Neteisinga ir netikslinga prekės ženklo reklama kenkia Jūsų įmonės įvaizdžiui |
---|
Prekės ženklas yra tarsi įmonės ar produkto vizitinė kortelė pirkėjų atmintyje. Stiprūs ir matomi prekės ženklai formuoja vartotojų lojalumą, skatina pirkti konkretaus prekės ženklo produktus, o ne konkurencinių prekių ženklų. Geras prekės ženklo įvaizdis gali būti kuriamas įvairiais šiuolaikinės medios kanalais. Vienas iš tokių kanalų – internetas.
Dažniausiai vartotojų sąmonėje žodžiai „prekės ženklo įvaizdis internete“ yra suprantami kaip reklama internete. Toks mąstymas nėra blogas, kadangi reklama iš tikrųjų yra vienas paprasčiausių ir populiariausių būdų formuoti teigiamam prekės ženklo įvaizdžiui, kadangi kitos marketingo komunikacijos priemonės, tokios kaip pardavimų skatinimas ar sponsoriavimas yra sunkiai įgyvendinami interneto erdvėje (nors esant kūrybiškam požiūriui tai irgi yra įmanoma).
Vis dėlto apie reklamą internete. Daugeliui išgirdus šį žodžių junginį pirma mintis atėjusi į galvą yra reklaminiai skydeliai, dažniausiai vadinami reklamjuostėmis (baneriais). Kad reklamjuostėmis reklama būtų veiksminga, būtinos didelės investicijos į jų dizainą, kūrimą, platinimą, nuolatinę priežiūrą ir atnaujinimą. Ne visos įmonės gali tiek investuoti į savo prekės ženklo įvaizdžio kūrimą internete. Be to, Jungtinės Karalystės tyrimų kompanijos „Internet Advertising Bureu UK“ (IAB UK) ir „Lightspeed Research“ nustatė, kad 43 % respondentų Jungtinėje Karalystėje teigia, jog jie pastebi reklamjuostes, bet tik tuo atveju, jei ta reklama yra jiems naudinga. O kaip žinoti, kad tinklalapyje, kuriam įmonė sumokėjo didelius pinigus už reklamjuostės rodymą, lankosi būtent tie vartotojai, kuriems bus įdomi ta reklama?
Kadangi dažnu atveju reklamai skirtas biudžetas yra sąlyginai mažas, todėl bandoma išsirinkti tik vieną tinklalapį, kuriame bus dedamos reklamjuostės. Dažnai renkantis tokius tinklalapius yra padaromos šios klaidos:
- neteisingai apibrėžiama paties prekės ženklo tikslinė auditorija;
- reklamos kanalas renkamasis remiantis jo populiarumu arba kaina, o ne tiksliniais vartotojais, kurie lankosi tame tinklalapyje;
- ignoruojami vartotojai, neatitinkantys tikslinio vartotojo portreto.
Veiksmingas reklaminių skydelių išnaudojimas
Tačiau yra efektyvus būdas, kaip rodant reklamjuostes ne viename tinklalapyje, o daugelyje, pasiekti būtent tuos, kurie yra tiksliniai vartotojai ir jiems ta reklama būtų naudinga, t. y. aukščiau aprašyto tyrimo nurodytus 43 %. Šis būdas vadinamas remarketingu arba kitaip – pakartotine rinkodara, kuris leidžia surasti buvusius interneto svetainės lankytojus visame internete ir jiems parodyti susijusią su prekės ženklo tinklalapiu reklamą. Taip remarketingas padeda susigrąžinti ne tik prarastus svetainės lankytojus, bet pasiekti ir pasirengusius pirkti paslaugas ar prekes lankytojus bei iš naujo juos įtikinti įsigyti siūlomas paslaugas ar prekes.
Remarketingo paslauga teikiama naudojantis „Google AdWords“ ir „Google AdSence“ („Google“ vaizdinės reklamos tinklu) sistemomis. Veikimo principas grindžiamas reklamjuosčių rodymu itin tikslinei auditorijai t. y. tik Jūsų svetainės lankytojams, rodant reklamą milijonuose interneto puslapių, naudojančių „Google AdSence“ reklamos plotus.
Į įmonės svetainę lankytojai pirmą kartą patenka įprastais būdais: per nuorodas ar reklamą kitose interneto svetainėse, per nuorodas įmonės naujienlaiškiuose, per nuorodas socialiniuose tinkluose, per paieškos sistemas (SEO, „AdWords“), tiesiogiai įvedus svetainės interneto adresą ar kitais būdais. Lankytojai, apsilankę svetainėje, yra įsimenami „Google Adwords“ sistemos, o kad ši sistema įsimintų Jūsų svetainės lankytojus (svetainės auditoriją) į svetainę patalpinamas specialus „Google AdWords“ sistemos kodas.
Lankytojui palikus svetainę ir pradėjus naršyti po internetą, „Google“ šį vartotoją gali atpažinti bet kurioje interneto svetainėje, naudojančioje „Google AdSence“ reklamos plotus. Lankytojas, kuris lankėsi svetainėje, vėliau apsilankęs kitoje svetainėje, kurioje yra „Google AdSence“ reklamos plotas, mato jam skirtą reklamą. Tokiu būdu pasiekiamas maksimalus susidomėjimas, kadangi vartotojas jau lankėsi prekės ženklo tinklalapyje, juo domėjosi ir dabar pamato specialų pasiūlymą, kurio jis ieškojo.
Remarketingas yra efektyvi prekės ženklo įvaizdžio internete kūrimo priemonė, kadangi reklama rodoma tik tiksliniams vartotojams, platus pasiekiamumas, lyginant su tradicine reklama (reklamjuostėmis) reikalauja mažiau investicijų.