„Google“ nebuvo pirmoji paieškos sistema, bet ji siekė būti geriausia. Jos įkūrėjai Larry Page‘as ir Sergey‘us Brinas tikėjo, kad kitų paieškos sistemų praktika įtraukti kompanijas į paieškos sąrašus yra, trumpai tariant, blogis.
L. Page‘as ir S. Brinas iš pat pradžių taip pat nebuvo dideli reklamos gerbėjai. Jie manė, kad „Google“ gali uždirbti daugiau pajamų iš licenzijų pardavimų kompanijoms. Šiandien L. Page‘as valdo kompaniją eidamas generalinio direktoriaus pareigas. S. Brinas, užimdamas vadovaujamą poziciją kompanijoje anksčiau, buvo „Google“ moralinis kompasas.
Tuomet dar 2003 metais, buvęs kompanijos generalinis direktorius Erikas Schmidtas teigė, kad blogis yra tai, ką įvardija S. Brinas. Tais laikais kompanija nebuvo tokia atvira visuomenei kaip dabar.
Taigi šiandien tas vadinamasis moralinis kompanijos kompasas S. Brinas ją paliko užsidėjęs išmaniuosius akinius ir įsėdęs į savarankiškai važiuojantį automobilį. Ir gerai, mat būti moraliniu kompasu yra varginantis darbas.
Kai „Google“ išėjo į viešumą, ji labai konkrečiai įspėjo akcininkus apie savo pasibjaurėjimą blogiu. Kompanija itin išskyrė mokamus apsipirkinėjimo sąrašus kaip pavyzdį dalykų, kurių nesirengia daryti.
Šiandien kompanijai mokama už parduodamus oro bendrovių bilietus ir viešbučių kambarius ir, taip, virtualius produktus erdvėje, kuriems anksčiau skirdavo nemokamus paieškos rezultatus.
Iš pastarųjų pasikeitimų kompanija gali susikrauti apie 250 mln. JAV dolerių (668,4 mln. litų) per metus – gana geras pokytis lyginant su buvusiais 40 mln. JAV dolerių (111,4 mln. litų) per metus.
Kaip panašus blogis gali būti įvertintas ir „Google“ bandymas į paieškos rezultatus įtraukti informaciją iš savo valdomo tinklo „Google+“. Tačiau tai nebūtų toks jau didelis blogis, greičiau vietos švaistymas. „Google“ šią idėją pakeitė savo naujųjų „Žinių grafikų“ suvestinėmis. Tačiau šis žingsnis nebuvo motyvuotas noro pateikti geresnius paieškos rezultatus: juo labiau norėta įgelti socialiniam tinklui „Facebook“ bei mikrotinklaraščių platformai „Twitter“. Tikras blogis!
Bet greičiausiai „Google“ bus sveika pereiti visą šią „nebūk blogas“ epopėją: juk niekas nesirengia pirkti šio produkto.
Visi laisvo žodžio šalininkai seniai išsikraustė į „Twitter“ stovyklą, kurią dabar valdo buvęs „Google“ darbuotojas Dickas Costolo. Atviro kodo gerbėjai prisijungė prie tokių startuolių kaip „Cloudera“ ar „HortonWorks“. Greitai užsidirbti norinti minia seniai pasirinko „Facebook“.
O „Google“ liko malonia vieta dirbti, jei mėgsti nemokamą maistą, nuspėjamas darbo valandas ir kalnus informacijos. Tačiau niekas nebėra toks naivus, kad galvotų, jog prisijungdamas prie „Google“ komandos šiandien kovosi su blogiu.