Ar gali naujasis socialinis tinklas „Google+“ prisivilioti „Facebook“ vartotojus? Taip. Ir tam yra keletas svarių priežasčių, pradedant naudojimosi naujuoju „Google“ projekto paprastumu, baigiant duomenų privatumo gerbimu.
Kai žmonės teiraujasi „Ar gali „Google+“ perspjauti „Facebook“ tinklą?“, jie klausimą formuluoja klaidingai. Pasak pcworld.com, apie šių tinklų konkurenciją negali būti nė kalbos, nes „Google+“ siekiai – didesni. Priežastis, dėl kurios „Google“ vadina šį savo „naujagimį“ „Google+ project“ yra ta, jog pastarasis taps centrine visos „Google“ tapatybės ašimi ir kompanijai suteiks naują formą.
Taigi, tikrasis klausimas būtų „Ar gali „Google“ įveikti „Facebook“? – Ir tuomet šios varžybos ima atrodyti apylygės. Žinoma, socialinis „Facebook“ tinklas turi didžiulį pranašumą, tačiau pateikiame keletą priežasčių, kurios privers susimąstyti, kuo tinklas „Google+“ gali būti geresnis už „Facebook“.
1. Integracija su kitomis „Google“ teikiamomis paslaugomis
Didžiausias masalas, kuriuo prie „Google+“ viliojami nauji vartotojai – tai integracija. Kitaip tariant, „Google“ ketina įdiegti į naujojo socialinio tinklo ypatybes bei įrankius kone visas jos teikiamas internetines paslaugas, pradedant paieškos sistema, baigiant „Youtube“ vaizdo įrašais. „Google+“ jau dabar yra integruota į kone visų „Google“ paieškos rezultatų viršutinį dešinį navigacijos juostos kampą; tai leidžia jums stebėti visus „Google+“ įvykius (atnaujinimus, žinutes ir pan.) bei dalintis jų turiniu su draugais, neapleidžiant „Google“ paslaugos, kuria naudojatės. Milijonų milijonai žmonių naudojasi nemokamomis „Google“ paslaugomis („Gmail“, „Docs“, „Search“ ir t. t.), o su naujojo projekto pagalba visas jas bus galima taip tankiai surišti, jog peršokinėti į kitą tinklapį tam, kad pabendrautumei („Facebook“), ims atrodyti kvaila.
2. Patogesnis draugų skirstymas į grupes
Įdiegdama paslaugą „Circles“ draugams skirstyti „Google“ pasielgė teisingai – tai išties geresnis bendravimo su žmonėmis realiame gyvenime atspindys. Kadangi mes turime daugybę įvairių pažįstamų, su kuriais bendraujame labai skirtingais būdais, kai kuria informacija mieliau dalijamės tik siaurame draugų rate. Tiesa, viena naujausių „Facebook“ tinklo „Groups“ funkcija leidžia pažįstamus suskirstyti į tam tikras grupes, tačiau, palyginus su „Google+“ draugų skirstymo būdais, tai rodos nepatogu ir gremėzdiška. Be to, „draugų ratai“, esantys „Google+“ – tai šio tinklo pamatas.
3. Geresnė mobilioji programėlė
Jeigu naudojatės „Android“ programine įranga, pastebėsite, kad perkelti informaciją iš mobiliojo telefono į socialinę platformą, pasitelkus „Google+“ mobiliąją programėlę – žymiai lengviau, patogiau bei funkcionaliau. Nors pati programėlė ir taip puiki, „Google“ ketina ieškoti dar daugiau būdų, kaip padaryti jūsų mobilųjį telefoną neatsiejama „Google+“ socialinio tinklo dalimi. „Google“ tikisi panaudoti milžinišką „Android“ vartotojų bazę prieš „Facebook“, kurio mobilioji programėlė, nors ir atrodo gražiai, naudoti nėra patogi.
4. Lengvesnis būdas rasti reikiamą informaciją
„Google+" funkcija „Sparks“ – tai dar vienas svarbus skirtumas tarp pastarojo tinklo ir „Facebook“. „Spark“ yra nauja paieškos sistema, leidžianti kaip mat surasti dominančią informaciją ir pasidalinti ja su draugais – tai ypatybė, kurios „Facebook“ neturi. Pastarajame nėra įdiegta paieškos sistema, todėl vartotojai, norėdami surasti tai, kuo norėtų pasidalinti su draugais, išeina iš tinklapio informacijos ieškoti kitur. Klausimas „Kur ieškoti įdomių dalykų, kuriais galėčiau pasidalinti?“ iškart atsakomas pasitelkus „Sparks“.
