Tradicinė televizija vartotojų Lietuvoje nebetenkina – jie renkasi internetinius vaizdo pramogų kanalus ir savo televizoriuose norėtų naudoti daugiau išmaniųjų funkcijų. Tai atskleidė „Samsung Smart TV“ tyrimas, vykdytas trijose Baltijos šalyse, Lietuvoje apklausus 500 gyventojų nuo 25 metų amžiaus.
Kaip parodė apklausa, tobulėjant technologijoms, revoliucingai kinta vartotojų televizorių žiūrėjimo įpročiai. Kasdien apie 40 proc. mūsų šalies gyventojų peržiūri įvairią vaizdo medžiagą (filmus, televizijos laidas, „Youtube“, „Vimeo“ vaizdelius ar kt.) iš interneto. Tradicinę televiziją nuolat žiūri tik 58 proc. tyrimo dalyvių.
Žiūrėdami tradicinės televizijos laidas, žmonės ieško būdų, kaip tai paversti patogesne, interaktyvesne pramoga. Net 78 proc. lietuvių, daugiausia iš visų Baltijos šalių gyventojų, „Samsung Smart TV“ apklausoje nurodė, kad žiūrėdami televizorių naudojasi kompiuteriu, mobiliuoju telefonu, planšetiniu kompiuteriu.
Minėtais įrenginiais žmonės naršo internete (34 proc.), bendrauja socialiniuose tinkluose (22 proc.), neretai aptaria tai, ką mato ekrane – tai puikiai matyti „Facebook“ socialinio tinklo vartotojų profiliuose, ypač kai vyksta svarbios sporto varžybos. Maždaug ketvirtadalis respondentų naudojasi „Skype“ ir ieško daugiau informacijos apie tai, kas rodoma ekrane.
Įdomu tai, kad net 52 proc. apklaustųjų „Facebook“ ir kt. vartotojų naudojasi socialiniais tinklais tarsi filtrais informacijai, o net 30 proc. – socialine žiniasklaida pasitiki labiau nei tradicine. Tokie rezultatai leidžia prognozuoti, kad tradicinės televizijos populiarumas toliau slops, televizoriuose atsirandant vis daugiau socialinių tinklų funkcijų.
Respondentai pažymėjo, kad minėtąsias funkcijas (interneto naršyklę, prieigą prie socialinių tinklų, internete transliuojamo turinio) norėtų turėtų viename – televizoriaus ekrane. Kaip rodo tyrimas, internetą televizoriaus ekrane naršytų beveik du trečdaliai respondentų. Tiesa, dalis apklaustųjų šiomis galimybėmis jau naudojasi savo išmaniuosiuose televizoriuje su įdiegta interneto funkcija.
Pasak „Samsung Smart TV“ prekės ženklų vadovės Elinos Liepinos, „Kovo mėnesį Baltijos šalyse atliktas „Samsung Smart TV“ tyrimas parodė, kad Lietuvos žmonės yra itin šiuolaikiški, kalbant apie naujų technologijų naudojimą. Interneto suteikiamos galimybės perkeliamos į televizorius, suteikiant vartotojams daugiau patogumo ir galimybių rinktis stebimą turinį. Jau dabar vartotojai Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje sėkmingai pradeda naudotis naujosiomis televizorių technologijomis ir vis aktyviau savo televizoriuje išbando kompiuteriams įprastas funkcijas.“
Apklausoje taip pat paaiškėjo: beveik visi (93 proc.) respondentai mano, kad itin trūksta kuo įvairesnio lavinamojo turinio, transliuojamo per televiziją, skirto vaikams. Todėl tarp labiausiai pageidaujamų funkcijų televizoriuje nurodytos interaktyvios edukacinės programos vaikams, padedančios mokytis kalbų, istorijos, matematikos. Respondentai mano, kad televizorius gali būti puiki mokomoji priemonė.
Taip pat patrauklios apklausos dalyviams atrodo „YouTube“ ir panašių portalų bei internetinių televizijų transliacijos, „Skype“ vaizdo pokalbių funkcija, galimybė per belaidį ryšį prijungti fotoaparatą, kamerą, muzikos grotuvą ir dideliame ekrane žiūrėti filmus, nuotraukas.
Pastebima, kad Lietuvos gyventojai yra itin šiuolaikiški ir atviri naujausioms technologijoms – net 70 proc. apklausos dalyvių namuose jau stovi modernūs plazminiai ir skystųjų kristalų ekranai, 14 proc. respondentų naudojasi išmaniaisiais televizoriais (daugiausia, lyginant su Latvija ir Estija), 8 proc. apklaustųjų televizoriai geba rodyti 3D vaizdą.