Dar tik prieš kelerius metus „Facebook“ buvo mažai kam žinomas siauros apimties socialinis tinklapis. Šiandien „Facebook“ naudoja per 720 mln. žmonių ir vis netyla skandalai.
Dabar vienas dažniausiai užduodamų klausimų: „Ar naudoji „Facebook“?“. O milijonai žmonių apskritai pamiršo, kaip reikėtų bendrauti realybėje. Viskas persikelia į internetą, kur kiekvienas gali pasidaryti gražių nuotraukų ir kitiems sukurti patrauklų savęs paveikslą.
Tiesa, „Facebook“ nėra tik blogai – juo puikiausiai gali naudotis grupės, renginių organizatoriai ir panašiai. Svarbiausia – jausti ribą, kai skaitmeniniame pasaulyje jau praleidžiame daugiau laiko negu realybėje.
Dabar pagal „Facebook“ profilius netgi sudarinėjami žmonių psichologiniai portretai, asmeninės savybės ir panašiai.
Dažniausi „Facebook“ asmenybių tipai
Vujaristas. Toks žmogus turi daugiau negu 600 draugų, tačiau jo siena yra retai atnaujinama. Ir apskritai, jo profilyje yra vos kelios smulkmenos apie patį vartotoją. Jie atrodo nepavojingi, tačiau nepraraskite budrumo – vujaristai jus stebi.
Nusivylęs meile. Šiam tipui daugiausiai priklauso merginos. Tokie žmonės nuolatos tikrina savo „Facebook“ ir tikisi sulaukti bent mažiausios žinios iš buvusio mylimojo. „Nusivylusio meile“ profilyje rasite gausybę liūdnų, su santykiais ir vienatve surištų citatų.
Įsimylėjęs. Romantiškos dainos, mielos nuotraukos, gražios citatos ir dažnai kartojamas „Myliu“ vaizduoja tikrų tikriausią įsimylėjėlį. Jam turbūt viskas šviečia rožine spalva ir sukasi apie tą vienintelį žmogų.
Persekiotojas. Tokį atpažinsite iš to, kad vos jums parašius kažką – po kelių minučių atsiras jo komentaras. Manote, kad tai – tik sutapimas? Persekiotojo profilyje kiekvieną dieną atsiranda dešimtys komentarų jo internetiniams draugams, o „online“ jį matote bet kuriuo paros metu.
Dėmesio vampyrai. Jie visus savo išgyvenimus perkelia į savo „Facebook“ profilį. Pas juos gausu meilės prisipažinimų, svaičiojimų apie gerai praleistą laiką, nepasitenkinimą kažkuo ir dėmesio reikalaujančio liūdesio („Ašaros byra kaip pupos“, „Kokia liūdna diena“, „Skauda galvą/pilvą/ranką“ ir panašiai). Jiems tik ir norisi pasakyti – visi mes turime blogų ir gerų dienų, tačiau tai nereiškia, kad mums įdomu jūsų postringavimai apie neįdomius dalykus. Kam rūpi, ką jūs valgėte pusryčiams arba kad baisiai pasiilgote kažkokio žmogaus?! Populiarus tinklaraštininkas Ryanas Honickas pataria jums susirasti gyvenimą arba terapeutą.
Reklamuotojas. Šis tipas mažai kuo skiriasi nuo „dėmesio vampyrų“. Reklamuotojai išsiskiria tuo, kad turi tikslą reklamuoti savo veiklą ar kažką, kam reikia žmonių dėmesio. Tarkime, tai yra grupės narys – taigi jo profilyje bent kelis kartus per dieną atsiduria naujiena apie grupę, datos, dainų įrašai ir kvietimai į pasirodymus. Žodžiu, nieko labai asmeniško, tiesiog kartais jie gali jus sunervinti nuolatiniu „spamu“.
Trolis. Interneto trolis visiškai nėra panašus į tuos iš legendų ir filmų. Internetiniai troliai. Trolio profilyje gausu įvairiausių įrašų, tačiau nieko, kas būtų susiję su jo veikla ar pomėgiais. Juokeliai, nuotraukos, anekdotai ir taip toliau. Be to, troliai dažnai skundžiasi, kaip baisiai nemėgsta „Facebook“. Greičiausiai toks trolis jau spėjo parašyti bent porą įrašų vien dabar, kol jūs skaitote šį straipsnį.
Narcizas. Priešingai negu vampyrai, narcizai nesiekia dėmesio, jie galvoja esą pakankamai įdomūs tam, kad ir taip jo gautų. Narcizų profilyje apstu jų pačių darytų jų nuotraukų, piešinių, vaizdo įrašų ir panašiai. Nevengiama ir nuogo kūno.
Kokia jūsų profilio nuotrauka?
Portretas. Jeigu naudojate paprastą portretinę nuotrauką, greičiausiai, esate normalus suaugęs ir savo išvaizda pasitikintis „Facebook“ vartotojas. Tačiau jeigu nuotrauka daryta jūsų pačių (prieš veidrodį ir panašiai), gali būti, kad turite nemažai kitus erzinančių narciziškų savybių. Jeigu nuotraukoje dėvite maudymosi kostiumėlį, jaučiatės nesaugiai ir dėmesio siekiate išvaizda.
Ne pirmame plane. Jeigu profilio nuotraukoje esate „įsimaišęs“ į bendrą vaizdą, tačiau nesate pagrindine jo dalimi, turbūt tiesiog nenorite, kad bet kas galėtų pamatyti, kaip atrodote, ir stengiatės saugoti savo privatumą. Realybėje esate gana kuklus ir nelengvai bendraujantis.
Iš labai arti. Tokiose nuotraukose žmogaus veidas yra nufotografuotas iš taip arti, kad sunku pamatyti jo visą veidą. Tokie žmonės bando sudaryti vaizdą, kad nemėgsta būti atpažinti, tačiau iš tiesų tik bando paslėpti kokį veido trūkumą – spuogus, randą ir panašiai. Tokių žmonių nemėgsta kiti, bet ne todėl, kad jie kuklūs, o todėl – kad tiesiog erzina.
Gyvūnas. Jeigu nuotraukoje yra ne šeimininkas, o gyvūnėlis, viskas priklauso nuo to, koks gyvūnas yra pasirinktas. Jeigu moteris užsideda katę – ji greičiausiai neturi vaikino, jeigu vyras užsideda šunį – jis nori pademonstruoti savo tvirtą vyrišką charakterį. Na, o jeigu profilio nuotraukoje puikuojasi gyvatė – esate sunkios muzikos gerbėjas.
Nuotrauka su mylimuoju. Tipinė monogamijos šalininkų nuotrauka. Greičiausiai, tikite pastoviais ir ilgais santykiais. Ieškote tikrų ir patikimų santykių.
Asmeninis kūrinys. Tokie žmonės nori parodyti kitiems, kad yra fotografai, dizaineriai ar panašiai. Tačiau taip tik siekiama dėmesio ir norima narciziškai pasipuikuoti savo darbais.
Nuotrauka iš vakarėlio. O, taip, stengiatės, kad visi žinotų, kokie vakarėlių liūtai esate. O tiesa tokia: a) realybėje esate kuklus ir kitų nelabai mėgiamas asmuo; b) galvojate, kad vakarėlių liūto etiketė yra didelis pasiekimas ir bandote ją visiems brukti.
Patemptos lūpos. Tokios mimikos populiariausios tarp merginų ir kažkodėl jos vis dar galvoja, kad patempusios lūpas atrodo seksualiai. Ta reiškia, kad žmogus bando išpūsti savo seksualumą ir gauti dėmesio, kokio norėtų realybėje.