Debesų žaidimai šiuo metu yra viena karščiausių temų pramogų pramonėje, tačiau korporacija „Microsoft“ mano, jog praeis dar nemažai laiko, kol tokie žaidimai galės realizuoti savo potencialą. „Microsoft Game Studios“ padalinio vadovas Philas Spenceris neseniai žurnalistams duotame interviu pareiškė, jog dabartinis interneto pralaidumas stabdo debesų žaidimų plitimą, nors tuo pačiu metu jis sutinka su tokių tarnybų, kaip „Gaikai“ ir „OnLive“ gerbėjais, jog perspektyvoje visos skaitmeninės medžiagos pristatymas vyks skaitmeniniu būdu.
„Microsoft Game Studios“ padalinio vadovas Philas Spenceris
„Debesys siūlo gigantiškas galimybes, – teigė Philas Spenceris. – Tačiau visa tai tik perspektyvoje. Jei pažiūrėtume į šiandieninio interneto galimybes, iškyla sunkumų. Net jei užmirštume apie žaidimus. Jeigu, pavyzdžiui, visi norėtų pažiūrėti Čempionų lygos finalą HD formatu, internetas neleis to padaryti. Ir pastaruoju atveju kalbama tik apie tai, jog žmonės žiūri vaizdo srautą. Čia nereikia dvipusio lygio interaktyvumo, kaip žaidimuose.“
„Taigi, kalbame išskirtinai apie pralaidumo problemas, turėdami omenyje kiekybinį aspektą, ir ne daugiau. Todėl manau, jog ilgalaikėje perspektyvoje tai įvyks, pasaulis ateis iki tokio lygio, kai bet kuris turinys bus platinamas debesyse, ir „Microsoft“, be jokios abejonės, investuoja šia kryptimi. Man patinka darbas, kurį atliko „Gaikai“. Aš žaidžiu „Gaikai“ sistemoje, ir tuo atveju, kai interneto sparta yra tikrai gerame lygmenyje, viskas atrodo visai neblogai“.
„Tačiau šiandien mastelis dar ne tas. Iki šiol reikia pardavinėti žmonėms įrenginius, prijungiamus prie televizorių, kad jie galėtų juos naudoti aukštos raiškos žaidimams žaisti. Ir aš manau, jog tokia situacija dar kurį laiką išliks. Šiuo atveju aš nebandau sumenkinti to, kuo užsiima „Gaikai“ – priešingai, aš manau, jog tai puiku, kad jie investuoja į šią sritį.“
Daugelis prognozuoja, jog „Microsoft“ ir „Sony“ suteiks savo naujos kartos žaidimų konsolėms, kurios turėtų pasirodyti 2013 metais, debesų žaidimų palaikymą. Taip pat prieš pat žaidimų konferenciją „E3 2012“ pradėjo sklisti gandai, neva „Sony“ ketina sudaryti sandorį su „Gaikai“, kad būtų palaikomi PS2 ir PS1 žaidimai dabartinėse konsolėse „PlayStation 3“ ir „PS Vita“. Vis tik „Gaikai“ vadovas Davidas Perry's vėliau paneigė šiuos gandus.
Be to, šių metų gegužės mėnesį resursas „The Wall Street Journal“ pranešė, jog kompanija „Sony“ svarstė variantą būsimą „PlayStation 4“ paversti platforma, kuriai žaidimai būtų platinami vien tik skaitmeniniu būdu. Tačiau vėliau buvo nuspręsta palikti optinių diskų įrenginį, kadangi interneto plėtra įvairiuose regionuose yra tikrai išplitusi netolygiai.
„Microsoft Studios“ vadovas taip pat leido aiškiai suprasti, jog „Microsoft“ įdiegs į naujos kartos žaidimų konsolę „Xbox 720“ optinį įrenginį, kadangi mažmeninės prekybos pardavimai ir toliau atlieka itin svarbų vaidmenį vaizdo žaidimų rinkoje.
„Aš noriu pasakyti, jog mažmeninė prekyba mums yra labai svarbi, – pažymėjo jis. – Mažmeninė prekyba toliau liks labai svarbi dar daugelį metų į priekį. Jei nuvyktume į Jungtinių Valstijų vidurio vakarus, galima matyti, jog yra nemažai žmonių, kurie parduotuvėse perka netgi muziką. Milijonai žmonių perka DVD diskus. Ir jie pirks žaidimus mažmeninės prekybos taškuose, kaip ir žaidimų konsoles.“