Praėjusios savaitės pabaigoje didžiausia pasaulyje kompiuterių gamintoja „Hewlett-Pacakrd“ (HP) pranešė nutraukianti savo planšetinių kompiuterių „TouchPad“ gamybą. Tai pirmoji didelė bendrovė, neatlaikiusi konkurencijos ir priėmusi sprendimą pasitraukti iš šios rinkos srities.
Norėdama greitai atsikratyti „TouchPad“ atsargomis, HP jų kainą sumažino keturis kartus – iki vos 99 JAV dolerių. Rugpjūčio pradžioje bendrovė buvo sumažinusi šių kompiuterių kainą 100 JAV dolerių, tačiau toks žingsnis jų pardavimą padėjo padidinti tik trumpam.
„TouchPad“ paklausa buvo keliolika kartų mažesnė negu tikėtasi. Pavyzdžiui, JAV elektronikos tinklas „BestBuy“ iš maždaug 300 tūkst. užsakytų „TouchPad“ per pirmą prekybos mėnesį sugebėjo parduoti tik kiek daugiau negu 30 tūkst. šių kompiuterių.
Tačiau ne ką geresniais pasiekimais gali pasigirti ir kiti planšetinių kompiuterių gamintojai, kurie pagal pardavimų skaičius nė iš tolo nesugeba prilygti šios rinkos lyderei „Apple“. Šių metų pradžioje kitos amerikiečių bendrovės „Motorola“ pristatytas planšetinis kompiuteris „Xoom“ nesulaukė populiarumo. Per antrą šių metų ketvirtį „Motorola“ pardavė apie 400 tūkst. savo planšetinių kompiuterių, kai „Apple“ per tą patį laikotarpį sugebėjo parduoti daugiau kaip 9 mln. savųjų „iPad“.
Kanadiečių bendrovės RIM pavasarį pristatytas planšetinis kompiuteris „PlayBook“ dar prieš savo oficialų pasirodymą sulaukė kritiškų atsiliepimų. Nors jų prekybos pradžia buvo įkvepianti, kai per pirmąjį prekybos mėnesį buvo parduota 0,5 mln. šių įrenginių, greitai bendrovė turėjo gerokai sumažinti antrojo ketvirčio šių kompiuterių pardavimo prognozes ir vietoje planuotų 2,4 mln. vienetų nustatė 800 tūkst. vienetų tikslą.
Vienintele bendrove be „Apple“, sugebėjusia pasiekti milijoninį planšetinių kompiuterių pardavimą, iki šiol buvo „Samsung“. Per praėjusius metus ji sugebėjo parduoti 2 mln. planšetinių kompiuterių, per šįmet, pristačiusi atnaujintą „Samsung Galaxy Tab 10.1“ kompiuterio modelį, ji tikisi pasiekti 5–6 mln. vienetų ribą. Tiesa, bendrovė greitai užsitraukė „Apple“ nemalonę, kuri apkaltino „Samsung“ nukopijavus jos kompiuterio dizainą.
Norinčiųjų pabandyti daugės
Nors planšetinių kompiuterių rinkoje gerų rezultatų iki šiol pavyko pasiekti dviems bendrovėms, artimiausiu metu bandančiųjų pakartoti jų sėkmę neturėtų trūkti.
Didžiausia 2012 metų naujiena greičiausiai turėtų tapti bendrovės „Microsoft“ išleista planšetiniams kompiuteriams pritaikyta operacinė sistema „Windows“. Nemažai vilčių siejama su šia bendrove, nes didelė dalis kitų skaitmeninių įrenginių veikia naudodami jos sprendimus, tai neabejotinai iš karto leistų naudotis plačiomis suderinimo galimybėmis.
Rimtesnės konkurencijos planšetinių kompiuterių rinkoje galima tikėtis ir iš „Google“, kuri kuria nemokamą operacinę sistemą būtent šio tipo įrenginiams. Iki šiol kai kurie gamintojai savo planšetiniuose kompiuteriuose naudodavo „Android“ sistemą, skirtą išmaniesiems telefonams. „Google“ kuriama sistema turėtų geriau leisti išnaudoti planšetinių kompiuterių ir jiems skirtų paslaugų galimybes.
Į šią rinką ketina įžengti ir internetinės prekybos milžinė „Amazon.com“. Jos planšetinis kompiuteris turėtų pasirodyti dar šių metų pabaigoje. Ši bendrovė jau turi patirties su savo sukurta elektronine skaitykle „Kindle“, sulaukusia nemenko populiarumo. Spėjama, kad jos pristatytas planšetinis kompiuteris bus paremtas nemokama „Android“ sistema, o jo kaina bus itin patraukli ir neviršys 300 JAV dolerių.