5. Galimybė susigrąžinti duomenis
„Facebook“ pagarsėjęs prasta asmeninių duomenų priežiūra. Pavyzdžiui, esate priversti paviešinti kai kurias asmenines detales, o visiškai ištrinti „Facebook“ profilį – labai sunku. Tuo tarpu „Google“ leidžia lengvai pasiimti visus „Google+“ tinkle sukauptus duomenis ir pasišalinti. Tai yra padaroma „Google+“ įrankio „Data Liberation“ dėka. Vos keliais mygtukų paspaudimais galite atsisiųsti viską iš savo „Picasa Web Albums“, „Google profile“, „Google+“, „Buzz“ bei sukauptus kontaktus.
6. Geresnis nuotraukų žymėjimas
Žiūrint fotografijas „Google+“ tinkle, „pažymėti“ (tag) žmones galima panašiai, kaip tai daroma „Facebooke“: aplink asmens veidą nubrėžiamas kvadratėlis, o šalia atsiradusioje lentelėje įrašomas to žmogaus vardas (arba pasirenkamas tinkamas variantas iš pateiktųjų). Tačiau didelis skirtumas yra tame, kaip „Google“ šiuo atveju susidoroja su privatumo klausimu. Kai kažką „pažymėsite“, jums prieš akis atsiras užrašas: „Šis asmuo gaus pranešimą, kad jį „pažymėjote“. Jis galės pamatyti šią nuotrauką bei peržiūrėti visą susijusį albumą“.
Tuo tarpu „Facebook“ nė nesistengia perspėti žmones, kai juos kažkas „pažymi“ (juolab, greičiausiai, kokioje nors negražioje ar kompromituojančioje nuotraukoje) ar suteikti jiems galimybę nedelsiant pašalinti žymą. Be to, „Google“ nusprendė laikytis atokiai nuo veidų atpažinimo programinės įrangos, kurią „Facebook“ ėmė naudoti žmonių tapatybėms naujai įkeltuose albumuose nustatyti.
7. Pokalbiai, skirti grupėms
„Google+“ gerokai pralenkė „Facebook“ pokalbių srityje. Suformuoti didelę vaizdo pokalbių grupę, naudojantis „Hangout“ funkcija, yra daugiau, nei lengva, o įtraukti vos porą žmonių į nedidelį pokalbį atrodo natūrali ir smagi socialinio tinklo ypatybė. Taip pat yra ir naujoji programėlė „Huddle“, kuri leidžia į pokalbių grupes susiburti mobiliųjų telefonų (su „Android“) turėtojams. Tuo tarpu „Facebook“ savo tinklo vartotojams nesiūlo nieko panašaus.
8. Saugesnis dalijimasis informacija
Privatumo šalininkai jau seniai prašė socialinių tinklų leisti vartotojams nustatyti kiekvienos žinutės, kuria jie dalijasi, privatumo lygį – vietoj to, kad iš anksto nustatytas privatumas būtų taikomas absoliučiai visai informacijai. Ko gero, „Google“ šiuos prašymus išgirdo, nes būtent tokią galimybę įdiegė į „Google+“. Pavyzdžiui, dalinantis kokiais nors straipsniais ar nuotraukomis, „Google+“ siūlo pasirinkti, kuriems „draugų ratams“ visa tai galima rodyti, o kuriems – ne. Šiuo atveju tai didelis „Google+“ pranašumas.
9. „Google“ – geresnis jūsų asmeninių duomenų tvarkytojas
Rūpinimasis socialiniu tinklu tiesiogiai susijęs su atsakomybe už vartotojų asmeninę informaciją. „Facebook“ yra jauna, veržli kompanija, kuri, darydama vienokius ar kitokius veiksmus, ne kartą įrodė savo aplaidumą, pasireiškusį vartotojų duomenų privatumo trūkumu bei neretais nelaimingais atsitikimais. Tuo tarpu „Google“ – jau patyrusi kompanija kuri sugebėjo gyvuoti remdamasi šūkiu „Nebūk blogis“ (Don't Be Evil) ir, rodos, yra verta didesnio pasitikėjimo, nei „Facebook“. O kuriai kompanijai tvarkyti savo asmeninius duomenis patikėtumėte jūs?