Kiek kainuoja internetinė svetainė? Tai dažniausiai užduodamas klausimas, kamuojantis įmones ar asmenis, norinčius atsinaujinti ar įsikurti internetinėje erdvėje.
Į šį klausimą nėra paprasta atsakyti taip pat kaip ir į klausimą: Kiek kainuoja atostogos? Atostogų kaina priklauso nuo daugybės kintamųjų.
Kur vyksime? Kur apsistosime? Kiek žmonių vyks kartu? Kokių pramogų tikimės? Kokį maistą valgysime? Susumavę visas šias išlaidas gauname galutinę kainą.
Tinklapio kaina, taip pat kaip ir kelionės, priklauso nuo daugelio faktorių. Kokia svetainės paskirtis? Kokio lygio dizaino norime? Kiek informacijos talpinsime? Kokios tinklalapio funkcijos? Kokio funkcionalumo turi būti turinio valdymo sistema, ar jos reikia?
Dizaino sprendimas
Pirmiausia renkamės vietą, kur norėtume apsilankyti: ar tai yra egzotiškoji Indija arba saulėtoji Brazilija, o gal tai artimesni kraštai: Kanarų salos bei Egiptas. Bet atostogos gali būti ir Palangoje ar Birštone. Viskas priklauso nuo mūsų noro bei finansinių galimybių.
Alternatyva kelionės vietai – tinklapio dizainas. Kokio dizaino tikimės? Ar tai egzotiškas bei nepamirštamas Atlanto vandenyno paplūdimys Brazilijoje, ar tai daugelio mūsų ne kartą aplankyta, bet neatsibostanti Baltijos jūra Palangoje?
Turinio valdymo sistema
Nakvynė yra vienas labiausiai kelionės kainą įtakojančių veiksnių. Vykti į Šri Lanka ir apsistoti studentiškame bendrabutyje ar keliauti į Palangą, penkių žvaigždučių viešbutį.
Šis pasirinkimas gali labai pakeisti įspūdį apie atostogas. Gal ir daug kartų esame buvę Palangoje, bet išskirtinės prabangos viešbutis privers mus pamatyti ją kitu kampu, o prasta nakvynė Šri Lankoje gali suteikti mums nepatogumų.
Nakvynės alternatyva tinklapyje būtų turinio valdymo sistema. Yra svetainių, kurioms turinio valdymas nereikalingas – tai tolygu nedidukui viešbučiui ar moteliui. Kitoms gali reikėtų labiau išpuoselėtos turinio valdymo sistemos.
Informacijos kiekis
Už kiekvieną keliaujantį asmenį reikia mokėti. Vaikai bei senjorai vyksta pigiau. Didesnės žmonių grupės gali gauti nuolaidą. Atsižvelgdami į tai, planuojame kelionę. Juk kelionė visuomet smagesnė su didesne draugų grupe.
Keliaujančių žmonių skaičius atspindi tinklapio informacijos kiekį. Ar tinklapis turi 1–10 puslapių, ar 10–40 puslapių? Aišku, kai kuri informacija, pvz., elementarus tekstinis puslapis, yra paprastesnė, todėl ir jo struktūros sukūrimas yra pigesnis.
Didėjant puslapių kiekiui, vykdomas šablono principas, todėl reikia mažiau laiko apdoroti informacijos kasterį. Sistemą šiems veiksmams atlikti reikia paruošti taip, kaip keliaujant įsitikinti, ar bus vietų viešbutyje ir pan.
Medijos elementų įvairovė
Kokios atostogos be pramogų? Turbūt nė vienas nenorėtų, nukeliavęs į Alpių kurortą, visą laiką praleisti viešbučio kambaryje. Ypač turint omenyje, kad darbo dienas tenka praleisti biure prie kompiuterio.
Todėl iš karto atidedamos lėšos slidžių ar snieglenčių nuomai, vakarėliams klubuose, prabangaus vyno taurei restorane ar kelionei į gretimą miestą, kuriame yra lankytinų vietų.
Visa tai kainuoja, o pinigai kišenėje nesuteiks neišdildomų pojūčių, vaizdų, kuriuos gali suteikti nusileidimas nuo kalno slidėmis ir ramus, jaukumo kupinas vakaras kalnų bare su karšto vyno taure.
Atostogų pramogas galima palyginti su medijos elementų naudojimu tinklapyje. Tinklapis be šių elementų puikiai veiks, bet jis neturės išskirtinumo (pailsėti galima taip pat ir paprasto viešbučio kambaryje), charakterio bei vartotoją dominančio patrauklumo.
Dažnai pastebime, jog mus vargina gausi, įvairi informacija. Greičiausiai ne kiekvienas perskaitytų dviejų puslapių aprašymą apie produktą ar paslaugą ir pasijustų pailsėjęs. Tą pačią informaciją galima pateikti video medžiaga ar interaktyviu filmuku.
Norint atkreipti dėmesį į tam tikras puslapio funkcijas, naudojamos modernios ikonos, kurios labai išpopuliarėjo išmaniuosiuose telefonuose. Tik turėkime galvoje, kad kiekvieną šį elementą reikia integruoti ir suderinti su jūsų įmonės stiliumi bei architektūra.
Optimizavimas paieškos sistemoms
Keliaujant į tolimas šalis, norisi pasiimti fotoaparatą, vaizdo kamerą ar kitą aplinką įamžinantį įrenginį. O jeigu dar jo neturime, tai reikia įsigyti. Fotoaparatų įvairovė labai didelė, o kainos skirtingos. Vaizdo aparatūra užima vietą kelioniniame bagaže, už kurį gali tekti papildomai mokėti oro uoste.
Bet tai dažniausiai neturi įtakos, nes labai smagu, žiūrint filmuotą medžiagą, prisiminti kelionę bei parodyti artimiesiems aplankytas vietas, rekomenduoti kelionę pažįstamiems, gal net pačiam dar kartą ten vykti.
Kas internete nenori būti surastas, prisimintas bei lankomas. Tai yra SEO (paieškos sistemų optimizavimo) darbo rezultatas.
Šis optimizavimas susideda iš daug atskirų dalių: pradedant nuo tinklapio variklio bei turinio paruošimo ir raktažodžių parinkimo visiems svetainės puslapiams, baigiant paieškos sistemų kreditų pirkimo, socialiniais tinklais ir reklaminiais skydeliais.
Į visa tai investuojama daug laiko ir nemenkas kiekis žinių. Kai tinklapyje pradeda lankytis šimtai ar tūkstančiai žmonių per dieną, tai tampa nuostabi investicija į savo įmonės plėtrą. Tinklapis pradeda augti savaime.
Dar keletas kriterijų
Ir tai dar ne viskas, apie ką reikia pagalvoti prieš keliaujant, pavyzdžiui, kelionės saugumas bei draudimas, įdomių vietų paieška ir t. t. Bet, esant Paryžiuje ir geriant brandų prancūzišką vyną stilingame restorane, visi rūpesčiai pasimiršta ir galima visiškai atsipalaiduoti ir pailsėti.
Kaip ir turint kokybišką, saugų, informatyvų bei stilingą tinklapį internete galima lengviau surasti klientų, pranešti apie savo veiklą ar net atlikti tiesioginius atsiskaitymus. Tai galimybė taupyti laiką, kuris yra būtinas prisiminti savo buvusias ar planuoti būsimas atostogas.