Apklausos apie bendravimą su IT specialistais rezultatai atskleidžia, kad geriausia šios srities specialisto savybė – gebėjimas greitai išspręsti problemą. Netolimoje ateityje tradicinis jų vaidmuo gali keistis, verslui vis labiau tikintis IT specialistų iniciatyvos siūlant inovatyvius ir nebrangius verslo sprendimus, tokius kaip debesų kompiuterija, interneto programėlės ar mobilūs spausdinimo sprendimai.
„Hewlett-Packard“ ir „CV-Online“ rugpjūčio pradžioje atliktoje apklausoje buvo siekiama išsiaiškinti, kokį vaidmenį įmonėje šiandien atlieka IT specialistai, kokie socialiniai įgūdžiai jiems būtini ir atsakyti į klausimą, kaip kuo geriau versle panaudoti jų gebėjimus.
Daugumai respondentų jų darbovietėje su IT specialistais tenka susidurti beveik kasdien. 34,3 proc. apklaustųjų savo darbovietėje turi kompiuterius ir technologijas tvarkantį IT skyrių. 23,9 proc. apklausos dalyvių įmonėje dirba vienas kompiuterius prižiūrintis darbuotojas, 16,5 proc. apklaustųjų prireikus į pagalbą kviečiasi laisvai samdomą IT specialistą, o 15,9 proc. apklaustųjų darbo kompiuterius prižiūri įmonę aptarnaujanti IT kompanija.
Dažniausiai apklausos dalyviai į IT specialistą kreipiasi sugedus kompiuteriui (32,2 proc.), dingus interneto ryšiui (18,9 proc.) ar neveikiant spausdintuvui (15,4 proc.). 12,9 proc. apklaustųjų šios srities specialisto pagalbos prireikia mokantis dirbti su nauja programa, o dešimtadalis respondentų minėjo, kad IT specialisto patarimai jiems praverčia tvarkant įmonės interneto puslapį.
Iš apklausos rezultatų matyti, kad Lietuvoje IT specialistų žinias ieškodamos naujų verslo sprendimų pasitelkia dar sąlyginai nedaug įmonių. 3,1 proc. respondentų atsakymuose mini, kad IT specialistų kompetencija yra naudinga ieškant būdų, kaip naujus produktus pristatyti rinkai, o 3 proc. apklaustųjų pažymi, kad IT specialisto žinios itin praverčia, kai įmonė nori savo veikla ir produktais sudominti platesnę auditoriją – jo įgūdžiai gali būti panaudoti ieškant naujų galimybių „Facebook“ tinkle ar kuriant programėles išmaniesiems telefonams.
19,6 proc. apklausos dalyvių manymu, vertingiausia IT specialisto savybė – gebėjimas greitai išspręsti problemą. 18 proc. respondentų iš IT specialisto pirmiausia tikisi išmanymo, 12 proc. – bendravimo įgūdžių, o 10,4 proc. – kantrybės. 9,8 proc. apklaustųjų mano, kad IT specialistas turi nuolat domėtis IT srities naujienomis, 9,3 proc. įsitikinimu, jam būtinas supratimas, o 8 proc. itin vertina IT specialisto gebėjimą savo žinias pritaikyti atitinkamoje verslo srityje.
Pasak HP „LaserJet“ ir verslo sprendimų viceprezidento Vincento Vanderpoelio, šiandien IT specialistams būtini įgūdžiai ir savybės yra kaip niekad anksčiau susiję su tiesioginiais verslo sprendimais. Pavyzdžiui, HP mobiliojo spausdinimo paslauga „ePrint“, leidžia verslo vartotojams spausdinti iš bet kurio išmaniojo telefono – norėdamas atsispausdinti reikiamą dokumentą, darbuotojas nebeprivalo būti prie kompiuterio. Platesnis tokių sprendimų taikymas IT profesionalams suteikia galimybę pasiekti norimą rezultatą greičiau ir, žinoma, suteikia postūmį jų karjerai.
Kad naujos galimybės IT srityje palaipsniui keičia šios srities specialistų vaidmenį mano ir karjeros konsultantas Allardas de Youngas. „Mano įsitikinimu, didžiausios galimybės ateityje atsivers IT specialistams, pasirinkusiems vieną iš trijų vaidmenų – konsultanto, projektų vadovo ar inovacijų plėtros specialisto. Konsultantai, užuot tiesiogiai dirbę įmonėse, telksis įmones konsultuojančiose IT kompanijose. IT specialistai, nusprendę likti įmonėse, pamažu taps projektų vadovais, išmanančiais verslo sritį ir priimančiais technologijų sprendimus. O didžioji dalis IT specialistų užsiims inovacijų siūlymu ir diegimu versle, nes ateityje itin didelę reikšmę turės tokių technologijų kaip debesų kompiuterija ir interneto programėlės plėtra“, – sakė A. de Youngas.
„Hewlett-Packard“ ir „CV-Online“ apklausa parodė, kad problemų bendraujant su IT specialistais lietuviams iškyla retai. Trečdalis apklausos dalyvių su IT specialistais bendrauja sklandžiai (31,1 proc.). Visgi buvo paminėtos ir problemos: 15,4 proc. respondentų minėjo, kad dažnai IT specialistai nemoka patarti suprantamai, o tiek pat (15,4 proc.) apklaustųjų bendraudami su jais nerimauja, kad jų klausimas IT specialistui pasirodys kvailas. Kiek rečiau pasitaikanti problema (8,6 proc. atsakymų) – IT specialistas darbuotoją užverčia daugybe papildomos informacijos, kuri jam visiškai nerūpi, o 8,4 proc. apklaustųjų teigė, kad kompiuterius prižiūrintis IT specialistas dirba pernelyg lėtai.
Verslo poreikiai ir specialistų prognozės rodo, kad IT specialistų reikšmė ateityje augs. Ketvirtadalis apklausos dalyvių (25,1 proc.) mano, kad IT specialistai imsis iniciatyvos ir patys siūlys verslui naujus sprendimus. 22 proc. apklaustųjų įsitikinę, kad jie padės įmonėms mažinti išlaidas, o 19,5 proc. apklausos dalyvių prognozuoja, kad IT specialistai padės daugumą verslo sričių perkelti į internetą. 17,7 proc. respondentų teigimu, šios srities specialistai ateityje bus atsakingi už inovacijas. Kad IT specialistų vaidmuo ateityje nesikeis, mano nedaug respondentų – 13,9 proc.