Nors sąnaudas sunkmečiu kompanijos siekia mažinti, įmonių atstovų apklausa rodo, kad kasdienėms išlaidoms, tokioms kaip spausdinimas, netaupoma. Internetinė apklausa atskleidžia, kad penktadalis įmonių vadovų ir IT specialistų nežino, kiek bent apytiksliai per mėnesį jų įmonė išleidžia spausdinimui ar kopijavimui. Tokia pati dalis (21 proc.) neįsivaizduoja ir vieno lapo spausdinimo kainos.
„Paradoksalu, tačiau net ir įmonių išlaidų mažinimo metu spausdinimo ar kopijavimo paslaugos įmonių vadovams išlieka vis dar tamsus miškas – didelė dalis jų neseka ir nežino, kiek išlaidų kasdien įmonei pareikalauja šios paslaugos. Daugeliui jos atrodo nereikšmingos, tačiau susumavus mėnesio ar metų išlaidas spausdinimui, jo įrenginiams ir techniniam aptarnavimui, sumos dažniausiai viršija įmonės vadovų įsivaizduojamas“, – sako UAB „Konica Minolta Baltia“ generalinis direktorius Voldemaras Dudėnas.
Bendros nuomonės tarp apklaustųjų dėl vieno lapo spausdinimo kainos taip pat nėra. 40 proc. vadovų ir IT specialistų mano, kad vieno lapo spausdinimas įmonei kainuoja 1–5 centai, 29 proc. nuomone, kaina svyruoja nuo 5 iki 10 centų, o 11 proc. apklaustųjų kainas įvertino net iki 4 kartų daugiau nei didžioji dauguma – 10–20 centų.
„Spausdinimo savikaina labai priklauso nuo įrenginio, kuriuo yra spausdinama. Natūralu, kad kuo naujesnis, galingesnis įrenginys, tuo kokybiškiau ir pigiau spausdina, be to, jo ir funkcionalumas didesnis. Brangiausiai spausdina patogiausiais laikomi – staliniai aparatai: jų kopijos savikaina gali siekti 20–50 centų ir daugiau, priklauso, ar tai – lazerinis, ar rašalinis, ar spalvinis spausdinimo įrenginys“, – sako V. Dudėnas.
Nors 42 proc. apklaustų vadovų mano, kad jų kompanija per mėnesį spausdinimui skiria iki 200 litų, UAB „Konica Minolta Baltia“ generalinio direktoriaus V. Dudėno teigimu, tokios išlaidos net ir mažai įmonei yra gerokai per mažos – tikėtina, kad įmonių vadovai į šias išlaidas pamiršta įtraukti spausdinimo įrenginių kainą, techninį aptarnavimą, valymą, remontą, elektros sąnaudas spausdinimui.
„Dažnas klientas nežino vidutinės atspausdinto lapo kainos ar tik numano, kokia ji galėtų būti, nors konkrečiai suskaičiavus ji gali net kelis kartus išaugti. Kaina priklauso ir nuo naudojimosi įrenginiu, ir jų galingumo, ir nusidėvėjimo. Į savikainą turi būti įtrauktos įsigijimo, eksploatacinių medžiagų, dalių ir aptarnavimo, sugaištamo darbo laiko, taip pat remonto ir elektros sąnaudos“, – sako V. Dudėnas.
Išlaidų mažinimą spausdinimui didžioji dalis vadovų sieja su atsisakymu investuoti į naujus įrenginius: trečdalis apklaustų vadovų nesiruošia investuoti į spausdinimo prietaisus.
„Įmonės dar neįvertina realių sąnaudų, skirtų spausdinimui. Kompanijos veržiasi diržus kalbant apie dideles investicijas, tačiau nepagalvoja, kad net ir nedideli sutaupymai, susidarantys vienam atspausdintam lapui ar kopijai, gali leisti sutaupyti nemažas sumas per mėnesį ar metus. Tiesa yra tokia, kad remontas, didesnės senesnių įrenginių eksploatavimo sąnaudos padidina spausdinimo kainas, taip pat nukenčia spausdinimo kokybė ir yra tuščiai eikvojamas darbuotojų laikas, todėl užtenka tik perorganizuoti turimą įrangą, dalį pakeisti nauja ir taip galima išlaidas žymiai sumažinti“, – sako UAB „Konica Minolta Baltia“ generalinis direktorius V. Dudėnas.
Internetinė apklausa buvo atlikta UAB „Konica Minolta Baltia“ kompanijos užsakymu sausio 25–27 dienomis. Apklausoje apie spausdinimo įpročius įmonėse dalyvavo 548 žmonės, iš jų trečdalis buvo įmonių vadovai ir IT specialistai, o likusieji – kiti kompanijos darbuotojai.