„Google“ paieškos sistemos atsiradimas gerokai pakoregavo viso pasaulio žmonių įpročius. Ji ne tik atvėrė naujas technologines galimybes, tačiau pakeitė ir požiūrį į informaciją. Dabar visame pasaulyje pripažinta sistema kartais netgi tapatinama su Dievu, nes yra laikoma „visažine“, kaip ir jis.
Šiuo metu „Google“ laikoma patogiausia, greičiausia ir sparčiausiai besiplečiančia paieškos sistema. Pagal statistiką, joje per dieną atliekama daugiau nei du milijardai paieškų. reklama
Amerikiečių kompanijos „Google“ prekės ženklo vertė dabar siekia 44,294 mlrd. JAV dolerių ir į priekį pagal vertingumą praleidžia tik „Apple“.
„Google“ paieškos sistemos populiarumas jau gerokai lenkia „Yahoo“, „Bing“, „AltaVista“, „Ask“ ir kitus prekės ženklus. Remiantis 2010 m. duomenimis, „Google“ naudojasi apie 72 proc. pasaulio gyventojų.
„Google“ pradžia
Du Stanfordo universiteto studentai Larry Page‘as ir Sergejus Brinas savo bendrabučio kambarėlyje 1996 metais sukūrė paieškos sistemą, dabar garsiausią pasaulyje. Iš pradžių jie nenorėjo pradėti savo verslo, nes svajojo būti akademikais.
1997 metais jaunuoliai ketino parduoti „Google“ už 1 mln. JAV dolerių. Savo pasiūlymą įkūrėjai pateikė net „Yahoo“ kompanijai, tačiau ši jo atsisakė. 2002 metais jau pati „Yahoo“ norėjo įsigyti „Google“ paieškos sistemą už 3 mlrd. JAV dolerių, tačiau pasiūlymas buvo atmestas.
Šiuo metu „Google“ vertė yra daugiau nei 150 mlrd. JAV dolerių.
„Google“ išradėjai dabar yra tarp turtingiausių JAV gyventojų. Žurnalo „Forbes“ paskelbtame įtakingiausių 2010 m. pasaulio žmonių sąraše L. Page‘as ir S. Brinas užima 22-ąją vietą. Už juos turtingesni milijardieriai prisideda prie įvairių politinių judėjimų, o „Google“ įkūrėjų visiškai neremia jokios politinės jėgos.
Nepaisant to, pagal praėjusių metų duomenis, lobizmui „Google“ išleido daugiau už „Yahoo“, „Facebook“ ir „Apple“ kompanijas sudėjus kartu.
„Google“ misija
„Google“ vardas siejamas su žodžiu „googol“, kuriuo vadinama matematinė skaičiaus kombinacija, sudaryta iš 1 ir šimto nulių. Būtent tokią frazę kompanija pasirinko norėdama pabrėžti savo misiją – sutvarkyti pasaulio informaciją taip, kad ji taptų laisvai prieinama ir vartojama.
Kad iš pažiūros neaprėpiama informacija, skelbiama internete, būtų tinkamai surinkta ir surūšiuota, „Google“ paslaugų sistemai naudojama daugiau nei 450 tūkst. serverių su „Linux“ programine įranga. Vien interneto svetainių šiuo metu yra pasiekiama daugiau nei 8 mlrd.
„Google“ galimybės
Nepaisant to, kad „Google“ kompanija buvo įkurta Kalifornijoje, sistema yra lanksčiai pritaikyta ir kitoms pasaulio šalims. Joje apsilankę vartotojai laisvai randa informacijos daugeliu įvairių kalbų, jie gali sužinoti biržos naujienas, susipažinti su pagrindinėmis dienos naujienomis, vartyti visų JAV miestų telefonų knygas ir pan.
Tie klientai, kurie ieško konkrečios tam tikrų sferų informacijos, turi galimybę patikslinti paiešką pasirenkant vaizdų (images), grupių (groups) ar katalogų (catalogs) parametrus.
Per paieškos sistemą pasiekiama daugiau nei 1,3 mlrd. iliustracijų ir nuotraukų.
Kai kurie „Google“ projektai pasaulyje sukėlė revoliuciją. Iš pradžių vertinta kritiškai, „Gmail“ nemokamos elektroninio pašto dėžutės paslauga šiuo metu yra populiariausių trejetuke. Jos talpa nuolat po truputį didėja. Manoma, kad netrukus „Gmail“ paslauga aplenks „Yahoo“ ir „Hotmail“, nes jos vartotojų skaičius vis auga.
„Google maps“ internetinių žemėlapių projekte vartotojams pasiekiamos ne tik palydovinės fotografijos, kelionės viešuoju ar privačiuoju transportu maršrutai, bet ir eismo informacija JAV, Jungtinėje Karalystėje ir Prancūzijoje. Vis dažniau pasvarstoma, kad ateityje „Google maps“ navigacija gali pakeisti GPS.
Panašiai veikia ir „Google Earth“ 3D žemės rutulio žemėlapis, kurio pagrindas yra aukštos kokybės palydovinės nuotraukos. Jame galima pamatyti beveik bet kurią pasaulio vietą.
„Google Translate“ automatinio vertimo programą kompanija sukūrė tam, kad padėtų žmonėms suprasti medžiagą, parašytą kito pasaulio krašto kalba. Naudodamasi savanorių vertėjų pagalba „Google“ kompanija sugebėjo pagerinti teikiamų paslaugų greitį ir įvairovę net atokiausiuose pasaulio kampeliuose.
Kompanijos politika
„Google“ kompanijos kolektyvas vadovaujasi taisykle, kad gerai atliktas darbas yra ne galutinis tikslas, o dar tik kito darbo pradžia. Darbuotojai stengiasi išsikelti sau tokius užmojus, kuriuos būtų sunku akimirksniu įgyvendinti. Tačiau jie tvirtai tiki, kad bandydami juos pasiekti, pasieks gerokai daugiau, negu buvo tikėtasi. Kompanija nuolat tobulina tai, kas jau efektyviai veikia.
„Google“ stengiasi atrasti dar nepatenkintus pasaulinės rinkos poreikius ir juos papildyti naujo standarto produktais ir paslaugomis. Kompanijos efektyvaus darbo variklis yra nepasitenkinimas dabartine situacija, kuri skatina tobulėti.
Įdomūs faktai apie „Google“
Pirmoji duomenų saugykla iš „Lego“
Pirmasis 40 GB „Google“ duomenų saugyklos korpusas buvo sukonstruotas iš „Lego“ kaladėlių ir yra eksponuojamas Stanfordo universitete.
Tokia idėja „Google“ sumanytojams kilo tada, kai jie suprato, kad saugyklą reikės nuolat plėsti naujais kietaisiais diskais. Buvo nuspręsta dešimt 4 GB talpos kietųjų diskų apkonstruoti „Lego“ kaladėlėmis, kurias patogu bet kuriuo metu perstatyti.
Manoma, kad būtent spalvingos „Lego“ kaladėlės įkvėpė L. Page‘ą ir S. Briną sukurti ir esamą „Google“ kompanijos logotipą.
Kodėl keičiamas logotipas?
Vartotojas, atsivertęs „Google“ paieškos sistemą, pastebi pagrindiniame paieškos lange dažnai keičiamą logotipą.
Sumanymas keisti logotipus kilo 1998 metais, kai L. Page‘as ir S. Brinas rengėsi vykti į roko festivalį Nevadoje. Pirmą kartą į „Google“ logotipą jie įterpė simbolį, nes norėjo įspėti vartotojus, kad jokie techniniai nesklandumai nebus šalinami.