt).
4 pav. TOP15 svetainių pagal puslapių peržiūrų skaičių liepos mėnesį vidutinis vieno vartotojo sukuriamų puslapių peržiūrų skaičius ir vidutinis vieno vartotojo svetainėje praleidžiamas laikas. Šaltinis: „Gemius“, „gemiusAudience“ 2012 liepa.
Į akis taip pat krenta santykis tarp skelbimų svetainių vieno vartotojo puslapių peržiūrų ir praleisto laiko – matome, kad puslapių peržiūrų rodikliai aukšti, o štai laiko svetainėse internautai praleidžia sąlyginai nedaug. Tokie duomenys dar kartą įrodo, kad į skelbimų svetaines internautai ateina su tikslu, jo vedami peržiūri daug puslapių ir nėra linkę užsibūti ilgai. Socialiniai tinklai pirmauja pagal abu aptariamus rodiklius, taigi, galima teigti kad jų vartotojai labiausiai įsitraukę – vienas jų ne tik peržiūri daug puslapių, tačiau yra linkęs juose užsibūti ir susipažinti su turiniu išsamiau.
Krepšinio naujienas sekė ir mobiliuose įrenginiuose
Tradicinių svetainių lankomumui didėjant ir mažėjant bei jiems kovojant dėl kiekvienos puslapio peržiūros ir realaus vartotojo, mobiliomis jų versijomis lietuviai naudojasi vis aktyviau – liepos mėnesį 19 iš 28 „gemiusTraffic“ tiriamų mobilių interneto svetainių susilaukė daugiau puslapių peržiūrų nei birželį. Didžiausias kilimas užfiksuotas m.krepsinis.net svetainėje – 68,83 %. Panašią tendenciją matome ir tradicinėje svetainės versijoje (beveik 40 %), todėl galima teigti, kad susidomėjimas jomis taip smarkiai ūgtelėjo dėl krepšinio pasaulio įvykių.
Liepą prie mobilių svetainių tyrimo prisidėjo net 5 naujos svetainės ir šiuo metu tyrime dalyvauja dvigubai daugiau svetainių nei praėjusių metų rugsėji. Tokios tendencijos leidžia manyti, kad galėsime pateikti vis išsamesnę interneto mobiliuose įrenginiuose naudojimo apžvalgą.
5 pav. Mobilių interneto svetainių versijų TOP10 pagal puslapių peržiūrų skaičių. Šaltinis: „Gemius“, „gemiusTraffic“ 2012 liepa.
m.autogidas.lt svetainė pirmą mėnesį dalyvavo mobilių svetainių tyrime, tačiau iš karto šoktelėjo į pirmąją vietą pagal puslapių peržiūras. Pirmajame dešimtuke randame ir kitas skelbimų svetaines (m.skelbiu.lt, m.auto.plius.lt), o tai leidžia manyti, kad aukštus rodiklius lemia šių svetainių specifika – tai, kad internautai, ieškodami jiems reikalingų daiktų ar paslaugų, stengiasi peržiūrėti ir palyginti kuo daugiau pasiūlymų.
Aukštose pozicijose laikosi naujienų portalai m.lrytas.lt, m.15min.lt ir m.delfi.lt – be to, jų puslapių peržiūrų skaičius tendencingai auga. Dar viena mobilių svetainių kategorija, kurių lankytojai aktyviai varto puslapius – socialiniai tinklai ir pažinčių svetainės – m.one.lt, m.ieskok.lt, m.draugas.lt.
Neigiama tendencija matoma tik vienoje į TOP 10 patenkančioje svetainėje m.one.lt – jos lankytojų aktyvumas krenta jau 6 mėnesius.