Jei ne tekstiniai užrašai, mažai kas atpažintų daugelio dabartinių labiausiai lankomų interneto svetainių „vaikystės nuotraukas“, tvirtina interneto istorijos tyrinėtojai.
Daugelis mūsų jau neprisimena, kad kadaise, kai „Google“ suindeksuotų tinklalapių duomenų bazėje buvo 25 milijonai, o ne 25 milijardai, kaip dabar, tinklalapių, prie šios paieškos sistemos pavadinimo buvo rašomas šauktukas, ar kad „Amazon“ svetainė iš pradžių buvo vienspalvė ir skelbėsi „didžiausiu Žemėje knygynu“, rašo „Dailymail.co.uk“.
Šių ir kitų dabartinių WWW sunkiasvorių, be kurių neįmanoma įsivaizduoti dabartinio interneto, skaitmeninė vaikystė buvo pažymėta paprastomis spalvinėmis schemomis ir rėmėsi labiau tekstais, o ne iliustracijomis. Net sunku patikėti, kad šie priešistoriniai „namų puslapiai“ ilgainiui virto tokiais galingais interneto turinio magnetais, pritraukiančiais milijardus lankytojų.
Pavyzdžiui, „Amazon“, dabar parduodanti milijonus prekių, tarp kurių – ne tik knygos, bet ir elektronikos gaminiai, žaislai, papuošalai, laikrodžiai, DVD diskai ir kt. – 1994 metais didžiavosi galėdama pasiūlyti pirkėjams milijono pavadinimų knygas. Tuo metu ji skatino lankytojus rašyti knygų apžvalgas ir generavo rekomendacijų kitiems pirkėjams sąrašus. Abu šie turinio elementai išliko lig pat šių dienų.
Pasak Žmonių ir kompiuterių sąveikos laboratorijos prie Birmingeno universiteto (D. Britanija) profesoriaus Russello Beale'o, vizualiniai akcentai, pakeitę kai kurių garsių interneto svetainių išvaizdą nuo jų įkūrimo, gali nustelbti faktą, jog kai kurios pirminės jų savybės taip ir liko nepakitusios. Pasak jo, „Amazon“ yra puikus originalaus stiliaus kūrimo pavyzdys: tereikia prisiminti mėlynai išskirtas ir pabrauktas nuorodas, teksto ir nesudėtingos grafikos darną.
2004 metais debiutavusi svetainė „Thefacebook“ buvo pasiekiama tik Harvardo universiteto studentams. Nors dabar „Facebook“ naudojasi daugiau nei 800 mln. aktyvių vartotojų, pirminė svetainės mėlynos ir baltos spalvų schema iš esmės buvo išlaikyta.
O „Myspace.com“, įkurtos 2003 m., pavyzdys rodo, kad kadaise labiausiai lankoma interneto svetainė per kelis metus gali dingti iš populiariausiųjų skliauto. „Myspace.com“ populiarumo viršūnę buvo pasiekusi 2005–2008 metais, kai ją už 580 mln. dolerių įsigijo bendrovė „News International“. Tačiau po to, kai interneto vartotojai masiškai patraukė į „Facebook“, „Myspace.com“ buvo parduota vos už 35 milijonus.
Pasak profesoriaus R. Beale'o, nors „Google“ teikiamų interneto paslaugų pasiūla ir naudojamos technologijos pasikeitė neatpažįstamai nuo bendrovės įkūrimo 1998 metais, pagrindinis „Google.com“ puslapis iš esmės išliko toks pat paprastas. „Google“ visada rėmėsi savo principu: siūlyti vartotojams paprastą ir aiškią informacijos paieškos internete paslaugą. Žinoma, iš tikrųjų ji siūlo jiems nepalyginamai daugiau, tačiau pagrindinis titulinio puslapio komponentas – paieškos laukelis – išliko paprastas ir aiškus. Iš tikrųjų net būtų galima tvirtinti, kad pagrindinis „Google“ puslapis dabar yra dar paprastesnis, nei anksčiau“, – sakė mokslininkas.