Dirbdamas su internetine reklama stebiuosi, kaip dažnai verslo vadovai nesusigaudo tarp svarbiausių svetainės lankomumo rodiklių.
Savo klientams užduodu tokius klausimus: Iš kokių svetainių ateina lankytojai? Kuris puslapis yra pats skaitomiausias? Koks procentas vartotojų grįžta atgal? Kiek lankytojų tampa klientais? Retai kada į kurį atsakoma.
Pagrindinis dėsnis, kurio reikėtų laikytis visiems tinklalapiams be išimties: didelis lankomumas negarantuoja didelių pajamų.
Kokybė svarbiau už kiekybę
Nesugebėjimas atsakyti į prieš tai pateiktus klausimus rodo, jog vadovai savo dėmesį sutelkia ne į kokybę, o kiekybę. Visai nesvarbu kiek žmonių apsilanko į jūsų prezentacinę firmos svetainę, svarbu, kad apsilankytų „tinkami“ žmonės.
Rūpestingi svetainės administratoriai visuomet žino, kas ir kodėl lankosi svetainėje. Kad tai žinotum, nereikia baigti specialų mokslų ar turėti penkų metų patirtį internetinėje rinkodaroje. Viskas, ko reikia – „Google Analytics“ sistemos (nemokama).
Norėdami įdiegti „Google Analytics“ skaitiklį, reikia nukopijuoti pateiktą kodą (angl. script) į savo tinklalapį. Kelių valandų bėgyje šis kodas yra užfiksuojamas ir sistema pradeda kaupti duomenis.
Galima sužinoti kiek į svetainę ateina vartotojų (unikalių apsilankymų ir paspaudimų), kaip ilgai jie užsibūna, iš kokių svetainių atėjo, kokiais raktažodžiais per paieškos sistemą rado jus, iš kokių šie vartotojai miestų ir t. t.
Penki svarbiausi klausimai
Ar jūsų lankytojai žino, kas jūs? Jei jūsų bendrovės pavadinimą vartotojas sužino į „Google“ įvesdamas raktažodžius „svetainės dizaino paslaugos“ ar „gėlių pristatymas“ ir užklydęs į jūsų svetainę – tai geras ženklas. Blogai tada, jei didžiąją dalį paieškos frazių sudaro jūsų pavadinimas.
Ar jūsų lankytojai yra potencialūs klientai? Tarkim, jog jūs pardavinėjate teniso raketes. Žmonės, kurie randa jūsų tinklalapį raktažodžiu „tenisas“, tikriausiai neketina pirkti iš jūsų teniso raketes. Žmonės, kurie jus randa raktažodžiu „teniso raketės“, galbūt įsigys prekių. Žmonės, kurie jus randa „Dunlop teniso raketės“ raktažodžiu, didina tikimybę įsigyti rakečių porą – jie žino, ko nori.
Ar internetinė reklama atsiperka? Jeigu 20 proc. internetinės reklamos biudžeto skiriate optimizavimui paieškos sistemoms (SEO), o per „Google“ į jūsų svetainę apsilanko 40 proc. visų vartotojų – ši priemonė veikia ir į ją galima investuoti daugiau.
Ar jūsų lankytojai „pabėga“ pamatę pagrindinį puslapį? Paslauga „Google Analytics“ turi rodiklį, pavadinimu „atšokimo procentas“ (angl. bounce rate), kuris parodo, koks procentas žmonių palieka svetainę vos į ją atėję. Jei šis procentas siekia 60 proc. ar daugiau – stipriai susirūpinkite. Susidomėjimas jumis dingsta labai greitai.
Ar jūsų lankytojai atsiverčia produktų ir paslaugų skiltį? Internetinio tinklalapio tikslas yra pateikti informaciją apie gaminamus produktus bei teikiamas paslaugas. Jeigu vartotojai nepasiekia šių rubrikų, internetinis tinklalapis tampa bevertis.