Pasaulio verslas ir gyventojai tampa vis mobilesniais, milžinišku greičiu auga tiek informacijos, tiek jos vartotojų skaičiai. Tai neišvengiamai keičia ir plečia informacinių technologijų (IT) įrangos ir paslaugų žemėlapį. Tarptautinė IT analizės ir tyrimų kompanija IDC, išskirdama naujausias šios rinkos kryptis, mini terminą „įžvalgi ekonomika“ (angl. Intelligence Economy). Tai reiškia, kad IT kūrėjai ir šių paslaugų teikėjai siekia prisitaikyti prie pakitusių vartotojų poreikių. Tad ko reikia naujajai verslo vartotojų kartai?
Viena iš pagrindinių tendencijų, lemiančių IT rinkos pokyčius, sparčiai augantis vartotojų – tiek privačių, tiek verslo – noras laisvai judėti arba būti mobiliais. Tai patvirtina ir IDC tyrimų duomenys: jau šiemet išmaniųjų telefonų pardavimai pralenks personalinių kompiuterių. Prognozuojama, kad išmaniųjų telefonų 2011-aisiais bus parduota daugiau nei 400 mln., o personalinių kompiuterių – apie 380 mln. vienetų.
Natūralu, kad sparčiai augs ir mobiliųjų programėlių, skirtų verslui, pavyzdžiui, tokių kaip „Google Apps“, poreikis. Šios aplikacijos leidžia naudotis el. pašto ir kalendoriaus sistemomis, įrankiais kurti dokumentus, prieiga prie intraneto ir kt. bei prisijungti prie darbui reikalingų duomenų bet kurioje pasaulio vietoje, iš bet kurio kompiuterio ar išmaniojo telefono. IDC duomenimis, per 2011-uosius bus sukurta 1,3 mln. aplikacijų mobiliesiems išmaniesiems telefonams.
Didžioji dalis, t. y. 80 proc., naujų mobiliųjų programėlių sistemų šiemet bus sukurtos ir teikiamos debesų kompiuterijos pagrindu. Pastaroji technologija ypač sparčiai skinasi kelią tarp verslo atstovų. IDC duomenimis, iki metų pabaigos daugiau nei pusė naujų verslo įmonių pasaulyje naudosis debesų kompiuterijos sprendimais. Jos populiarumą lemia kelios pagrindinės priežastys. Tai jau minėtas verslo poreikis mobiliai judėti ir dirbti, noras sutaupyti lėšų bei galimybė lanksčiai valdyti IT išteklius.
Debesų kompiuterijos technologijos veikimo principas – visas reikalingas informacines technologijas verslas gali įsigyti kaip paslaugą. Tai reiškia, kad įmonėms nebereikia turėti nuosavų, verslo procesams valdyti skirtų IT sistemų – serverių, duomenų saugyklų, kompiuterių ar programinės įrangos. Iš vienos pusės įmonės išvengia didelių pradinių investicijų, kita vertus, verslo atstovai gali naudotis visomis jiems įprastomis IT paslaugomis: siųsti ir gauti el. laiškus, saugoti duomenis, naudotis grupinio darbo bei vidinės komunikacijos priemonėmis ir t. t. Pasitelkus debesų kompiuteriją, kiekvienas darbuotojas gali prisijungti prie savo darbo vietos ir pasiekti darbui reikalingus duomenis iš bet kurios pasaulio vietos, kur tik yra interneto ryšys. Be to, įmonė paslaugų teikėjui moka tik už tuos IT išteklius, kuriais konkrečiu metu naudojasi. Tai leidžia lanksčiai mažinti arba didinti jų apimtis.
Pastebima tendencija, kad įmonės nebenori didelių investicijų į programinę įrangą. Todėl populiarėja toks modelis, kuomet programine įranga naudojamasi kaip paslauga. Tokiu atveju verslas programomis naudojasi kol yra poreikis, o tuo laikotarpiu gauna ir visus atnaujinimus. Prognozuojama, kad iki 2015 m. maždaug penktadalis, t. y. apie 20 proc., visos programinės įrangos bus įsigyjama kaip paslauga.
Dar viena reiškinys, kuris neišvengiamai paveiks IT rinką – milžinišku greičiu augantys informacijos kiekiai. Kompanijos IDC ekspertų teigimu, iki šių metų pabaigos internete bus patalpinta 1,8 ZB naujos informacijos. 2014-aisias šis skaičius turėtų pasiekti net 7 ZB. Tad dabartinis IT kūrėjų iššūkis – pasiūlyti technologijas ir priemones, kurios padėtų kaupti, ieškoti, filtruoti ir saugoti tiek informacijos.
Taip pat tarp verslo vartotojų ir toliau augs integruotų IT sprendimų poreikis. Artimiausiais metais tvirtas pozicijas rinkoje turėtų užimti vertikalūs IT sprendimai. Jų principas toks: iš esamų sistemų ar paslaugų atrenkamos tam tikros dalys, kurios integruojamos į naują sprendimą. Pavyzdžiui, kuriai nors verslo šakai skirtas sprendimas gali sujungti „Google Apps“, „Facebook“, „Linkedin“, „Skype“ sistemas ar jų dalis. Taigi, verslas gausybėje jau sukurtų viešų aplikacijų ir jose sukauptų duomenų ieškos naujų sprendimų, o iš IT gamintojų tai pareikalaus naujų gebėjimų – auginti vertikalių sprendimų kompetenciją.
Dar viena sritis, kuri ir toliau augs ir vystysis – socialinės medijos sprendimai. Nepaisant to, kad socialinei erdvei vos keleri metai, bet joje jau sukaupti didžiuliai informacijos kiekiai. Ją verslo atstovai visame pasaulyje pasitelkia ne tik vidinei komunikacijai, naujų klientų paieškai, bet ir bendravimui bei bendradarbiavimui su jau esamais. Neretai socialinių medijų vartotojai ne tik gali tiesiogiai prisidėti prie mėgstamo prekės ženklo patobulinimo, bet už geriausias idėjas susilaukia ir atlygio.
Tad apibendrinant galima teigti, kad dabartinė verslo vartotojų karta lemia ir jiems skirtų IT sprendimų tendencijas. Tai ne tik sparčiai augantis jų kiekis, bet ir mobilumas, lankstumas bei galimybė pasiūlyti kuo daugiau integruotų sprendimų.