Tradiciniai reklaminių skydelių (angl. banners) formatai išlieka populiariausi Centrinėje ir Rytų Europoje (toliau CRE), nors ant jų interneto vartotojai spaudžia rečiau nei ant interaktyvesnių jų formų, rodo „Gemius“ tyrimas.
Dar daugiau, aktyviausi reklamoje verslo sektoriai nesusilaukia atitinkamai didelio vartotojų susidomėjimo, ką galima matyti iš žemų jų kampanijų CTR (angl. Click-through ratio) rodiklių.
Nors visose tirtose rinkose (Bulgarijoje, Čekijos Respublikoje, Vengrijoje, Lenkijoje, Slovakijoje, Rumunijoje) interneto reklama kai kuriais aspektais skiriasi, apibendrinus 2011 metų antrojo pusmečio „gemiusAdMonitor“ duomenis, galima įžvelgti kai kurias bendras tendencijas.
Pirmąją 2011 metų pusę aukščiausią CTR reitingą turėjo Slovakija, o štai per antrąjį pusmetį Lenkija pagerino savo rezultatą 10 proc., pasiekė 0,6 proc. CTR rodiklį ir išsiveržė į pirmąją vietą. Vengrijos CTR rodiklis taip pat ženkliai kilo (11 proc.) ir ji pakilo į trečiąją vietą, aplenkdama Čekijos Respubliką. Paskutinėje vietoje atsiduria Rumunija, kurios CTR rodiklis yra 3 kartus žemesnis nei lyderės Lenkijos.
Tyrimo pagalba buvo nustatyta, kad aukšti CTR rodikliai neturi įtakos reklaminių skydelių formatų pasirinkimui. Visose tirtose šalyse populiariausi yra tradicinio formato skydeliai, jie sudaro 85 proc. visų naudojamų regione, nors paspaudimų susilaukia mažiau nei kitos jų formos.
Kalbant apie dažniausiai spaudžiamas reklamos internete formas, 5 iš 6 tirtų rinkų (išskyrus Čekijos Respubliką) video reklama prieš video turinį („pre-roll“) formatas turi aukščiausius rodiklius. Jis ypatingai populiarus Lenkijoje, kur šio tipo reklama yra antroje vietoje iš visų naudojamų jos formų. Įdomu tai, kad Bulgarijoje „Pre-roll“ formatas nėra populiarus, nors šalyje pirmauja pagal paspaudimų skaičių. Kiti CRE regione plačiai naudojami reklaminių skydelių formatai yra: „Video“, „Wallpaper“, „Toplayer“.
Daugumoje tirtų šalių didžiausia parodymų dalis tenka finansų, draudimo ir tarpininkavimo sektoriams. Jie sudaro net 31 proc. visų parodymų Čekijos Respublikoje ir 33 proc. – Vengrijoje. Telekomunikacijų, laisvalaikio, prekybos ir automobilių bendrovės taip pat labai intensyviai reklamuojasi internete CRE, visgi parodymų gausa negarantuoja didesnio vartotojų susidomėjimo. Štai finansų sektorius užima vieną paskutinių pozicijų tarp aukščiausią CTR rodiklį turinčių verslo sektorių visose tirtose šalyse.
Interneto vartotojų susidomėjimas tam tikros verslo srities reklama priklauso nuo rinkos ypatybių. Pavyzdžiui, Bulgarijoje internautai dažniausiai spaudžia ant medikamentų reklamų, o štai Čekijos Respublikos ir Rumunijos vartotojams patraukliausi drabužių ir aksesuarų reklaminiai skydeliai. Vengrai neatsispiria plačiau pasidomėti knygomis, CD ir DVD produktais, daugiausia lenkų susidomėjimo sulaukia namų apyvokos prekės, o štai Slovakijoje bene daugiausiai paspaudimų susilaukia telekomunikacijų sektoriaus reklaminė medžiaga.
Tarptautinė interneto rinkos tyrimų bendrovė „Gemius“ kas pusę metų skelbia „gemiusAdMonitor“ tyrimo duomenis, kurie atspindi internetinės reklamos formų naudojimo tendencijas ir jų pasiskirstymą tarp verslo sektorių. Gegužės 28 d. buvo paskelbti „gemiusAdMonitor“ 2011 metų antrojo pusmečio duomenys.